אל על הטמיעה פלטפורמת ניהול נתונים אחודה של טלנד

המערכת מחליפה כמה מערכות שעבדו במקביל, ומאפשרת תגובה מהירה לשינויים בעולם התעופה בתקופת הקורונה ● עדו ביגר, סמנכ"ל טכנולוגיות של אל על: ה-IT הוא המנוע שמאפשר לאל על להתייעל

עדו ביגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אל על

חברת אל על מייעלת את כל מערך ניהול הנתונים שלה בנושאי הביג דטה ועוברת בימים אלו לפלטפורמת נתונים אחודה של חברת טלנד (Talend), המיוצגת בישראל על ידי חברת אקורייט (aQurate) מקבוצת UCL.

הפלטפורמה תחליף תצורת עבודה ישנה, שכללה שימוש במערכות ניהול שונות. הכלים של טלנד כבר נמצאים בשימוש באל על, וכעת היא תהפוך לפלטפורמה אחת מרכזית. החידוש הנוסף הוא תהליך מעבר לענן, דבר שיאפשר לאל על לנהל ולאחד נתונים באופן ישיר עם מאות אלפי הלקוחות שלה בארץ ובעולם, במגוון ערוצים דיגיטליים

לדברי עדו ביגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אל על, "החברה עוברת מהפיכה טכנולוגית ומחויבת ליעילות מערכתית ולרמת ביצוע גבוהה מאוד. כחלק מכך צמצמנו באופן דרמטי את כמות המערכות שלנו מיותר מ-500 לפחות מ-200. ה-IT הוא המנוע שמאפשר לחברה להתייעל ולחסוך מיליוני דולרים בשנה".

לדבריו, "במסגרת תהליכי ההתייעלות, צומצמו גם מערכות תחום אינטגרציית הנתונים, והמערכת של טלנד מחליפה חמש מערכות שונות, ואל על מפעילה כעת פלטפורמה אחת של חברת טלנד, שמאפשרת איסוף מידע מכל המערכות התפעוליות ולספק תמונה אחידה לכל מקבלי ההחלטות. כחלק מההיערכות להטמעת התהליך, הוקם מרכז מצוינות שמתמחה בפלטפורמה הזאת, ומועסקים בו כמה מומחים מאגף הטכנולוגיה, שעברו הכשרה מיוחדת".

מערכת אחת אחודה ליישומי ביג דטה

ביגר מסביר, כי המעבר למערכת אחת אחודה יסייע לחברה לעבוד טוב יותר עם יישומי הביג דטה של אל על, ובמיוחד ישפר בצורה דרמטית את הקשר עם הלקוחות בישראל וברחבי העולם. הצורך הזה קריטי ביותר בתקופה זו, שבה יש שינויים רגולטוריים בכל מה שקשור לטיסות, לכניסות תיירים ויציאות לחו"ל, ומאפשר לחברה להגיב במהירות רבה לכל שינוי. הדוגמה האחרונה היא סגירת השמיים לתיירות נכנסת בסוף השבוע שעבר, כתוצאה מהווריאנט הדרום אפריקני. ביגר אומר, כי "בזכות השימוש בפלטפורמה ובעזרת מערכות אחרות, החברה מצליחה לשקף בזמן אמת את השינויים הנגזרים מהתקופה".

ברק קסנר, מפתח ביג דטה באל על הוסיף, כי כלי הטלנד מבוסס Java ומאפשר אריזה והרצה של ג'וב מכל מכונה, ומאפשר להתחבר לכל מקור מידע אפשרי, לעבדו ולייצר ממנו ערך אמיתי לכל בעלי התפקידים בחברה".

יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט, ציין כי " אל על בנתה מרכז מצוינות של טלנד, אשר משרת תשתית נתונים רוחבית עבור כל צרכני המידע של החברה, ובכלל זה הלקוחות, הסוכנים והלקוחות הפנימיים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עודד

    כתבה פרסומית לטלנד. כלי בינוני ולא פופולרי.

  2. תומר

    ובעלי המניות עם הפסדים של מיליוני שקלים, נהדר :)

אירועים קרובים