"שירותים מנוהלים הם הגביע הקדוש להאצת ה-IT"

דודו אשכנזי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קבוצת מיקור-חוץ ב-נס, מסביר את המגמה המסיבית של מעבר ארגונים למימוש טכנולוגיות IT במתכונת של שירותים מנוהלים

דודו אשכנזי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קבוצת מיקור-חוץ ב-נס.

"ארגונים עוברים לממש טכנולוגיות IT במתכונת של שירותים מנוהלים בהיקף נרחב יותר מבעבר, משלל סיבות, ובראשן הצורך להגיב מהר ולהתמודד בתחרות בשוק דינמי, שמשתנה במהירות וכל הזמן. סיבה נוספת למגמה היא הרצון להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית, שהפכה למחויבת המציאות ונעשית, בין היתר, באמצעות הגירה לענן. לכן, שירותים מנוהלים הם בבחינת 'הגביע הקדוש' להאצת ה-IT", כך אמר דודו אשכנזי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קבוצת מיקור-חוץ ב-נס.

אשכנזי עומד בראש קבוצה שמונה יותר מ-1,300 מומחים ומומחיות לתחומי מיקור-חוץ ושירותים מנוהלים, ולה עשרות רבות של לקוחות ארגוניים מכלל המגזרים.

לדבריו, "תועלת נוספת מהשימוש בשירותים מנוהלים זו היכולת לעדכון ושדרוג מערכות מחשוב על מנת לעמוד בקצב המואץ והגובר של דרישות אבטחת המידע. בשנתיים האחרונות אירעו מתקפות סייבר ודרישות כופר שחייבו ארגונים להאיץ ולהגדיל משמעותית את ההשקעה בתחום, לרבות בשירותי SOC מנוהלים בהיקפים נרחבים".

"שירותים מנוהלים במיקור-חוץ מביאים למימוש מהיר של הטרנספורמציה הדיגיטלית"

אשכנזי ציין ש-"שירותים מנוהלים במיקור-חוץ מאפשרים ליישם פרויקטים במהירות, לתפעל את מערכי המחשוב ביעילות ולשלוט על התקציב. הם מביאים למימוש מהיר של טרנספורמציה דיגיטלית. בתקופת הקורונה, ארגונים רבים נאלצו להגיב מהר ולהרחיב את שירותי ה-IT באופן מיידי, כדי לענות לגידול העצום בדרישות לשירותים עבור העובדים והלקוחות".

כך, אמר, "אם בעבר, ה-IT ברשות מוניציפלית שירת רק את עובדי העירייה, כיום הוא נדרש לשרת בנוסף מאות אלפי תושבים ולספק להם קשר ישיר, דיגיטלי ומהיר לשירותי העירייה. הפכנו לחברת B2B2C (עסק לעסק ללקוח), ואנחנו משרתים כיום לא רק את עובדי הארגון, אלא גם את כלל לקוחותיו הסופיים".

היבט נוסף שאשכנזי ציין "קשור למרכזי תמיכה מאוחדים, NoC ו-SoC, המשלבים את כל היבטי אבטחת המידע והשו"ב בארגון. בלא מעט מהארגונים הגדולים יושבים באותו מתחם אנשי ה-IT לצד אנשי אבטחת המידע. בהתאמה, המיצוב של השירות המנוהל אינו כזה המסייע רק לעמידה בתקציב, אלא תורם להרחבת שירותים ומוסיף רבדים חשובים. אנחנו מציעים תפישה כוללת של שירות מנוהל, המשלבת את מערך מרכזי התמיכה שאנחנו מפעילים עם מערך Cyber Control – גוף הגנת הסייבר שלנו, שפועל במתכונת 24/7/365 ונותן לארגונים מענה לסיכוני אבטחת המידע שנובעים מהשימוש בענן".

נימבוס – הקטר של המשק בעולמות הענן

אשכנזי דיבר על פרויקט הענן הממשלתי נימבוס ואמר כי "כניסת הענן הציבורי למגזר הממשלתי עם פרויקט זה תאיץ את המעבר של ארגונים לענן ותסיר חסמים. מיקרוסופט, גוגל ואמזון ישיקו בקרוב דטה סנטרים גדולים בישראל לטובת הענן הציבורי, וזה מחייב אותנו, כאינטגרטור, להיות שחקן בעולם מרובה עננים. ככל הנראה, ארגונים לא יעבירו את כלל ה-IT שלהם לענן אחד, אלא יפצלו את שירותי המחשוב שלהם בין ספקי ענן שונים".

לדבריו, "השימוש בענן יקצר תהליכים וירחיב את היצע השירותים המסופקים. באמצעות הענן, מוסד אקדמי שיוזם קמפיין ליום פתוח והרשמה לא נדרש לתהליך ארוך ולצוות תשתיות שיקים פלטפורמה מתאימה – בפלטפורמת ענן הוא יכול לממש זאת מיידית. כך גם בבנק שרוצה להרים מערכת לזימון תורים בסניפים. הענן מסיר את החסמים ומקצר משמעותית את הזמן לאספקת השירותים".

"הקבוצה שבראשותי", אמר, "מספקת שירותים בכמה תחומים, נוסף על חטיבת שירותים מנוהלים; חטיבת יועצים ומומחים, שמונה מאות מומחים טכנולוגיים לכלל עולמות ה-IT; מומחים שמוצבים באתרי הלקוח בארגונים ממגזרים מגוונים – בריאות, ממשלה, רשויות מקומיות, תעשייה והיי-טק; והחטיבה השלישית, הגדולה בישראל בתחומה, שמתמקדת רק בשירותים מנוהלים לעולמות התמיכה הטכנית, תחזוקת ציוד הקצה וה-NoC. אנחנו פרוסים במגוון רחב של ארגונים, במגוון שיטות תפעול, ויודעים לספק ללקוח הארגוני כל סוג של עובד – מתומך טכני, דרך אנליסט ועד לאיש סיסטם או מנתח מערכות".

לסיכום ציין אשכנזי כי "העולם הולך לכיוון שירותים מנוהלים. בישראל, להערכתי, המגמה תימשך בקצב גבוה מזה העולמי, בשל רצון הארגונים לאמץ חדשנות ולאפשר יכולת תגובה מהירה תוך שמירה על מדדי איכות גבוהים, שתואמים את האסטרטגיה הארגונית. השנה חווינו גידול בהיקף הפעילות שלנו, ולהערכתי מגמה זו תתרחב בשנים הקרובות – ככל שארגונים נוספים יפנימו את היתרונות והערכים המוספים ממנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים