"המענה למצוקת כוח האדם: כיף, כבוד, כוח וכסף"

"אנחנו נמצאים בעידן משתנה, ועלינו להתאים את המבנה הארגוני אליו ולא לחשוש מלשחוט פרות קדושות", כך אמר גלעד רבינוביץ', יועץ אסטרטגי עסקי וטכנולוגי להנהלות

גלעד רבינוביץ, יועץ אסטרטגי עסקי וטכנולוגי להנהלות.

"בשוק ההיי-טק המקומי חסרים יותר מ-15 אלף איש, והביקוש לעובדים חדשים גבוה מההיצע. לכן, יש ציפייה שהארגון יתגמש לטובת העובד. אלא שכל עולם התעסוקה השתנה ואנחנו בעולם ללא גבולות – מה שמהווה בעיה, אבל גם יתרון. כדי לענות למצוקת כוח האדם, יש לבחון מה מניע את העובדים, ואלה הם ארבעת ה-כ'ים: כיף – שלעובדים יהיה נחמד בעבודה; כבוד – שכל אחד רוצה, מי יותר ומי פחות; כוח – הכוונה היא ליכולת של הארגון לגרום לדברים לקרות; וכסף", כך אמר גלעד רבינוביץ', יועץ אסטרטגי עסקי וטכנולוגי להנהלות.

רבינוביץ', עד לא מכבר מנכ"ל SQLink ובעברו מנכ"ל אלעד מערכות, נטוויז'ן, קבוצת מלם ו-EDS ישראל, דיבר בפתח המפגש הראשון לשנה זו של C3 – פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים. המפגש נערך היום (ה') והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. נושאו היה סדר היום של המנמ"רים לרבעון הראשון של 2022, ובתוכו – אתגרי ניהול ההון האנושי בין גלי הקורונה.

"באחרונה", ציין רבינוביץ', "נכנסתי לחדרה של סמנכ"לית הגיוס, ששוחחה עם אחת המגייסות. 'אני חייבת אותך במשרד, נוכחותך חשובה', אמרה הסמנכ"לית למגייסת, וזו השיבה: 'לא יכולתי להשאיר את בובי לבד – הוא בלי מצב רוח. אי אפשר להביא אותו לפה'. רק אז הבנתי שהמגייסת דיברה על הכלב שלה. זו דוגמה לאתגרי התעסוקה בעידן החדש, מול דורות חדשים של עובדים".

"האושר בא לפני העושר"

"העובדים.ות הם.ן גם חומר הגלם וגם הגורם של הייצור. עם העובד.ת בונים את הטכנולוגיה. העובד.ת הוא.היא הכול, הבסיס לכל יצירה. העובדים הצעירים, מדורות ה-Y וה-Z, מחפשים משמעות. הם לא רוצים להיות רק בורג קטן במערכת, אושר בא אצלם לפני עושר", אמר רבינוביץ'.

הוא מנה את האתגרים שעומדים בפני ארגונים יש בעולם כוח האדם: "תחלופה מהירה של עובדים, בהיקף של יותר מ-30% בשנה – מצב שלא היה בעבר; כמות הכסף המסתובבת בשוק, שמהווה גורם משמעותי בעולם הגיוסים, מאחר שקרנות הון-סיכון וחברות שנדרשות לזמן אספקה מהיר לשוק מוכנות לשלם כל מחיר; לכל תחום נוספו תתי-התמחויות; והביקוש גבוה מההיצע, כאמור".

רבינוביץ' ציטט מחקר של דלויט, שבחן מהן הסיבות שמביאות עובד לעזוב את מקום עבודתו: 26% מהם אמרו כי עשו זאת בשל אי אמון במנהלים, 42% מהם עזבו כי חשו שלא מנצלים אותם היטב בעבודה, ורובם – 76% מהם – השיבו שהיחס שלהם לקריירה השתנה בגלל הקורונה.

לסיכום הוא ציין כי "העולם השתנה. על הארגונים להתאים את עצמם ולהבין שהדברים מתנהלים בחלקם אחרת, ולא תמיד יש להם אפשרות להשפיע. יש לפעול בכמה דרכים: שינוי פרדיגמות ויצירתיות; הוצאת פעילויות למיקור-חוץ; רכישת שירותי פיתוח מרוחקים, מהארץ או מחו"ל; הטמעת מערכות חדשות עם מינימום שינויים; גיוס מבוגרים וגמלאים; שילוב ג'וניורים עם התחייבות לתוכנית שירות; הכשרת המנהלים להתמודדות עם האתגרים החדשים; הצבת העובד.ת במרכז; הכשרות; בניית מסלול קריירה, מיתוג המעסיק בקרב העובד וסביבתו; מתן משמעות לעשייה השוטפת; ופעילויות רווחה למשפחות העובדים. אנחנו נמצאים בעידן משתנה, ועלינו להתאים את המבנה הארגוני אליו ולא לחשוש מלשחוט פרות קדושות".

עוד השתתפו במפגש: עדית שרויטמן, סמנכ"לית מערכות מידע בקבוצת נובולוג; איתי זימן, סמנכ"ל מערכות מידע בברינקס ישראל; רונן קנובליך, מנמ"ר מכון התקנים; צחי שלום, מנמ"ר המרכז לשלטון מקומי; ליאור אשכנזי, מנמ"ר המשרד לשירותי דת; ועו"ד ונוטריון ד"ר אורי אנגלהרד.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד

    שלחתם הביתה דור שלם של אנשים עם ידע וניסיון כי 50 נחשב לקשיש=לא כיף לעבוד איתם=הם לא מסוגלים להתקדם ...

אירועים קרובים