פייסבוק התרסקה בדירוג חברות ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בהן בארץ

בדירוג של דן אנד ברדסטריט חלו תהפוכות השנה, כשפייסבוק צונחת למקום ה-19 אחרי שנים בעשירייה הפותחת ● מאנדיי קפצה מהמקום השמיני לחמישייה המובילה, ואילו מיקרוסופט שמרה על המקום הראשון

באיזו חברת היי-טק הכי כדאי לעבוד בישראל? אילוסטרציה.

חברת דן אנד ברדסטריט חשפה בפעם השמינית את דירוג חברות ההיי-טק המוצלחות ביותר. הדירוג מתבסס על מחקר נרחב, שבחן מאות חברות היי-טק וסטארט-אפים, ומורכב מארבע רשימות מרכזיות המדרגות את 50 חברות ההיי-טק הטובות ביותר, 20 הסטארט-אפים המובילים, עם מתחת ל-100 עובדים, ו-20 הסטארט-אפים המובילים. עם מעל ל-100 עובדים, ולראשונה דורגו עשר החברות המוגדרות כקנטאורים (חברות פרטיות עם הכנסות שנתיות צפויות של 100 מיליון דולר ומעלה).

השנה הייתה התייחסות נרחבת בדירוג גם למשבר בתעשיית ההיי-טק, שמשפיע על רוב חברות הטכנולוגיה, וכפועל יוצא מכך מוביל לפיטורי עובדים נרחבים ואף סגירת חברות. במקרים מסוימים מדובר בחברות שהמשקיעים ביקשו מהן להתייעל, ובמקרים אחרים מדובר בתאגידים שהחליטו לסגור את הסייט המקומי. בנוסף, יש חברות שעברו למדיניות של הקפאת גיוסים, פיטורים וקיצוץ בשכר, וככל הנראה המגמה תמשיך. יחד עם זאת, חברות רבות מעידות שבזכות המשבר, הכוח חזר למעסיקים והשיח של דרישות העובדים השתנה.

הכי כדאי לעבוד בה. מיקרוסופט שפתחה קמפוס חדש בהרצליה.

הכי כדאי לעבוד בה. מיקרוסופט שפתחה קמפוס חדש בהרצליה. צילום: עמית גירון

איפה הכי כדאי לעבוד?

בדירוג חברות ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בהן לשנת 2022 מדורגות 50 חברות, המעסיקות למעלה מ-42,000 עובדים בישראל.

מיקרוסופט (Microsoft) מובילה גם השנה את הדירוג. במקום השני דורגה סיילספורס (Salesforce), אשר עלתה מהמקום הרביעי, ובמקום השלישי דורגה פאלו אלטו נטוורקס (Palo Alto Networks), אשר עלתה מהמקום החמישי. במקום הרביעי מדורגת חברת איירון סורס (ironSource). את החמישייה הראשונה סוגרת מאנדיי (Monday) – אשר עשתה קפיצה משמעותית בדירוג ועלתה ממקום 8. החברה שצנחה באופן המשמעותי ביותר היא פייסבוק ישראל, שבדירוג הנוכחי ממוקמת במספר 19 לעומת הדירוג הקודם בו הייתה במקום השביעי.

השנה נכנסו לדירוג חברות ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בהן בארץ 19 חברות חדשות שלא דורגו בשנה שעברה, ביניהן למונייד (Lemonade), מוביט (Moovit), נייס (NICE), אנבידיה (Nvidia), וים (Veev) ו-אינוביד (Innovid), ומספר חברות שבשנה שעברה דורגו ברשימת הסטארט-אפים כמו אקווה סקיוריטי (Aqua Security), וינדוורד (Windward) ו-BigID.

לפי המדד, אחוז חברות ההיי-טק הפועלות בענף פיתוח התוכנה הוא הגבוה ביותר מבין ענפי הפעילות, ועומד על 26%. במקום השני – ענף הסייבר, אשר עומד על 18%, ובמקום השלישי דורג ענף האינטרנט, שעומד על 12%. במקום הרביעי ענף הפינטק והגיימינג, העומדים כל אחד על 6%.

אפרת שגב, סמנכ"לית דטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט.

אפרת שגב, סמנכ"לית דטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט. צילום: ניב קנטור

לראשונה – דירוג קנטאורים

בדירוג הקנטאורים קטפה את המקום הראשון חברת אפספלייר (AppsFlyer), הפועלת בתחום של ניתוח ומדידת קמפיינים דיגיטליים. במקום השני דורגה פיירבלוקס (Fireblocks), הפועלת בתחום הקריפטו. במקום השלישי דורגה חברת רדיס (Redis), העוסקת בתחום תוכנת ניהול ומאגרי נתונים. במקום הרביעי דורגה האניבוק (HoneyBook) מתחום הפינטק, שמפתחת מערכת המאפשרת בין היתר שליחת הזמנות ללקוחות, שליחת הצעות מחיר, חשבוניות ועוד. את החמישייה סוגרת קייטו נטוורקס (Cato Networks), שנכנסה לדירוג בפעם הראשונה. החברה פועלת בתחום הסייבר ופיתחה רשת ארגונית מבוססת ענן המאפשרת תקשורת ארגונית מאובטחת.

גם השנה, דירוג הסטארט-אפים שהכי טוב לעבוד בהם מפוצל לשני דירוגים נפרדים: דירוג הסטארט-אפים עם עד 100 עובדים, ודירוג הסטארט-אפים עם יותר מ-100 עובדים, מתוך ההבנה כי קיים הבדל מהותי הנובע בעיקר מהתקציבים שיש לחברות להשקיע בעובדיהן.

בדירוג הסטארט-אפים עם למעלה מ-100 עובדים קטפה את המקום הראשון חברת סילברפורט (Silverfort), שפועלת בתחום הסייבר ופיתחה פלטפורמה המאפשרת ללקוחות להפעיל אימות וגישה מאובטחים באופן אחיד על כלל המערכות הקיימות ברשת הארגונית. רק בחודש אפריל החברה גייסה 65 מיליון דולר בסבב C בהובלת קרן Greenfield Partners.

במקום השני דורגה ארמטיק (Ermetic), שפועלת גם היא בתחום הסייבר ופיתחה פלטפורמה לזיהוי ומניעה של איומי אבטחה בסביבות ענן. בחודש דצמבר 2021 גייס הסטארט-אפ 70 מיליון דולר בסבב B בהובלת Qumra Capital.

במקום השלישי דורגה סנאפי גיפטס (Snappy Gifts), שפיתחה פלטפורמה לשליחת מתנות אונליין, ובמאי 2021 גייסה 70 מיליון דולר בסבב C בהובלת קרן GGV Capital.

במקום הרביעי דורגה פנטרה (Pentera), שפיתחה מערכת המדמה תקיפות סייבר על חברות ומבצעת בדיקת חדירות אוטומטית, במטרה להעריך את מידת החסינות של הארגון מפניהן. החברה גייסה בינואר האחרון 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר, בהובלת קרן K1 Investment Management.

את החמישייה הראשונה סוגרת חברת WSC Sports, שפיתחה פלטפורמת שידורי ספורט קצרים וגייסה בפברואר האחרון 100 מיליון דולר בסבב C בהובלת ICP (ר"ת ION Crossover Partners).

בדירוג הסטארט-אפים עם מתחת ל-100 עובדים קטפה את המקום הראשון גם השנה חברת אקו (Eko), שמפתחת ומשווקת טכנולוגיות וידיאו אינטראקטיבי. במקום השני דורגה דארו (Darrow), שפיתחה מערכת בינה מלאכותית אשר מנטרת עבירות באינטרנט שהן בעלות משמעות ציבורית בתחום הצרכנות, הפרטיות והסביבה. במקום השלישי דורגה חברת S.T Swimm, שפיתחה כלי המסייע למפתחים להבין את משמעות הקוד שהם עובדים עליו באמצעות תיעוד אוטומטי של תהליך יצירתו. במקום הרביעי דורגה אלאוס (Eleos), המסייעת למטפלים נפשיים לנתח ולהסיק תובנות ומסקנות מהטיפול. את החמישייה הראשונה סוגרת סיינריו (Cynerio), אשר עוסקת בניהול ואבטחה של מכשור רפואי ומכשירי IoT בבתי חולים.

בדירוג הסטארט-אפים, ענף הסייבר תופס נתח גדול יותר (28%), לעומת חברות ההיי-טק (18%). מאידך, ענף פיתוח התוכנה תופס נתח גדול יותר בדירוג החברות, עם 26% לעומת 20% בדירוג הסטארט-אפים.

נתונים מעניינים נוספים מצאו כי: מניתוח שאלוני המועסקים בחברות ההיי-טק עולה ש-32% מהנשים סבורות שהשכר שלהן נמוך ביחס לשוק, בעוד רק 26% גברים סבורים שהשכר שלהם נמוך ביחס לשוק.

בנוסף, שלושת הפרמטרים החשובים ביותר לעובדים הם: תנאי שכר (כולל קבלת מניות/אופציות), פיתוח מקצועי ואיזון בית עבודה.

מתודולוגיית הדירוג

הדירוג מתבסס, כאמור, על מחקר מקיף במסגרתו פנתה דן אנד ברדסטריט למאות מנהלות ומנהלי HR ומיתוג מעסיק בענף ההייטק, ובחן מגוון פרמטרים, ביניהם יכולת העובד להשפיע, הסביבה הטכנולוגית, פיתוח קריירה ושימור עובדים, חווית סביבת העבודה, תנאי השכר, ומדיניות הגיוון וההכלה בחברה. במקביל, נשלחו שאלונים גם לעובדים עצמם ונבדקה שביעות רצונם במגוון פרמטרים: תנאי העסקה, אתגר מקצועי, יכולת השפעה, איזון בית-עבודה ועוד. כמו כן, נשאלו העובדים והמנהלים בחברות מיהן, לתפישתם, חברות ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בהן.

אפרת שגב, סמנכ"לית דטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט: "אנו שמחים לפרסם את דירוג חברות ההיי-טק והסטארט-אפים שהכי טוב לעבוד בהם זו הפעם השמינית, ולראשונה לחשוף את דירוג הקנטאורים המובילים בישראל. אנו עדים בתקופה האחרונה למשבר בתעשיית ההיי-טק, שמשפיע על רוב החברות וגורר אחריו פיטורים נרחבים, הקפאת גיוסים, קיצוצים בשכר ואף סגירת חברות – כל אלו משתקפים בדירוג בצורה מובהקת. ראינו כי היום עלה הצורך אצל העובדים לעבוד בצורה היברידית, וכי חשוב להם יותר ויותר האיזון בין זמן הבית לזמן בעבודה, דבר שמגביר את התחרות על העובדים בשוק".

תגובות

מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, הגיבה על המקום הראשון שבו מדורגת החברה, ואמרה: "כשאנו מסתכלים קדימה, ברור לנו שנמשיך לצמוח בישראל, משום שיש כאן את הטאלנט הטוב בעולם. זו הסיבה שאנחנו משקיעים את כל מה שאפשר כדי שיהיה לעובדים שלנו טוב – הם רוצים להתפתח מקצועית, הם רוצים לעבוד על טכנולוגיות מתקדמות ופיתוחים מאתגרים ולקבל הזדמנות ליזום פרויקטים חברתיים, הם רוצים גמישות וסביבת עבודה שכיף להיות חלק ממנה, וחשוב לנו לספק להם את כל זה. יש לנו במרכז הפיתוח כ-40 קבוצות מוצר שעובדות על פיתוחים שמגיעים למאות מיליוני משתמשים. אין הרבה מקומות בישראל שמאפשרים ליצור השפעה כזו".

יוני בלוך, מייסד ומנכ"ל אקו, הגיב על זכיית החברה במקום הראשון במדד בסטארט-אפים שהכי טוב לעבוד בהם, ושמעסיקים מתחת ל-100 עובדים, וזו השנה השנייה ברציפות. לדבריו, "להיות הסטארט-אפ שהכי טוב לעבוד בו זה הישג מדהים, להיות כזה שנתיים ברציפות כבר אומר שגם הדרך שאנחנו עושים היא הנכונה. זה אחד הדברים שאני הכי גאה בהם וזה לא יאמן שגם בשנה כל כך מטורפת ומלאת תהפוכות הצלחנו לעבוד ביחד, להתקדם, וכל הזמן לשמור על אווירה שכיף להיות חלק ממנה".

 

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אשיש

    חחח איפה סאפיינס??? אפילו לא ב-50 המקומות הראשונים. בדיחה

  2. מהנדס תוכנה

    דירוג בדיחה לא קשור למציאות

אירועים קרובים