מיהם אלופי הסייבר של ישראל?

הכירו את הזוכים במקומות הראשונים באליפות הסייבר של ישראל - שהיא חלק ממיזם בינלאומי שמוביל דורון אמיר, מנכ"ל CyTaka, ונועד להזרים כוחות טובים לתחום הסייבר ● בהמשך השנה הם ישתתפו בטורניר באירופה

מימין לשמאל: הזוכה במקום השני, צחי פחימה, ו-דורון אמיר, מנכ"ל CyTaka ויוזם הפרויקט.

מי שנקלע לאחרונה לאזור ההיי-טק במערב הרצליה ובנתיבי איילון ליד צומת עזריאלי לא יכול היה שלא לשים לב לשילוט חוצות יוצא דופן, ובו תמונותיהם של שלושת הזוכים בתחרות אליפות הסייבר של ישראל ביוזמת CyTaka בראשותו של המנכ"ל והיזם דורון אמיר.

התחרות היא חלק ממיזם בינלאומי שאמיר מוביל, ונועדה להזרים כוחות טובים ומעולים לתחום הסייבר, בישראל וברחבי העולם.

התחרות נערכת בשלב ראשון באפליקציה, שמאתגרת את המשתתפים בה, והם מתבקשים להתמודד עם משימות הקשורות באבטחה וסייבר. בכל מדינה נערכת תחרות מקומית, ובהמשך השנה תיערך אליפות אירופה בסייבר בשוויץ, כאשר מכל מדינה יגיעו חמישה אנשי סייבר ותוכנה להתמודד עם אתגרי הסייבר.

לגמר בחלק הישראלי של התחרות הגיעו 50 מתמודדים, שנבחרו מתוך 913 מועמדים אשר עברו את שלב המיון הראשוני. בסך הכל השתתפו בתחרות 913 מועמדים, 10 אחוזים מהם היו נשים.

לדברי אמיר, התחרות היא חלק ממיזם שנועד להזרים דם חדש ומקצועי לתחום הסייבר בעולם, כמו גם בישראל, על ידי העמדת אתגרים שנועדו לעמוד על יכולותיהם של המתמודדים, ןובהמשך לשלב אותם ולסייע להם בקידום המקצועי וההכשרה. האליפות הראשונה נערכה באוגוסט 2021 בדובאי.

בירך בטקס הזכייה. ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן.

בירך בטקס הזכייה. ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן. צילום: הדר יואביאן

בערב הגמר השתתף גם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, כיום איש עסקים, שבירך את המשתתפים ואת המיזם עצמו. "בזכותכם ישראל היא מדינה מובילה בצורה מאוד בולטת וקיצונית בעולם הסייבר ואבטחה", אמר כהן. "הלוואי שהייתי יכול לעשות את מה שאתם עושים, כי היכולות שלכם מאוד מיוחדות. גם משמח אותי שבקהל יש ייצוג לנשים", הוסיף כהן.

אז מי הזוכים ומה הם אמרו לאחר התחרות?

במקום הראשון, גיא מוריה שהוכתר כאלוף ישראל בסייבר, וזכה בפרס הראשון בגובה 50 אלף דולר. מוריה הוא סטודנט למדעי המחשב שמתגורר בתל אביב.

"מגיל צעיר אני בתחום המחשוב וצברתי ניסיון רב בתחומים שונים, מה שהקל עליי להתמודד מול נושאים רבים שעלו בתחרות", סיפר מוריה. "הטיפ שלי לניצחון הוא ניהול זמן ובחירת האתגרים באופן אסטרטגי, כלומר יש אתגרים קלים וקשים וניקוד שונה בהתאמה וניהול זמן נכון יכול להיות קריטי, בפרט במקרה שלי שהיה קרב צמוד עם המתחרים האחרים".

במקום השני זכה צחי פחימה, סגן אלוף ישראל בסייבר, המתגורר במדרשת בן גוריון. פחימה זכה ב-10 אלפים דולר על הישגו.

"התחלתי להתעניין בנושא בגיל צעיר, כן עסקתי המון בסמארטפונים ותוכנות בתיכון, והתקבלתי לתוכנית מגשימים לקידום חינוך סייבר אצל בני נוער, ומשם ומשם גויסתי ל-8200, ומיד אחרי השחרור התקבלתי ל-אורקה סקיוריטי. אורקה נותנת שירות אבטחה לענן. שם אני חוקר חולשות ענן", סיפר פחימה.

לגבי התחרות הוא אמר, "התרשמתי מהתחרות והמשתתפים בה, שזו קהילה של אנשי סייבר שרוצים לעשות טוב למצוינות, ואני מאוד מקווה להוכיח ביצועים טובים באליפות אירופה ולזכות בהזדמנות להתחרות באליפות העולם".

למקום השלישי הגיע גיל פורטנוי, סגן שני לאלוף הסייבר, שזכה בחמשת אלפים דולר כפרס. פורטנוי הוא חוקר חולשות סייבר, המתגורר בתל אביב.

"האתגרים בתחרות היו ברמה גבוהה ומאוד מקצועיים. אני אוהב את התחום ותמיד עסקתי בנושא, כולל שירות צבאי וכמובן מחוץ לשירות", אמר פורטנוי.

"את המקום בתחרות הרווחתי בזכות אתגר ייחודי באפליקציה של CyTaka, שנועד לאתר האקרים, כלומר היה רשום באתר שבכדי לקבל כוכב חמישי בדירוג מומחה יש לאתר אתגר ייחודי שהושתל באפליקציה באופן ייחודי, שרק האקרים יכולים לגשת, ואני הייתי הראשון ומיד קיבלתי טלפון מדורון אמיר, מנכ"ל CyTaka, שהזמין אותי לתחרות, הרחיב פורטנוי.

בערב הגמר השתתף גם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, כיום איש עסקים, שבירך את המשתתפים ואת המיזם עצמו. "בזכותכם ישראל היא מדינה מובילה בצורה מאוד בולטת וקיצונית בעולם הסייבר ואבטחה", אמר כהן. "הלוואי שהייתי יכול לעשות את מה שאתם עושים, כי היכולות שלכם מאוד מיוחדות. גם משמח אותי שבקהל יש ייצוג לנשים", הוסיף כהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים