איך מסייע הבית החכם לצלם רונן אקרמן – חולה ה-ALS?

אקרמן: "בכל פעם שאני יכול לעשות משהו לבד, בלי להיעזר במישהו - אני מאושר" ● לדברי קובי שקד, מנהל תחום בית חכם בקבוצת ניסקו, הטכנולוגיה של ה-IoT מנוצלת רבות לטובת סיוע לאוכלוסייה שיכולה להפיק ממנה ערך"

רונן אקרמן הצלם חולה ה-ALS בבית החכם שלו.

"אני צלם סטילס, טלוויזיה, תיאטרון ופורטרטים של סלבס כבר 34 שנה, ואני חולה ALS ארבע שנים", כך סיפר רונן אקרמן.

רונן אקרמן הצלם וקובי שקד, מנהל תחום בית חכם בקבוצת ניסקו.

רונן אקרמן הצלם וקובי שקד, מנהל תחום בית חכם בקבוצת ניסקו. צילום: יח"צ

אחרי שירותו הצבאי בחיל האוויר, עבר אקרמן לתל אביב, וכשתיעד בהצגות של תיאטרון בית צבי, מהתיאטרון ביקשו שיעבוד שם כצלם קבוע. זו הייתה ראשיתה של קריירה מפוארת, במסגרתה צילם אינספור דמויות בולטות מהתרבות הישראלית, מגל גדות ועומר אדם ועד כוכבי פאודה ועברי לידר.

את בגידת הגוף הרגיש בהדרגה, כשהתחיל לגרור את רגל שמאל בעדינות. עם האבחנה, העולם, הוא מעיד, התמוטט לנגד עיניו. "הרגשתי שזה מבחן שהחיים מציבים לי ושעליי לנצח בו", אמר.

תחילה התנהל בעזרת קלנועית ואז עבר לכיסא גלגלים משוכלל, וכיום יש לו מטפל צמוד.

באחרונה – במסגרת פרויקט למען הקהילה – רושת ביתו של אקרמן בפתרונות בית חכם, שנועדו לסייע לו לתפקד בבית בצורה העצמאית ביותר המתאפשרת במצבו. "אני יכול להדליק אור ולכבות אור, מזגן. וגם לפתוח את הדלת, שזה היה בעיה מאוד קשה, אם אני מתעורר באמצע הלילה והמטפל ישן. אני רוצה אור, פשוט אור, אין לי שום יכולת מוטורית להפעיל אור, ואז אני בחושך עם החרדה. היום אני אגיד להדליק את האור – ויהיה לי אור", סיפר.

"זה פתרון משנה חיים, כל פעם שאני מגלה שאני יכול לעשות משהו לבד, אני מאושר. אנשים בטוחים שזה מדע בדיוני. יש אוכלוסייה ענקית שאין לה גישה לטכנולוגיה. המסר לאנשים במצבי הוא לעולם לא לאבד תקווה".


"פתרונות הבית החכם מסייעים לבעלי מוגבלות להשיג עצמאות"

לדברי קובי שקד, מנהל תחום בית חכם בקבוצת ניסקו, העומדת מאחורי הפרויקט: "כיום יש פיתוחים רבים שרותמים את הטכנולוגיה של האינטרנט של הדברים, לטובת סיוע לאוכלוסייה שיכולה להפיק ממנה ערך מוסף משמעותי. פתרונות הבית החכם מסייעים לבעלי מוגבלות להשיג עצמאות, שחרור מתלות במטפל ותחושה של ערך עצמי ושוויון. מחקרים הוכיחו שטכנולוגיה המותאמת לצרכיו של אדם עם מוגבלות, מגבירה את עצמאותו ואת יכולת ההשתתפות שלו בחברה, מצמצמת את הצורך בשירותי תמיכה ומפחיתה את עלויות הטיפול בו".

"חשוב להדגיש", הוסיף שקד, "שפתרונות בית חכם נותנים מענה לא רק למי שסובל ממוגבלות פיזית, כמו התניידות בכיסא גלגלים, חוסר יכולת להזיז את היד, לקות ראייה, או לקות שמיעה: ישנם גם פתרונות המתאימים למצבים של לקות קוגניטיבית, המשפיעה על התפקוד היומיומי, כמו אוטיזם או פיגור שכלי, מוגבלות נפשית, כמו חרדה או דיכאון, ואף פתרונות המותאמים להלומי קרב. בנוסף לכל אלו, הבית החכם מספק מענה הולם גם לתופעות הקשורות לתפקוד ועצמאות בזיקנה, ומסייע לסובלים מאלצהיימר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים