אמצעי תקשורת במוקד החדשות: הגרדיאן הבריטי הותקף בכופרה

המערכות של העיתון, שיש לו את אחד מאתרי החדשות הנקראים בעולם, הותקפו – וחלק מתשתיות המחשוב של החברה הושפעו מכך ● על פי מומחים, מדובר בעוד אירוע בגל של מתקפות על אמצעי תקשורת

האם השומר (הגרדיאן, בתרגום לעברית) לא שמר על עצמו מספיק ממתקפות סייבר?

העיתון הבריטי הגרדיאן (The Guardian) הודיע אתמול (ד') כי הוא נפגע ממתקפת סייבר. האתר של העיתון הוא אתר החדשות התשיעי הנקרא ביותר בעולם, ובחודש שעבר היו לו כמעט 390 מיליון כניסות.

בגרדיאן אישרו כי המערכות שלו "נפגעו בשל תקרית IT חמורה", שלדעתם היא "ככל הנראה" מתקפת סייבר מסוג כופרה.

עורך מדור התקשורת והמדיה של העיתון היה הראשון לדווח על התקרית. הוא אמר כי אירוע הסייבר החל שלשום והמתקפה השפיעה על חלקים מתשתית המחשוב של החברה.

"תקרית חמורה, שהשפיעה על רשת ה-IT ועל המערכות שלנו, אירעה ביממה האחרונה", אמרו אתמול אנה בייטסון, מנכ"לית גרדיאן מדיה גרופ, וקתרין ווינר, העורכת הראשית. במייל שאותו שלחו השתיים לעובדים נכתב כי "אנחנו מאמינות שמדובר במתקפת כופרה, אולם ממשיכות לבחון את כל האפשרויות לגבי מה שקרה".

הפרעה באספקת שירותים בבק אופיס

בשל המתקפה האמורה, המוציא לאור של הגרדיאן מסר כי מערך התפעול של העיתון חווה הפרעה באספקת שירותים ב-"משרד האחורי" – הבק אופיס. עובדי העיתון קיבלו הנחייה לעבוד מרחוק בהמשך השבוע. עם זאת, החברה מסרה כי המערכות המטפלות בפרסום המקוון לא נפגעו במידה רבה. "צוותי הטכנולוגיה שלנו עבדו כדי להתמודד עם כל ההיבטים של התקרית הזו, כאשר הרוב המכריע של הצוות שלנו יכול לעבוד מהבית, כפי שעשינו במהלך מגפת הקורונה", ציינו בעיתון.

פרטים נוספים על מתקפת הסייבר שחווה הגרדיאן נותרו מעורפלים, ולא ברור כיצד נפגעו המערכות שלו: האם נתונים נגנבו והאם אנשי העיתון קיבלו דרישת כופר מההאקרים? דפוס הפעילות של שחקני איום בעולם הכופרות כולל שתי פעולות: הסתננות למערך המחשוב של הארגון הקורבן ואיום לפרסם את הנתונים האישיים שלו או של לקוחותיו – אלא אם תשולם דרישת דמי הכופר, לרוב במטבעות קריפטו. עוד נתון שלא פורסם הוא זהות התוקפים. אנליסטים העירו כי אף אחת מקבוצת הכופרה גדולות לא נטלה אחריות על ביצוע המתקפה.

המותקפים משלמים ברוב המקרים – במיוחד בבריטניה

מקצועני אבטחת מידע ציינו כי "מגוון עצום של מטרות – מבתי ספר ובתי חולים ועד סוכנויות ממשלתיות וארגוני תקשורת – נפלו קורבן למתקפות כופרה". מחקרים מצביעים על כך שההאקרים מקבלים תשלום ברוב המקרים, במיוחד בבריטניה.

לדברי מומחים, ארגוני חדשות הפכו באחרונה למטרות קבועות של מתקפות סייבר. כך, בספטמבר השנה, האקרים פרצו את המערכות הפנימיות של Fast Company בארצות הברית, שמלבד פעילותה אונליין מוציאה ירחון בענייני עסקים. הניו יורק פוסט אישר שהמערכות שלו נפרצו באוקטובר, אולם טען כי מדובר היה באיום פנימי, של "התנהגות בלתי מורשית" מצד עובד של העיתון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים