הצד היפה של ההיי-טק: חברות שדואגות לעובדים מבודדים

חברות רבות בענף לא עוזבות את העובדים שנכנסים לבידוד - בין אם הם חולים בקורונה או לא - ושולחות להם חבילות של מוצרים בסיסיים, מתוקים או משחקים לילדים, על מנת להנעים את הזמן שלהם ● לפניכם רשימה חלקית

עם החבילות מהעבודה, הבידוד נעשה יותר נוח.
החבילה ששולחת צ'ג ישראל.

החבילה ששולחת צ'ג ישראל. צילום: יח"צ

זן האומיקרון, שמתפשט במהירות הבזק, ואתו זן הדלתא, שלא מרפה, כבר שלחו מאות אלפים מאתנו לבידוד – מזקנים וילדים ועד לעובדים רבים במשק, כשעובדי ההיי-טק אינם יוצאים מן הכלל. חברות רבות לא זונחות את העובדים שלהן גם כשהם נאלצים להיות בבידוד ומחליטות לפנק אותם, ובמקרים רבים גם את המשפחות שלהם, בחבילות שי מנחמות ומפנקות. בכתבה זו ריכזנו כמה דוגמאות של חברות כאלה, שמהוות את הצד היפה של ההיי-טק.

בצ'ג ישראל, שמפתחת טכנולוגיות למידה שמסייעות לסטודנטים, בחרו לסייע לחולים מאומתים ולעובדים שנאלצים לשהות בבידוד בכמה אמצעים שיוכלו להקל עליהם בימים אלה: החברה מספקת לעובדים שהם חולים מאומתים לקורונה אוכל מבושל עבור כל בני המשפחה, על מנת להסיר לפחות דאגה אחת מראשם. לעובדי החברה שנמצאים בבידוד היא מאפשרת לבחור בין תוספת של סכום כסף לכרטיס התן ביס שלהם או סל מזון וקניות מהסופר.

החבילה ששולחת ארטליסט.

החבילה ששולחת ארטליסט. צילום: יח"צ

"חוץ מהשמירה על הקשר השוטף עם עובדים שחלו בקורונה או שנאלצו להיכנס לבידוד, החלטנו שחשוב מאוד להוריד מהעובדות והעובדים דווקא את הדאגה לדברים ולמוצרים הבסיסיים ביותר", אומרת שלומית גולדברג, מנהלת משאבי האנוש של החברה. "אנחנו מקווים ומאמינים שהתמיכה והסיוע שלנו מאפשרים להם להעביר את הימים בבית בנחת ובאווירה חיובית ככל שאפשר".

חברת הקריאייטיב והטכנולוגיה ארטליסט, שמספקת ליוצרי תוכן תוכנות עריכת וידיאו ותמונה, שולחת מארזים קולינריים מפנקים לעובדיה בארץ ובחו"ל שחלו בקורונה.

בביזאבו, שמפתחת טכנולוגיה לעריכת כנסים, החליטו לשלוח לעובדים השוהים בבידוד מארזים מותאמים אישית.

החבילה ששולחת ביזאבו.

החבילה ששולחת ביזאבו. צילום: יח"צ

"אנחנו יודעים מה כל עובד יאהב ומה ישפר לו את המצב רוח, בין אם זה משחק לילדים שאתו בבידוד או משלוח של שייקים בריאים – יחד עם ברכה אישית", מספרת גל לירן, מנהלת ההון האנושי בחברה. לדבריה, "בימים אלה, שבהם התחלואה הולכת וגוברת, ההמלצה שלנו לעובדים היא להישאר לעבוד מהבית ואין חובת הגעה למשרדים. בנוסף, כדי לרומם את רוחם של העובדים, החלטנו לשלוח לכולם משלוח נוסף של סנגריות ותותים לשבוע חורפי ומתוק".

חברת האוטו-טק גארדנוקס, שמציעה פתרונות טכנולוגיים לכלי רכב חכמים, אוטונומיים, חשמליים ומחוברים לאינטרנט, שולחת לעובדיה שנכנסים לבידוד עם ילדיהם, כפי שהיא עשתה בגלי הקורונה הקודמים, ערכת משחקי קופסה ופאזלים שמותאמת לגיל של הילדים שלהם, על מנת לסייע להם להעביר את הזמן ולהעסיק את הילדים במהלך הבידוד. לעובדים חולים שאין להם ילדים שולחת החברה סלסלת מתוקים ופינוקים.

החבילה ששולחת גארדנוקס.

החבילה ששולחת גארדנוקס. צילום: יח"צ

"אנחנו רוצים להראות לעובדים שאנחנו איתם ובשבילם תמיד", אומרת קרן מושקוביץ, סמנכ"לית משאבי האנוש של החברה. "הקורונה מאלצת את כולנו להתמודד עם סיטואציות לא פשוטות. העובדים שלנו לפעמים נדרשים לעבוד מהבית בזמן שהילדים בבידוד. אנחנו מנסים להקל עליהם את התקופה הזאת ולהראות להם שאנחנו איתם גם מרחוק".

רייצ'יפ, שנותנת שירותי מו"פ טכנולוגיים מורכבים ומבצעת פרויקטים בעולמות החומרה והתוכנה, הבינה שלכל עובד יש צרכים משלו, ובהתאם לכך התאימה את המתנות שיסייעו לו לעבור את הבידוד בצורה הכי נעימה וקלה. עובדים רבים הם הורים לילדים, שהעסקתם בבידוד היא משימה לא פשוטה, ולכן אחת המתנות היא חבילת משחקים שמותאמת לגילאים השונים של הילדים.

החבילה ששולחת רייצ'יפ.

החבילה ששולחת רייצ'יפ. צילום: יח"צ

ליטל שמשוני, סמנכ״לית ברייצ'יפ, ציינה ש-"מטרת המתנה בראש ובראשונה היא לתת לעובד את התחושה שהוא לא לבד, גם כשאנחנו רחוקים. החברה רואה אותו באופן אישי, ומסייעת לו לעבור את התקופה הלא פשוטה הזו עם משלוח שימושי, שמיד מכניס עניין ושמחה במשפחה – ואלה הם הפידבקים שאנחנו מקבלים".

החבילה ששולחת LSports.

החבילה ששולחת Lsports. צילום: יח"צ

חברת הספורט-טק Lsports, שמספקת נתונים על מעל 60 ענפי ספורט, מערכות ניהול נתונים, בהם מערכת טיפים מבוססת בינה מלאכותית, ועוד, דואגת לעובדים המבודדים והחולים שלה מהגל הראשון. בגל הנוכחי שולחת החברה לבתיהם של העובדים שנאלצו להיכנס לבידוד מגשי פירות ומארזי שוקולדים של מקס ברנר, על מנת להמתיק להם ולמשפחותיהם את השהייה בבית.

החבילה ששולחת טראניס.

החבילה ששולחת טראניס. צילום: יח"צ

בחברת האגרוטק טראניס, שפועלת בתחום החקלאות המדויקת, שולחים משלוח מותאם לאנשים, לצורך ולסיטואציה – בין אם מדובר בבידוד או במחלה.

"בשנתיים האחרונות התרגלנו לעבודה מהבית, אבל עבור כל עובד.ת בחברה המצב שונה, וההבדל משמעותי בין בידוד עם ילדים או לבד למחלה אצל עובדים עם היסטוריה רפואית או ללא סביבה תומכת", אומרת אילת טמיר, סמנכ"לית משאבי אנוש בטראניס. ״המטרה שלנו היא למצוא את החבילה שתעזור לאותם עובדים ולסובבים אוחתם להעביר את הזמן בצורה מיטבית ולצלוח את התקופה הקשה – בין אם אלה משחקי קופסה, ארוחות שוות או פעילויות מותאמות בזום. אנחנו רואים כל אחת ואחד מהצוות ומשתדלים לקלוע לטעם האישי, לצורך ולסיטואציה, ואין אושר גדול יותר מלראות עד כמה האנשים שלנו נהנים מההתאמה האישית ומהחבילות".

 

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הצד היפה של ההייטק

    כי שאר הצדדים פשוט מכוערים... כתבי "טכנולוגיה" הם פשוט עלובים

  2. אא

    "הצד היפה של ההיי-טק" - לא הבנתי, הייטק זה דבר שלילי שצריך להדגיש את ה"צד היפה" שלו? כותרת מטומטמת.

אירועים קרובים