חוקרים: משחקי פעולה משפרים את קבלת ההחלטות
חוקרים מאוניברסיטת רוצ'סטר טוענים, כי מי שמשחקים במשחקי ירי בגוף ראשון מצטיינים בקבלה של החלטות מדויקות על סמך ממצאים שהם מגלים בסביבה ● החוקרים מצאו גם כי אפילו מי שאינם נוהגים לשחק במשחקי וידיאו, יכולים לשפר את קבלת ההחלטות שלהם לאחר שהם משחקים במשך 50 שעות ולהגיע לתוצאות טובות יותר ממי שאינם משחקים כלל
בעבר כבר התפרסמו מחקרים שטענו כי משחקי וידיאו משפרים את הראייה, ויכולים אף לשפר כישורים של מנתחים. כעת טוענים חוקרים מאוניברסיטת רוצ'סטר, כי מי שמשחקים במשחקי ירי בגוף ראשון מצטיינים בקבלה של החלטות מדויקות על סמך ממצאים שהם מגלים בסביבה.
החוקרים מצאו גם כי אפילו מי שאינם נוהגים לשחק במשחקי וידיאו, יכולים לשפר את קבלת ההחלטות שלהם לאחר שהם משחקים במשך 50 שעות ולהגיע לתוצאות טובות יותר ממי שאינם משחקים כלל. הממצאים פורסמו השבוע בכתב העת Current Biology.
במסגרת המחקר השוו החוקרים בין קבוצה של מי שנוהגים לשחק במשחקי וידיאו, לבין מי שאינם נוהגים לשחק. שתי הקבוצות קיבלו משימות פשוטות שבהן נדרשו לקבוע את כיוון התנועה על סמך צורות במערך של נקודות. החוקרים שלטו על מידת הקושי של המשימות באמצעות הוספת נקודות והסרתן.
מי שנהגו לשחק במשחקי מחשב גילו את כיוון התנועה בצורה מהירה ומדויקת יותר ממי שאינם משחקים – על פי דפני בווליה, פרופסר למדעי המוח ומדעים קוגניטיביים באוניברסיטת רוצ'סטר. לדבריה, הגיימרים צברו ניסיון ב-"משחקי ירי, שבהם מתקדמים במבוך מבלי לדעת מהיכן יופיע האויב. בדרך כלל לא נהוג לראות במשחקים כאלה כלי לפיתוח החשיבה". משחקי אסטרטגיה ומשחקי תפקידים אינם מניבים תוצאות כאלה.
החוקרים הוסיפו וציינו, כי "בניגוד לפרדיגמות למידה רגילות, שבהן מתרגלים פתרונות ספציפיים, במשחקי וידיאו אין פיתרון ספציפי משום שהמצבים כמעט ואינם חוזרים על עצמם. משום כך, הלמידה במשחקים כאלה מבוססת על צבירה מהירה ומדויקת של נתונים, תוך כדי תנועה, כדי לקבל החלטות בצורה יעילה יותר".
החוקרים עדיין לא מיפו את תפקוד המוח ברמה התאית במהלך קבלת ההחלטות, ולפי שעה רק מדדו את הביצועים.











תגובות
(0)