איך שומרים על פרטיות המשתמשים מבלי להוריד את ההכנסות?

קהונה, סטארט-אפ בעולמות הפרסום והאי-קומרס, יושב על הענן של AWS, ומציע פתרון שמתאים למציאות הדיגיטלית של עולם ללא עוגיות ● לדברי גל רפופורט, המנכ"ל, החברה מצאה דרך שבה הפרטיות לא נפגעת - וכך גם ההכנסות

מימין: אוהד אדלשטיין, סמנכ"ל המו"פ של קהונה; אלון אשכנזי, ה-CPO; גל רפופורט, המנכ"ל; ואוהד צור, סמנכ"ל התפעול.

עולמות האי-קומרס והפרסום חווים שינויים מרחיקי לכת. אלה נעשים הרחק מעיני המשתמשים, אבל התוצאות של שינויים אלה משפיעות על אופן השימוש שלהם באינטרנט – מהמידע שנאסף עליהם ועד להודעות שקופצות בכל אתר על השימוש בעוגיות (Cookies) לצרכי זיהוי. התהליך הזה נמשך כבר כמה שנים, והוא תוצאה של שילוב בין שינויים רגולטוריים במדינות שונות, בעיקר באיחוד האירופי, עם שינויים מצד חברות הטכנולוגיה, שנועדו לשמור על פרטיות המשתמשים.

כך, אתרי תוכן, אתרי אי-קומרס ומפתחי אפליקציות לא יכולים לקבל מידע מדויק אודות המשתמשים בהם – מה שגורם למפרסמים לקצץ בתקציבי הפרסום. גל רפופורט, מנכ"ל ומייסד במשותף של קהונה (Kahoona), סטארט-אפ בתחום הפרסום והמסחר המקוון, מאמין שהפתרון שפיתחה החברה שלו משלב בין הגנה על פרטיות המשתמשים לשמירה על זרם ההכנסות של האתרים.

"עד היום", הסביר רפופורט, "התעשייה התנהלה על בסיס שימוש בעוגיות צד שלישי (Third Party Cookies), מעבר לאלה של בעלי האתרים והמפרסמים. שירותים שונים משתמשים בעוגיות הללו כדי לעקוב אחרי המשתמשים באתרים שונים, ואז בונים פרופיל מדויק שלהם לפלטפורמות הפרסונליזציה ולמפרסמים. בשנים האחרונות, יותר ויותר מדינות וחברות מגבילות את אופן השימוש בעוגיות צד שלישי, או מגבילות את המידע שהן יכולות לשמור על המשתמשים. כך, נוצרה חומה בין המידע של המשתמשים לבין המפרסמים ובעלי האפליקציות".

"פילוח של המשתמשים תוך שמירה על פרטיותם"

קהונה הוקמה בשנה שעברה. עד כה היא גייסה יותר מ-4.5 מיליון דולר מקרנות הון-סיכון ומבכירים מהתעשייה. החברה מונה 15 עובדים, שממוקמים במשרדיה בתל אביב ובקליפורניה.

"מצד אחד", ציין רפופורט, "השחקנים בענף מודעים לחשיבות של שמירה על פרטיות המשתמשים. מהצד השני, בעלי אתרי המסחר והתוכן רוצים להמשיך לשמור על ההכנסות שלהם מפרסונליזציה ומפרסום. לכן, הם צריכים למצוא פתרונות שיכולים להציע פילוח של המשתמשים, תוך שמירה על פרטיותם". "כיום", המשיך, "זה נעשה בשתי דרכים: פתרונות שמבוססים על רישום של המשתמש, כך שבעלי התוכן מקבלים דיוק רב במידע אודותיו, אבל לרוב, רק חלק קטן מהמשתמשים טורח להירשם אליהם. פתרון נוסף מבוסס על זיהוי ההקשר בפעולות המשתמש. הוא יכול לכסות את כל המשתמשים, אבל מציע רמת דיוק מוגבלת, שהופכת אותו לפחות משתלם עבור מפרסמים רבים".

"הפתרון שלנו מבוסס על אוסף אלגוריתמים שנבנה על סמך מודלי התנהגות משתמשים והסקת תובנות לגבי מאפייניהם ותחומי העניין שלהם – בתוך זמן קצר", אמר רפופורט. "כך, אנחנו יכולים לחזות את מאפייני המשתמשים, כמו גיל ומין, בתוך כמה רגעים. זה מאפשר לאתרי אי-קומרס לספק פרסונליזציה למשתמש בזמן אמת, ולמפרסמים – להציג פרסומות רלוונטיות. כל זאת תוך שמירה על פרטיות המשתמשים בכל הסביבה הדיגיטלית. הפתרון נותן מענה לכלל המבקרים באתר, בלי צורך ברישום, ומאפשר את רמת הדיוק הגבוהה ביותר".

לסיכום הוא ציין כי "שירותי הענן של AWS מאפשרים לנו להתמודד עם מאות מיליוני דפים נצפים ייחודיים בחודש, תוך זמינות גבוהה – וללא השפעה על ביצועי האתרים. אנחנו עובדים עם מרבית אתרי התוכן הגדולים בישראל. על מנת לפתח ולבנות את המודלים שלנו השתמשנו בשירות למידת המכונה Amazon SageMaker, שמסייע לבנות, לאמן ולהנגיש מודלים של ML במהירות. זה עזר לנו לצאת לשוק עם מודלים ראשוניים מהר, ולאחר מכן לשפר אותם במהירות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים