אפליית נשים בהריון בחברות היי-טק – OUT?

סיפורן של ארבע נשים, שגויסו/קודמו לתפקידים בכירים בחברות טכנולוגיה כשהיו בהריון

להתחיל משרה חדשה גם בהריון? למה לא?

מזה שנים רווחת בקרב נשים הדעה שכאשר הן בהריון – הן לא יצליחו להתקבל למשרה חדשה. זה לא סוד, שגם המעסיקים לא מתלהבים לגייס למשרות חדשות נשים בחודשי הריונן. אבל מסתבר שיש יוצאים מן הכלל, שאולי מסמנים מגמה חדשה פתוחה ומתחשבת, בלי דעות קדומות ובלי אפליית הריון – כאשר אדם מתאים לתפקיד, והמעסיק מעוניין בשירותיו, גם אם זו אישה בהריון – ההריון לא יהיה שיקול. הנה סיפורן של ארבע נשים, שגויסו/קודמו לתפקידים בכירים בחברות טכנולוגיה כשהיו בהריון.

מיטל לוי, מנהלת דליברי, קוד ואליו

מיטל לוי (41) החלה לעבוד בחברת קוד ואליו (CodeValue), חברת מומחי תוכנה בעולמות הענן והדיגיטל, לפני כשמונה חודשים, בהיותה בחודש החמישי להריונה השני. בתפקידה היא אחראית על עשרות פרויקטים ומפתחי תוכנה מחטיבת הביטחון, התעשייה והרפואה של החברה. מתוקף היותה חברת שירותים, המספקת פתרונות תוכנה ללקוחות שונים, תפקידה של לוי כמנהלת הדליברי של אחת משתי החטיבות בחברה הינו קריטי. התפקיד משלב ניהול פרויקטים, ניהול עובדים וניהול לקוחות הן בהיבט הניהול השוטף של העובדים בפרויקט והן ביצירת שת"פ והרחבת הפן העסקי.

מיטל לוי, מנהלת דליברי, קוד ואליו.

מיטל לוי, מנהלת דליברי, קוד ואליו. צילום: יפעת גולן

מיטל לוי: "לקוד ואליו הגעתי די במקרה, כאשר מגייסות החברה פנו אלי והציעו לי להתראיין לתפקיד שנראה בעיניי מרתק. קוד ואליו היא חברת מומחים, ומתוקף כך שמה דגש על היכולת של האדם והמומחיות שהוא מביא לתפקיד, ופחות ל"אריזה" שלו, כך שדי מראשית התהליך הרגשתי שרואים אותי ואת היכולות המקצועיות שלי ומה שאני יכולה להביא לתפקיד. בנוסף, יש שורה רחבה של נשים חזקות בעמדות מפתח בחברה, ובראשן המנכ"לית והבעלים, טלי שם טוב, ומנהלת החטיבה שלי, אורלי אהרון. אני חושבת שנשים שמנהלות נשים מודעות ליתרונות שאנחנו מביאות איתנו, כמו היכולת לג'נגל בריבוי משימות, לדעת לראות את העיקר ולא להיתקע על הטפל, ובעיקר לדעת לייצר קשרים בינאישיים חזקים. לאורך כל תקופת ההריון עבדתי קשה לבסס את התפקיד וליצור מערכת משומנת, שתדע לפעול (בתמיכה של עובדים נוספים בחברה) גם בחודשים שבהם אהיה בחופשת לידה. היום, כשאני בעיצומה של חופשת הלידה, אני שמחה לראות שהכל ממשיך "לתקתק" ואני כבר מתרגשת לקראת החזרה שלי לתפקיד".

הילה בן יצחק, מנהלת תפעול ואופרציה, מחלקת משאבי אנוש, ברינג 

הילה בן יצחק (32) התקבלה לפני שלושה חודשים לעבודה בחברת הסטארט-אפ ברינג (Bringg) כמנהלת תפעול ואופרציה של מחלקת משאבי האנוש של החברה, המפתחת פלטפורמת ענן לניהול לוגיסטיקה ומשלוחים.

הילה בן יצחק, מנהלת תפעול ואופרציה, מחלקת משאבי אנוש, ברינג.

הילה בן יצחק, מנהלת תפעול ואופרציה, מחלקת משאבי אנוש, ברינג. צילום: יח"צ

הילה בן יצחק: "גיליתי שאני בהריון כשבוע לאחר שחתמתי על החוזה עם ברינג, וחשבתי שמן הראוי לעדכן אותם כדי שיוכלו לשקול את העניין שנית. התקשרתי לענת מוגילבסקי, סמנכ"לית משאבי האנוש, והיא הגיבה על הבשורה בשמחה ובהתרגשות כאילו הייתה בת משפחה. היא ציינה שהריון כלל אינו נושא לדיון בהקשר של עבודה, ורק מחכים שאגיע. התרגשתי מתגובתה, המעידה על הארגון, היחס לנשים ולנשים בהריון בפרט. המוטיבציה שלי הרקיעה שחקים בעקבות זאת. אני מקבלת תמיכה יומיומית מהחברה: ביטוח הבריאות מכסה חלק גדול מהוצאות ההריון, אני חופשית לצאת לבדיקות על פי לוח הזמנים שלי בלי לבקש רשות – מתוך אמון מוחלט בעובד והתחשבות בצרכיו. מודל העבודה ההיברידי נותן גמישות מוחלטת לנהל את הזמן שלי. אנחנו נמדדים על ביצועים ולא על פי שעוני נוכחות. בעיניי, החברה היא מקום מצוין לא רק להיות בהריון אלא לבנות משפחה, לגדל ילדים – והרבה".

 אתי נוקד, מנהלת קבוצת פיתוח, צ'קמרקס ישראל

אתי נוקד (33) התקבלה לפני כשנתיים, במהלך החודש השמיני להריונה, לעבודה בחברת צ'קמרקס (Checkmarx), הפועלת בתחום בדיקות אבטחת היישומים עבור מפתחים מסביב לעולם, כמנהלת צוות פיתוח ואף התקדמה עד חזרתה מחופשת הלידה להיות מנהלת קבוצת הפיתוח של מוצר בחברה.

אתי נוקד, מנהלת קבוצת פיתוח, צ'קמרקס ישראל.

אתי נוקד, מנהלת קבוצת פיתוח, צ'קמרקס ישראל. צילום: צ'קמרקס

אתי נוקד: "בחודש החמישי להריון התחלתי לחשוב על חיפוש עבודה. כשהתחלתי לענות לפניות של מגייסים, היו לא מעט חברות שאמרו שנהיה בקשר עוד כמה חודשים. למרות שהסיבות היו ברורות, זה היה מבחן מבחינתי, והן לא צלחו אותו. בתוך כך, קיבלתי שיחת טלפון ממנהלת הגיוס של צ'קמרקס שהפתיעה אותי מאוד – שוחחנו ארוכות על החזון, מה אביא איתי לתפקיד ואיך תיראה הדרך שלנו יחד, וההריון לא היווה שום בעיה. את העבודה בחברת צ'קמרקס התחלתי בחודש השמיני להריון, ובחודשיים בלבד הצלחתי להרים צוות, התוויתי את הדרך וליוויתי אותם מרחוק. אין ספק שהריון דורש גמישות רבה ממקום העבודה. חברת צ'קמרקס ידעה להעניק לי את מירב התמיכה, לצד מודל של עבודה היברידית עוד בתקופה שלפני פרוץ מגפת הקורונה".

ורד טוויל, מנכ"לית מכון המחקר של קבוצת הייעוץ תפן

קרדיט צילום יח"צ

ורד טוויל (41) קודמה לפני שישה חודשים, בהיותה בהריון מתקדם, לתפקיד מנכ"לית מכון המחקר של קבוצת הייעוץ תפן (TEFEN).

ורד טוויל, מנכ"לית מכון המחקר של קבוצת הייעוץ תפן.

ורד טוויל, מנכ"לית מכון המחקר של קבוצת הייעוץ תפן. צילום: יח"צ

ורד טוויל: "עבדתי כמה שנים כמנהלת השיווק של קבוצת תפן – חברת ייעוץ בינלאומית עם חברות בנות בעולמות הטכנולוגיה והבינה המלאכותית. כשהייתי בשלבי הריון, קודמתי להיות מנכ"לית מכון המחקר של החברה. הודעתי למלי ביצור פרנס, המנכ"לית והבעלים של החברה, שאני בהריון מתקדם, שחיכיתי לו המון שנים (למרות שעדיין לא ממש ראו), ומלי פרגנה והתרגשה מאוד בשבילי. ההריון לא היווה שום בעיה מבחינתה, והיא אמרה שהיא תכננה כבר הרבה זמן לקדם אותי ושעכשיו עם הבשורה היא אפילו יותר שמחה לעשות את זה. למזלי זכיתי בבוסית שדוגלת בהעצמת נשים לא רק בשל היותן נשים, אלא בשל היותן המתאימות ביותר לתפקיד, וכך היא נוהגת גם כלפיי. החודש חזרתי לעבודה במשרה מלאה לאחר שלושה חודשי חופשה לידה, עם תפקיד חדש ומאתגר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נילס

    הכותרת הנכונה: "ארבע חברות שהסכימו לשלם לנו על יחצ"

אירועים קרובים