"חברות טכנולוגיה חייבות להעלות את הרף כל הזמן כדי לנצח"

"חברות שלא מעלות בצורה מתמידה את הרף נשארות במקום, מה שלאורך הזמן משיג אותן לאחור", אמר אבנר מימון, מנהל הפעילות העסקית של BMC ישראל, והסביר על הארגון הדיגיטלי האוטונומי

אבנר מימון, מנהל הפעילות העסקית של BMC ישראל.

"בעסקים, כמו בספורט, חייבים להעלות את הרף כל הזמן כדי לנצח. זה נכון גם, ואולי אף במיוחד, לחברות טכנולוגיה. חברות שלא מעלות בצורה מתמידה את הרף נשארות במקום, מה שלאורך הזמן משיג אותן לאחור", כך אמר אבנר מימון, מנהל הפעילות העסקית של BMC ישראל.

מימון דיבר באירוע שערכו אתמול (ד') BMC ומטריקס באולם East בתל אביב, שבו הן ציינו שלושה עשורים של שיתוף פעולה בין שתי החברות.

"חברה צריכה להיות הכי טובה בתחום שבו היא פועלת", אמר מימון. "BMC בדיוק שם. זה בא לידי ביטוי היטב בתקופת הקורונה: כולנו חיפשנו אז את הפתרון המהיר ביותר לעבור לדיגיטל. הקורונה תפסה אותנו לא מוכנים, אבל לא את BMC – היא הייתה מוכנה מהיום הראשון. לראייה, גויסתי לחברה כמה ימים לפני הקורונה, נכנסתי לתפקיד ולא הרגשתי כל שינוי אחרי פרוץ המגפה. זאת, מפני שהיא מתאימה את עצמה כל הזמן לשינויים, זה נמצא במיינדסט שלה".

"אין פרויקטי IT, אלא פרויקטים עסקיים שנתמכים על ידו"

"הדרך הנכונה לנהל את העסקים היא לתפעל את המערכות, אבל לא לשכוח להכניס חדשנות", ציין מימון. הוא הגדיר מהו הארגון האוטונומי הדיגיטלי: "זה ארגון שמאפשר לאנשי הביזנס להתפנות מהמשימות הפחות חשובות והיותר סיזיפיות, ולהתמקד בעשייה ובעסקים שלהם".

ככלל, אמר, "אין דבר כזה פרויקטי IT, אלא פרויקטים עסקיים שנתמכים על ידו. הייתה בעבר הפרדה בין ה-IT לביזנס, אבל כיום זה לא נכון, כי כל ארגון עסקי הוא ארגון טכנולוגי וכל מחלקה משתמשת בטכנולוגיה, אי אפשר יותר לבצע את ההפרדה הזאת".

הוא ציין כי "רוב הארגונים משתמשים ביותר מ-80% מתקציב ה-IT לטובת תפעול המערכות הקיימות. אין מספיק תקציב לייצור חדשנות, ערך מוסף ומודלים עסקיים חדשים. דבר זה מעכב חברות וארגונים, עד כדי כך שאלה מהם שלא יחשבו על המחר – פשוט ייעלמו. זה כבר קרה לחברות כגון קודאק ובלוקבאסטר".

מימון ציין כמה טרנדים בתחום: "הראשון הוא שוק של לקוח יחיד – כל ארגון צריך להתייחס לכל לקוח כאילו הוא היחיד. הלקוח צריך לקבל את אותה חוויה באמצעים ובמכשירים השונים. הטרנד השני הוא העצמת העובדים, שקיבלו יותר כוח, בגלל העבודה מרחוק. יש לתת להם את הכלים והידע, ואת ההרגשה שהם עובדים על דברים משמעותיים ולא בנאליים. הטרנד השלישי הוא הטרנספורמציה הדיגיטלית".

"הטרנד הרביעי הוא האוטומציה והאוטונומיה. זה מתחלק לכמה סוגי ארגונים: האחד – שעדיין עובד עם ניירות וטפסים, ידני. השני – קצת יותר מתקדם בתחום הטכנולוגי, עם אוטומציה בכמה מערכות. השלישי הוא ארגון אוטונומי לחלוטין או כמעט לחלוטין", אמר.

יורם אלול, מנהל פעילות BMC בישראל ובמזרח אירופה.

יורם אלול, מנהל פעילות BMC בישראל ובמזרח אירופה. צילום: ניב קנטור

יורם אלול, מנהל פעילות BMC בישראל ובמזרח אירופה, ציין כי "הקורונה נתנה בוסט ענק לפעילות שלנו, בעיקר בישראל. אני אומר את זה מתוקף העובדה שיש לי פרספקטיבה של עוד 17 מדינות שאני מנהל בחברה. כחודשיים אחרי הקורונה, הישראלים הבינו שאת הבעיה ניתן להפוך להזדמנות, הבינו שיש הזדמנות לקבל תקציבים לתוכניות שהיו במגירה שנים. המנכ"לים אישרו תקציבים, כי הם הבינו שהטרנספורמציה הדיגיטלית קריטית במעבר של אנשים לעבודה מהבית. לעומת זאת, באירופה, רק בחודשים האחרונים, לאחר יותר משנתיים של קורונה, הם התחילו לעשות את מה שהישראלים עשו לפני שנתיים".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

אלול אמר כי "יש סינרגיה בין BMC, מטריקס והלקוחות. כבר 17 שנים STKI מדרגת את BMC ברמה העולמית בתחום ניהול פעילות ה-IT. לקוחות שעובדים אתנו לא צריכים להתפשר, משום שאנחנו נותנים מענה לכל סוגי המחשוב – לפתרונות ענן, און-פרמיס והיברידיים. בנוסף, אנחנו רצים בשוטף ובמקביל לא מוותרים על החדשנות".

יגאל שחק, מנהל הפעילות של BMC במטריקס.

יגאל שחק, מנהל הפעילות של BMC במטריקס. צילום: יח"צ

יגאל שחק, מנהל הפעילות של BMC במטריקס, אמר כי "השותפות בין החברות כל כך חזקה, עד כדי כך שהרבה פעמים אנחנו נפגשים עם לקוחות והם לא יכולים להבחין מבין המשתתפים בפגישה מי ממטריקס ומי מ-BMC".

מטריקס היא שותף עילית של BMC, שזו הרמה הגבוהה ביותר של שותפות אתה, ובשנים האחרונות זוכה באופן עקבי בתואר שותף השנה שלה באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה). "השותפות גדלה עם השנים למעל 100 לקוחות בשוק הישראלי, במערכות הקריטיות ביותר לעסקים", ציין שחק. "בשנים האחרונות אנחנו מיישמים טכנולוגיות חדשות לחלוטין בכל מגזרי המשק, ומדורגים על ידי אנליסטים כמובילים את תחום ניהול ביצועי ה-IT". בין הלקוחות בארץ ניתן למצוא חברות וארגונים כגון סלקום, CAL, בנק ישראל, בנק הפועלים, משרד החינוך, הפניקס, בנק לאומי, טלדור, בינת ואגד.

שחק דיבר על הארגון הדיגיטלי האוטונומי ואמר כי הוא "הופך להיות קריטי לתפעול ה-IT הארגוני. בכל כמה שנים ארגון ה-IT צריך להמציא את עצמו מחדש על מנת להתמודד עם האתגרים שהוא ניצב בפניהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים