"היתרון היחסי של צבאות יתבסס על יכולות טכנולוגיות משבשות"

"זאת, בדגש על יכולות בינה מלאכותית ואוטונומיה", כך אמרה אל"מ (מיל') טליה גזית, שתנחה פאנל בכנס IT4IDF בהשתתפות קצינות בכירות שהובילו שינויים בתקשוב הצבאי

אל''מ (מיל') טליה גזית, חברה בוועד המנהל של עמותת מחשבה טובה.

"בעתיד הלא רחוק, היתרון היחסי של צבאות יתבסס על פיתוח והטמעה של יכולות טכנולוגיות 'משבשות' בשדה הקרב, בדגש על יכולות בינה מלאכותית ואוטונומיה", כך אמרה אל"מ (מיל') טליה גזית.

אל"מ (מיל') גזית, לשעבר מפקדת ממר"ם וכיום מנכ"לית החברה הבת הטכנולוגית של PWC, תנחה בכנס IT4IDF של אנשים ומחשבים, שיתקיים מחר (ב'), פאנל שיעסוק בפריצות דרך טכנולוגיות לקידום היעדים הארגוניים, בדגש על צבאות. בפאנל ישתתפו חמש נשים, קצינות בכירות במילואים, שיספרו כל אחת על שינוי משמעותי שהיא עשתה במהלך שירותה הצבאי. המשתתפות הן, לצד גזית: אל"מ יעל גרוסמן, המפקדת הנוכחית של ממר"ם, שתחל בקרוב את תפקידה כמפקדת יחידת לוט"ם; אל"מ טלי כספי, מפקדת יחידת שחר; אל"מ רחלי דמבינסקי, מפקדת מעו"ף; וסא"ל (מיל׳) ליאורה שכטר, כיום מנמ"רית שירותי בריאות כללית.

גזית אמרה בראיון לאנשים ומחשבים לקראת הכנס כי "העוצמה המשמעותית של צבא תיבנה בעתיד הקרוב על היכולת להבין את תמונת המצב בשדה הקרב על בסיס דטה, אבל יותר מזה על היכולות לקבל החלטות בהתבסס על תובנות שיוצרות האלגוריתמיקה החכמה והבינה המלאכותית".

היא ציינה ש-"התקדמות צבאית שבאה לידי ביטוי בשילוב של יכולות טכנולוגיות משבשות היא לא רק עניין טכנולוגי, אלא היא תלויה גם ביכולת של הצבא לפתח מנגנונים ומנהיגות המשבשים ומעצבים מחדש את תפישות החשיבה, ואת הפעולה – הן של הגופים המבצעיים והן של הגופים הטכנולוגיים".

"בפאנל, בחרנו לשלב קצינות בכירות בצה"ל בעבר ובהווה, שהובילו מהלכים פורצי דרך של הטמעת טכנולוגיות חדשניות, ששינו את תפישות הפעולה של הצבא בשגרה ובחירום", הוסיפה. "ההצלחה של מהלכים אלה התאפשרה הודות להובלה רב ממדית של תהליכי טרנספורמציה על ידי אותן מפקדות בכירות גם בתוך המסגרות הטכנולוגיות שאותן הן מנהלות". לצד שיחה על המהלכים הטכנולוגיים שהן הובילו, משתתפות הפאנל ידברו על שיטות הניהול של תהליכי הטרנספורמציה שהתרחשו בתוך המסגרות הטכנולוגיות שאותן הן מובילות.

מה בכנס?

כנס התקשוב הצבאי של אנשים ומחשבים יהיה הכנס הגדול ביותר מסוגו שנערך מאז הקורונה, וישתתפו בו קצינים בכירים בצה"ל, בעבר ובהווה, בהם אלוף (מיל') תמיר היימן, לשעבר ראש אמ"ן וכיום מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי – INSS; תא"ל יוסי כראדי, קצין הקשר והתקשוב הראשי; וסא"ל רואי וייצפלד, ראש ענף דיגיטל במפא"ת. כמו כן, ייערכו במסגרתו כמה פאנלים, בנוסף לזה שהוזכר כאן: פאנל על אתגרי הרכש בתחומי הביטחון בהנחיית ברכה הרץ, לשעבר סמנכ"לית ראש מינהל הרכש במשרד הביטחון; פאנל שיעסוק בטרנספורמציה דיגיטלית, שינחה אל"מ (מיל') אסף נבות; ופאנל בנושא תרגול מערכי התקשורת והסייבר הלאומיים למצבי חירום בהנחיית תא"ל (מיל) נתי כהן, שהיה קצין קשר ראשי ומנכ"ל משרד התקשורת.

את הכנס ינחה יו"ר ועדת התכנים שלו, סא"ל (מיל') אודי קאוף, שפרש מצה"ל לפני 14 שנים והיה שותף בשירותו הצבאי לתהליכי דיגיטציה של שדה הקרב הטקטי. כיום הוא עוסק בפיתוח עסקי עבור יצרנים ואינטגרטורים, וחבר בוועד המנהל של העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים