"יותר אנשים יקנו ב-'סופר' אונליין – ויותר מפרסמים יגיעו לשם"

תחום הריטייל מדיה - שבו מפרסמים מציעים את מרכולתם באתרים של רשתות קמעונאיות - יגדל בשנה הבאה ל-18% מכלל הפרסום הדיגיטלי, כך לדברי יונתן לי, סמנכ"ל השיווק של שופרסל אונליין

יונתן לי, סמנכ"ל השיווק של שופרסל אונליין.

שוק הקניות אונליין, האי-קומרס, זינק בתקופת הקורונה – וממשיך לעלות גם אחריה, אם כי בקצב מתון יותר. אם פעם קניות בסופר ברשת, בלי לגעת בירקות ביד ולהוריד את המעדן מהמדף, היו נחשבות דבר קצת מוזר ונחלתם של מעטים, בזמן האחרון הן הולכות וקונות אחיזה בקרב הצרכנים, כלומר – בקרבנו. לא מדובר רק בתקופות שבהן האי-קומרס מלבלב, כמו עכשיו – תקופת סוף השנה האזרחית, אלא לאורך השנה.

את התמונה הוורודה הזאת ציירו משתתפי פאנל שעסק בנושא, שנערך במסגרת כנס New Retail Fest של אנשים ומחשבים. הכנס התקיים לפני ימים אחדים באולם האירועים של הבורסה בתל אביב, בהשתתפות שלל מקצוענים מהשורה הראשונה בתחום – מקמעונאים ועד לחברות שמפתחות טכנולוגיות עבורם.

אחת הקמעונאיות הגדולות בישראל, ודאי כשזה נוגע לסופרמרקטים, היא שופרסל. אלא שהרשת הוותיקה מזמן נמצאת לא רק בסופרים הפיזיים, כי אם גם בקמעונאות המקוונת. יונתן לי, סמנכ"ל השיווק של שופרסל אונליין, אמר בפאנל כי "תחום הריטייל מדיה – פרסום של מפרסמים חיצוניים באתר של קמעונאים – עתיד להגיע בשנה הבאה לנתח של 18% מהפרסום הדיגיטלי. התחום הזה ילך ויתפתח, ויותר ויותר מפרסמים ישימו שם את הכסף. שופרסל כבר נמצאת שם – למשל עם מרקטפלייס שהשקנו באחרונה, שכולל גם מוצרים שאין בסופרים הפיזיים, כגון מוצרי ספורט ואופנה – והיא הולכת להתעסק בזה הרבה יותר בשנים הקרובות, עם פלטפורמות ייחודיות. היתרונות ברורים: כוונת הרכישה של לקוח שנכנס ביוזמתו לאתר של קמעונאי היא גבוהה, ויש שם דטה רב מ-'יד ראשונה'. אין ספק שארגונים צריכים להיות שם".

משתתפי הפאנל. מימין: רונן בן ארי מג'אסט, יונתן לי משופרסל אונליין, אמיתי חיון מבריליאנס, שחר ערפה מפולסים והמנחה, תמיר רוטר מברייט דטה.

משתתפי הפאנל. מימין: רונן בן ארי מג'אסט, יונתן לי משופרסל אונליין, אמיתי חיון מבריליאנס, שחר ערפה מפולסים והמנחה, תמיר רוטר מברייט דטה. צילום: ניב קנטור

רונן בן עמי, מייסד משותף ומנהל הסיכונים הראשי של ג'אסט (Justt), אמר כי אחד התחומים שנמצאים בעלייה, כחלק מהעלייה הכללית של האי-קומרס, הוא "קנה עכשיו שלם אחר כך". עם זאת, הוא ציין כי "יש בזה שולי רווח הרבה יותר נמוכים. אנחנו רואים את זה בעונת הסיילים של סוף השנה – אמנם מוכרים יותר, אבל שולי הרווח נמוכים יותר".

שחר ערפה, מנכ"ל פולסים, הדגיש כי "ארגונים מחפשים את האפיקים שבה הם רואים את ההצלחה הכי גדולה – יותר מאשר בעבר. זה קורה בגלל המשבר הכלכלי והצורך בהכנסות מהירות ובטוחות יותר. אלה מביאים אותם פחות לנסות להביא לקוחות חדשים, ויותר להגדיל את ההכנסות והרווחיות מהלקוחות הקיימים".

מבט לעתיד

אחת השאלות המרכזיות שעלו בפאנל היא מה כדאי לארגונים לעשות אחרת ב-2023 בתחום האי-קומרס. לי ציין כי "אנחנו הולכים לשנה מאוד מאתגרת. יש הרבה טרנדים וטכנולוגיה, והשורה התחתונה היא שמה שארגונים צריכים לעשות הוא להתמקד במה שמשרת את לקוח הקצה ואת הביזנס. קל מאוד להסתנוור מצמיחה ומגידול, ובזמן האחרון זה מה שהיה ופחות שיח על הפן של רווחיות. זהו אחד הגורמים למשבר הנוכחי".

"עוד אתגר הוא המחסור בכוח אדם", אמר. "מצאנו שאחד הפתרונות לכך הוא באוטומציה: השקענו לפני כמה שנים סכום עתק במחסנים אוטומטיים. יש לנו אחד בקדימה ובתחילת השנה הבאה נפתח עוד אחד במודיעין, שיוציא עשרות אלפי משלוחים בשבוע, כאשר הנוכחי מוציא רק אלפי. בחברות גדולות, האוטומציה היא שם המשחק".

לדבריו, "הטכנולוגיה תשתפר ויהיו עוד הרבה דברים שאפשר יהיה לעשות באתרים. גם רף הציפיות והסטנדרטים של הלקוחות יעלה – הם יצפו לחוויה, שירות, משלוח ומוצר יותר טובים. חברות צריכות להתעסק כבר מעכשיו באיך הן עומדות בסטנדרטים האלה".

אמיתי חיון, מנהל ישראל ב-באריליינס, ציין כי "חברות קמעונאיות שישקיעו בטכנולוגיות חוויית לקוח יקבלו חוויית לקוח טובה יותר, ויותר הכנסות".

ערפה אמר ש-"חברות יצטרכו ב-2023 להתעסק יותר במוצר. בעתיד, המנכ"ל יגיד: אני רוצה חוויה כזאת, והמערכות יעשו את זה בעצמן, כמעט שלא יהיה צורך בהתערבות של הגורם האנושי. זה ייעל את העבודה, גם את זו של מנהל השיווק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים