רהט: פיילוט לאפליקציה המסייעת לשמירת ביטחון התושבים

את היישום, SOS CITY SAFETY, פיתחו מישל קלירוף ודנית ירוחם - סטודנטיות בוגרות ה-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, במסגרת פרויקט הגמר שלהן

פיתחו את האפליקציה במסגרת פרויקט הגמר שלהן. מישל קלירוף ודנית ירוחם, בוגרות ה-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון.

סטודנטיות ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, פיתחו במסגרת פרויקט הגמר שלהן אפליקציה לביטחון עירוני המאפשרת לתושבים, בזמן אמת, לדווח למוקד העירוני על מפגעים או אירועים ביטחוניים, והכל בלחיצת כפתור אחת. 

עיריית רהט כבר נמצאת בעיצומו של פיילוט, שבמסגרתו היא בוחנת את השימוש באפליקציה, ואת תחום האפליקציות לתושבים בכלל.

תחושת חוסר הביטחון בקרב תושבים רבים בישראל הולכת וגואה. בעיקר מטרידה תופעת האלימות בחברה הערבית והפשיעה הסביבתית, המתעצמות עקב המחסור בדיווחים, המאפשרים הגעה בזמן אמת ואיסוף ראיות.

האפליקציה, ששמה SOS CITY SAFETY, אשר פיתחו מישל קלירוף ודנית ירוחם – שתיהן בוגרות המחלקה להנדסת תעשייה וניהול ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון – תסייע למוקדים העירוניים של הרשויות המקומיות להעניק מענה מהיר ומקצועי לתושבים.

לשתי המפתחות סייעה בפועלן הנחייתה של חברת סגל המחלקה להנדסת תעשיה וניהול, ד"ר סבטלנה דייצ'מן, ובשיתוף עם נורן שומאף ומנאל אבו כף – בוגרות המחלקה להנדסת תוכנה ב-SCE – וחברת סגל המחלקה להנדסת תוכנה, ד"ר הדס חסידים.

האפליקציה, שמיושמת בסביבת עבודה Android studio flutter, עם שרת node js ובסיס נתונים mongodb, מאפשרת למוקד העירוני לאתר את המיקום המדויק של התושב המדווח, להכווין אליו את גורמי הטיפול המתאימים ולשלוח אליו את הסיוע הנדרש. המוקד העירוני יוכל באמצעות המצלמות לעקוב אחר התושב וליצור איתו קשר מייד עם רגע פנייתו, באמצעות הטלפון הנייד או בצ'אט.

האפליקציה מספקת סטטיסטיקה מובנית של האירועים השונים לצורך שימוש העירייה ולבקרה, זאת על מנת לאפיין אזורים "חמים" ונושאי טיפול מרכזיים. האפליקציה פונה לכלל האוכלוסייה ומתאימה את עצמה לצרכים של כל רשות מקומית.

האם הדיווח האנונימי יפחית סכנות בטיחות? רהט.

האם הדיווח האנונימי יפחית סכנות בטיחות? רהט. צילום: ויקיפדיה

עיריית רהט – הראשונה להתנסות ביישום במסגרת פיילוט חלוצי

מי שכבר הרימה את הכפפה ובוחנת בחיוב להטמיע את האפליקציה ולעשות בה שימוש היא, כאמור, עיריית רהט.

מזה כחצי שנה שעיריית רהט חברה ל-SCE על מנת לאפיין, לפתח, ליישם ולבחון את השימוש באפליקצית דיווח מפגעים באופן משותף.

אחד היתרונות שנולדו כחלק משיתוף פעולה זה, ובאים לידי ביטוי בפיתוח האפליקציה של קלירוף וירוחם, הוא מתן אפשרות גם לדיווח אנונימי, מה שמגביר משמעותית את הסיכויים לשיתוף פעולה בקרב החברה הבדואית.

בימים אלה החל שלב הפיילוט בשיתוף הפעולה בין עיריית רהט ל-SCE, במסגרתו האפליקציה הותקנה על טלפונים של מספר מתנדבים, המדווחים למוקד העירוני.

הפיילוט עתיד להימשך מספר חודשים, ולאחריו יאספו תובנות ברורות על השימוש באפליקציה ויישימות הפתרונות בהתאם ליעדי העירייה.

מנהל מחלקת תיאום ובקרה בעיריית רהט, איתיאל בירן: "לאחר עבודה רבה ומאומצת של חברות צוות פיתוח אפליקציית S.O.S למוקד העירוני, אנו נמצאים כיום בשלב הפיילוט, במהלכו האפליקציה הותקנה על טלפונים של מספר מתנדבים המדווחים למוקד העירוני. כטבעם של פרויקטים מסוג זה, תהליך הבחינה ואפיון הצרכים ארוך, ונוגע ישירות לשאלות המקצועיות איתן מתמודדים מוקדים רבים ברחבי הארץ – באיזה פלטפורמה נכון לעבוד מול תושבים? והאם אפליקציות אכן נותנות מענה מספק ונכון ביחס לאלטרנטיבות ולהשקעה. אנו מאמינים וחושבים שבחברה הערבית בכלל, ובעיר רהט בפרט, ישנה היתכנות משמעותית להצלחת מהלך שכזה, דווקא לאור הייחודיות של האתגרים איתם אנו מתמודדים.

חברות הצוות וכלל השותפים מ-SCE הפגינו לכל אורך הדרך מקצועיות רבה, הירתמות, גמישות ויצירתיות בפתרון בעיות. אנו צופים הצלחה ושימוש רב בנתונים המתחילים להיאסף על ידי האפליקציה".

רקטור ה-SCE, פרופ' יהודה חדד: "ההכשרה המולטי-דיסציפלינרית שאנו מקנים לסטודנטים שלנו נותנת להם יתרון משמעותי בתכנון ופיתוח מוצרים ופתרונות חדשניים לתועלת הציבור. האפליקציה שבוגרות המכללה פיתחו מגבירה את תחושת הביטחון בקרב המשתמשים ומשפרת את התקשורת בינם ובין גורמי החירום, ויש לה פוטנציאל עסקי מוכח כמוצר בעל ערך מוסף עבור גורמי ציבור במיגור תופעות ביטחוניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים