"בריאות דיגיטלית – קיימת; האם הכול דיגיטלי? עוד לא"

יש עוד דרך לעבור כדי שהכול יהיה דיגיטלי", אמרה רקפת יעקובי, סמנכ"לית מערכות מידע בלאומית שירותי בריאות ● לדבריה, "בסוף, זה מגיע לאתגר כוח האדם, שדורש תעדוף של המשימות ושיבוצן בתוכנית העבודה של ה-IT"

רקפת יעקובי, סמנכ"לית מערכות המידע של לאומית שירותי בריאות.

"הטכנולוגיות לקידום הבריאות של המטופלים קיימות בשפע בקופות ובבתי החולים – מניטור, עבור באבטחה וכלה ביכולות בינה מלאכותית. הקורונה הביאה להרחבת היכולות לעבוד מכל מקום, ובהתאמה, המבוטחים מוכנים לקבל, יותר מבעבר, שירותים דיגיטליים. בריאות דיגיטלית קיימת, אולם לשאלה האם הכול דיגיטלי, התשובה היא לא, עוד לא", כך אמרה רקפת יעקובי, סמנכ"לית מערכות המידע של לאומית שירותי בריאות.

יעקובי השתתפה ברב שיח שנערך באחרונה בנושא חדשנות ו-IT במערכות בריאות, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדבריה, "יש עוד כברת דרך לעבור כדי שהכול יהיה דיגיטלי. בסוף, זה מגיע לאתגר כוח האדם, שדורש תעדוף של המשימות ושיבוצן בתוכנית העבודה של ה-IT. הקורונה החריפה את המחסור באנשי שירות – לא רק ב-IT. ככל שנאמץ טכנולוגיה בראייה רוחבית – כך ייטב, ולא רק בהיבט העלויות, אף שחיסכון הוא לא מילה גסה. למשל, זה יביא לקיצור תורים בבתי המרקחת, על ידי חלוקת תרופות עד הבית – מה שיקל על עומס העבודה של הרוקחים ברחבי הארץ".

"מה שימשיך להנחות אותנו, בלאומית, לצד החיסכון והצורך להסתייע בהיקף כוח אדם שלא גדל בהתאמה לדרישות, הוא הרצון בשיפור השירות הרפואי. זה יקרה בשל הוספת שירותים דיגיטליים, שיובילו לבריאות טובה יותר של המבוטחים", אמרה.

היא ציינה כי "בעתיד, חלק מהשירות הרפואי עדיין יינתן בסניף של קופת החולים, אבל החלק הזה יפחת בגלל תהליכי הדיגיטל. הטכנולוגיה כבר כאן, ובהינתן שהתגברנו על אתגרי הגנת הסייבר והפקנו את הלקחים הנדרשים מאירוע הסייבר המטריד שהיה בבית החולים הלל יפה, הכיוון מאד מובחן וברור. לצד הגדלת השירותים בדיגיטל, נדאג לשימור המשאב האנושי שלנו".

גבי גדג', מנהל תחום מרכזי תמיכה ושירות בקבוצת מיקור-החוץ של נס.

גבי גדג', מנהל תחום מרכזי תמיכה ושירות בקבוצת מיקור-החוץ של נס. צילום: יח"צ

דובר נוסף ברב שיח היה גבי גדג', מנהל תחום מרכזי תמיכה ושירות בקבוצת מיקור-החוץ של נס. הוא אמר כי "ארגוני בריאות השכילו להתאים את עצמם לדרישות ולשינויים שמגפת הקורונה כפתה עליהם, לרבות באופן של הענקת השירות". "אנחנו מצויים כיום בפרדוקס מסוים", הוסיף, "שבו מצד אחד יש מחסור בכוח אדם ומהצד השני יש היצע של משרות פתוחות. במסגרת זו, אנחנו מבינים שהגידול בהיקף האוכלוסייה יביא להגדלה נוספת בפער ההון האנושי. כל ארגון חי לאורם של שני עקרונות: תמיכת מערכות המידע בצמיחה העסקית של הארגון ומתן שירות טוב יותר, חכם ואיכותי ללקוח, תוך התאמה אישית".

גדג' ציין כי "נס פועלת בשני עולמות בתחום מרכזי התמיכה והשירות: תפעול מוקדי תמיכת משתמשים פנים ארגוניים לעולמות ה-IT ותמיכה בלקוחות הסופיים של ארגונים ברחבי העולם, ובעיקר בגופי מוצר. כדי לענות לאתגרי התקופה נדרשת מומחיות בהטמעת פלטפורמות וטכנולוגיות מתקדמות במרכזי השירות והתמיכה. אלה מאפשרות לנציגים לעשות את עבודתם בצורה חלקה ואיכותית יותר". "ל-נס", אמר, "יש ניסיון רב שנים בתפעול מוקדי תמיכה ושירות בעשרות ארגונים – מסטארט-אפים ועד לארגוני ענק מכל המגזרים. בשל המעבר לעבודה היברידית, ארגונים הפנימו את הצורך בתפעול מוקדי תמיכה ושירות מקצועיים ואיכותיים, כמו גם את הצורך בהעברת מרכזי התמיכה למודל שירות מנוהל. מאות נציגי התמיכה שלנו פועלים בקרב עשרות לקוחות מכלל המגזרים. אנחנו מספקים למוקדי התמיכה והשירות את התשתיות המתאימות, לצורך הצלחת העובדים".

הוא סיים באומרו כי "אנחנו בונים לארגונים מענה בתחום, תוך הבנה שפער כוח האדם ילך ויחריף, ומנגד – טכנולוגיות מתקדמות, דוגמת בינה מלאכותית ולימוד מכונה, יעזרו לנו להפנות תהליכים עסקיים לא חכמים לרובוטים, כדי שכוח האדם האנושי יעסוק בפעילויות חכמות, בתהליכים עסקיים איכותיים ומעניינים. זה יעזור לשימור העובדים".

עוד השתתפו ברב שיח: ליאורה שכטר, סמנכ"לית וראשת חטיבת דיגיטל ומערכות מידע בשירותי בריאות כללית; ליאורה בן אפרים, סמנכ"לית מערכות מידע במכבי שירותי בריאות; קטי בר שלום, מנמ"רית קופת חולים מאוחדת; ראובן בן חיים, מנהל מרכז מצוינות ענן ב-נס; ומיכאל חיון, מנהל חטיבת מיקרוסופט בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים