אקזיט כחול לבן: וואן רכשה את ווביקס ב-17 מיליון שקלים

ווביקס מפתחת מערכות IT לניתוח, מיצוי מידע, תכנון ושו''ב לארגונים במגזר הביטחוני ● מדובר ברכישה שנייה של חברה ישראלית על ידי וואן מתחילת השנה

מימין: עומר קורן, ממייסדי ומנכ"ל ווביקס, וסער רם, סמנכ"ל בוואן ומנכ"ל טלדור יועצים.

וואן טכנולוגיות הודיעה היום (ה') כי היא רכשה את השליטה ב-ווביקס הישראלית, שמפתחת מערכות IT לניתוח, מיצוי מידע, תכנון ושו"ב לארגונים במגזר הביטחוני. היקף הרכישה עומד על 17 מיליון שקלים.

ווביקס נוסדה ב-2015 על ידי תא"ל (מיל') יצחק בן ששון ז"ל ועומר קורן, המכהן כמנכ"ל החברה. באמצעות יכולות פיתוח מערכות ווב מורכבות, אימון מודלי בינה מלאכותית ולמידת מכונה, לצד אפיון חוויית משתמש, החברה מאפשרת ללקוחותיה לאסוף, לעבד, להתיך ולנתח נתונים ממגוון רחב של מקורות מידע, בהם לוויינים, מטוסים, אמצעים רכובים או קרקעיים, מקורות אופטיים, מכ"מים ועוד. ניתן להפיק מהנתונים האלה תובנות שימושיות למחקר וכן לתכנון ולשליטה בכוחות בשטח בזמן אמת.

מספר עובדי ווביקס עומד על כ-50 וכולם ימשיכו בתפקידם תחת הבעלים החדשים, לצד עשרות עובדים נוספים שהחברה מתכוונת לגייס. קורן ימשיך לנהל את פעילותה. על לקוחותיה נמנים משרד הביטחון, חברות מהתעשיות הביטחוניות הישראליות, גופי מחקר, סטארט-אפים וגופים ממשלתיים.

לדברי סער רם, סמנכ"ל בוואן ומנכ"ל טלדור יועצים, "הרכישה מעמיקה את המומחיות המקצועית שלנו בטכנולוגיות בינה מלאכותית, למידת מכונה, ביג דטה ומערכות תוכנה בארכיטקטורות מורכבות. היא מאפשרת לנו להעמיק את פעילותנו במגזר הביטחוני".

קורן ציין כי "גופים ביטחוניים זקוקים כיום, יותר מתמיד, לטכנולוגיות מתקדמות שמותאמות לצרכיהם, לשם ניתוח ומיצוי מידע. אמצעים לאיסוף ולאחסון מידע הם זולים ונגישים, אולם האתגר הוא לאתר מחט בערמת שחת ולהפוך את המידע הגולמי לידע שימושי". הוא הוסיף כי "החיבור שלנו עם קבוצת וואן, שנעשה על רקע לכתו בטרם עת של שותפי האהוב, יצחק בן ששון, יאפשר לנו להמשיך לצמוח".

רכישות, ועוד רכישות

רכישת ווביקס היא הרכישה הבולטת השנייה של חברה ישראלית ש-וואן ביצעה מתחילת השנה: בינואר היא קנתה את השליטה בסבן דיגיטל מרקטינג תמורת מיליוני שקלים. כך, ענקית ה-IT הישראלית התרחבה לתחום הייעוץ לדיגיטל, ורכשה את אחת החברות הראשונות בישראל שפעלו, ופועלות, בעולם זה.

באפריל 2020 וואן רכשה את מייסופרמרקט ישראל, שהיא הבעלים של אתר אי-קומרס בשם זה. מדי שנה מתבצעות במייסופרמרקט אלפי עסקאות, ובין השאר נמכרות בו סחורות של רמי לוי, שופרסל, ויקטורי, מגה ויינות ביתן. בנוסף לפלטפורמת הקניות, האתר משמש להשוואה בין מחירי המוצרים ברשתות השונות ולניתוח של ביג דטה עבור שירותי מידע עסקי ללקוחות גדולים.

כמה חודשים לאחר רכישת מייסופרמרקט, בנובמבר 2020, וואן גרמה לרעידת אדמה: היא קנתה את טלדור תמורת 250 מיליון שקלים במזומן. החברה הממוזגת הפכה לבעלת מחזור שנתי מצרפי של כ-2.5 מיליארד שקלים וכ-6,500 עובדים, והיא אחד משני הגופים הגדולים ביותר בענף ה-IT הישראלי.

ארבעה חודשים לאחר מכן, במרץ 2021, היא קנתה עוד חברה ישראלית – את אינספייר, ועשתה זאת תמורת מיליוני שקלים. אינספייר מספקת שירותי מומחים בתחומי הנתונים וה-BI. הרכישה נועדה להרחיב את הפתרונות והשירותים של חטיבת One BI בעולמות ניהול הדטה, הבינה המלאכותית ולמידת המכונה.

ביולי 2020 קנתה וואן 70% מההון המונפק והנפרע של יוביטק סולושנס תמורת סך של כ-14 מיליון שקלים, וזאת לפי שווי חברה של כ-20 מיליון שקלים.

במאי 2019 היא רכשה את השליטה ב-FBC טכנולוגיות תמורת 21 מיליון שקלים. במסגרת העסקה, וואן קנתה 70% ממניות החברה, שמתמחה במתן פתרונות, תמיכה ותחזוקה למערכות ERP של פריוריטי, ומספקת שירותי ענן.

בנובמבר 2018 וואן צירפה לפורטפוליו החברות שלה את Sense BI, שמתמחה במתן פתרונות בתחום הבינה העסקית, ושילמה תמורתה 23.5 מיליון שקלים. בתחילת דצמבר באותה השנה היא רכשה את אדוונטק בסכום של 24 מיליון שקלים. אדוונטק מציעה שירותי תוכנה בסביבות סאפ ואורקל, ומוכרת מוצרי תשתית ומוצרי תוכנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים