IVC: שיא בגיוסים בהיי-טק הישראלי – 17.8 מיליארד דולר

דו"ח ההיי-טק של IVC ומשרד עורכי הדין מיתר לשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 מעיד על עלייה חדה הן בגיוסי הון, הן באקזיטים והן במיזוגים ורכישות של חברות היי-טק ישראליות

שוק ההיי-טק הישראלי: עליות חדות בגיוסים, באקזיטים ובמיזוגים. אילוסטרציה: BigStock

IVC ומשרד עורכי הדין מיתר מפרסמים נתונים על הגיוסים של חברות טכנולוגיות ישראליות בתשעת החודשים הראשונים של השנה, שמעידים כי השוק מושך כמויות הולכות וגדלות של כסף, והגיוסים של חברות ההיי-טק הישראליות נמשכו במלוא התנופה.

ברבעון השלישי של השנה בוצעו 177 עסקאות גיוס, בסך כולל של 5.89 מיליארד דולר. מתוך כלל גיוסים אלו, 20 עסקאות היו ביותר מ-100 מיליון דולר ובסך כולל של 3.24 מיליארד דולר, המהווים כ-55% מסך כל הגיוסים במהלך הרבעון השלישי.

במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, חברות ההיי-טק הישראליות נהנו משיא היסטורי בגיוסי הון: 17.78 מיליארד דולר, שגויסו ב-575 סבבים. הסכום הכולל שגויס בתקופה זו משקף עלייה של 71% מסך ההון שגויס בכל שנת 2020, וזה בעיקר הודות למספר יוצא-דופן של מגה-סבבים, מעל 100 מיליון דולר כל אחד, 53 עסקאות מימון, שגייסו כ-9 מיליארד דולר – 51% מסך ההון שגויס בתשעת החודשים המדוברים.

גידול גם בגיוסי SEED

באותם תשעה חודשים בוצעו 293 עסקאות כאלו, שגייסו 2.5 מיליארד דולר – עלייה של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מספר השקעות ההמשך (Follow-on Investments) – שמשקפות את האמונה של המשקיעים, כי השווי של החברות שבהן השקיעו בעבר יעלה – טיפסו גם הן במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של 2021 כחלק ממאמצי המשקיעים לתמוך בהתקדמות של החברות המקומיות.

חודשים אלה היו טובים גם בהיבט האקזיטים של חברות ההיי-טק הישראליות, ובמהלכם זינקה כמות האקזיטים של חברות ההיי-טק הישראליות לשיא של 180 עסקאות, שהסתכמו ב-18.92 מיליארד דולר, ומספר ההנפקות הראשוניות (IPOs) זינק ל-65 וסך הגיוסים בהן היווה 52% מהיקף ההון הכולל של האקזיטים בתקופה זו.

בתקופה המדוברת חלה עלייה גם במיזוגים ורכישות אשר הגיעו לסך של 9.14 מיליארד דולר וחצו את היקף העסקאות שבוצעו בשנת 2020 כולה. חמישה מיזוגים ורכישות התבצעו בשווי שמעל 500 מיליון דולר כל אחד, והסתכמו ב-2.76 מיליארד דולר.

עו"ד מייק רימון, שותף במשרד עורכי הדין מיתר, מציין, כי "במקביל לרגיעה מסוימת בקצב ההנפקות הראשוניות של חברות היי-טק ישראליות, אנו צופים המשך פעילות משמעותית בגיוסי הון, כמו גם עלייה במספר המיזוגים והרכישות, לאור המספר הגדל והולך של חברות שגייסו סכומים משמעותיים, בין בהנפקות ציבוריות (לרבות דרך מיזוג עם SPAC) ובין בגיוסים פרטיים. תופעה נוספת שאותה התחלנו לראות ואנו צופים שתגבר בתקופה הקרובה היא רכישות של חברות ישראליות על ידי חברות ישראליות אחרות, מה שעד לפני מספר שנים לא היווה אפיק אקזיט משמעותי."

מריאנה שפירא, מנהלת המחקר ב- IVC, הוסיפה: "צפינו במגמת העלייה הנוכחית ממרץ 2021, כאשר הממוצעים החודשיים עלו ל-1.98 מיליארד דולר במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של 2021, בהשוואה לממוצע חודשי של 864 מיליון דולר ב-2020, ככל שיותר חברות בוגרות ביססו יחסי אמון עם משקיעים זרים והציבו את עצמן כיעד יציב להשקעות מאוחרות (Growth). אנו מאמינים שלפחות בטווח הקרוב המגמה תמשך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים