מיהם הסטארט-אפים החמים ביותר בתל אביב?

לפי מגזין Wired, מלבד כר פורה לחברות חדשנות בתחומים כמו פינטק והגנת סייבר, תל אביב מצמיחה גם סטארט-אפים המתבססים על טכנולוגיות המבוססות על פריצות דרך מדעיות והנדסיות, וציין כמה נבחרים ובולטים בהם

כבוד לסטארט-אפים של תל-אביב. אילוסטרציה: BigStock

המגזין Wired פרסם שלשום (ב') את דירוג הסטארט-אפים ה"חמים" ביותר בתל אביב. לפי המגזין, "העיר מזמן ידועה ככר פורה לחברות חדשנות בתחומים כמו פינטק והגנת סייבר. אבל כמות הולכת וגדלה של יזמים מצמיחה סטארט-אפים המכונים Deep Tech, המתבססים על טכנולוגיות המבוססות על פריצות דרך מדעיות והנדסיות".

אז אילו הם הסטארט-אפים הבולטים שנבחרו?

Theator – לקדם את הכירורגים למאה ה-21

"העקרונות הבסיסיים של לימוד, אימון ועבודה בתחום הכירורגיה לא השתנו מאז המאה ה-17," אמר תמיר וולף, מנכ"ל Theator, "זה מודל של התמחות ולמידה". וולף ייסד את החברה ב-2018, עם דותן אסלמן, כדי להנגיש נהלים ופרוצדורות ניתוחיות למשתמשים רבים. כך, כירורגים יכולים למצוא סרטונים של ניתוחים, לבצע סינונים ופילוחים שונים ולבדוק מה עשו אחרים במצבים דומים. המנתח יכול לצפות בסרטון הניתוח שביצע, עם הערות מבוססות בינה מלאכותית, המאפשרות למידה מתמדת ושיפור.

Soos Technology – ביצת הזהב

בכל שנה נגרסים כשבעה מיליארד אפרוחי תרנגולות ממין זכר כיוון שאינם מטילים. סטארט-אפ הביו-טק Soos, שייסדו יעל אלטר ונשאת חאג' מוחמד ב-2017, מצא שבחשיפת הביצים לתנודות קול במהלך הדגירה, ניתן להפוך עוברים ממין זכר לנקבות מטילות. כעת הוא מחפש דרך להבטיח תוצאות עקביות וגבוהות במדגרות מסחריות. לפי החברה, הנתונים עומדים עד כה על 60% נקבות, ואלטר אופטימית להגעה ל-100%.

Empathy – להביא חדשנות לפרידה מהקרובים

"תהליכי פטירה ומוות הם המגזר הצרכני הגדול ביותר היום שלא הושפע מחדשנות," אמר רון גורה, מייסד שותף ומנכ"ל Empathy, "יש סלידה טבעית, איננו רוצים לדבר על סיום החיים." גורה, יזם סדרתי שכבר מכר חברה ל-eBay והיה מבכירי מרכז הפיתוח של WeWork בישראל, השיק את האפליקציה באפריל עם המייסד-שותף ומנהל הטכנולוגיות יונתן ברגמן, ומטרתה לתמוך ולסייע למשפחות לאחר מות יקיריהן בעזרת הנחיות וייעוץ בתחומים הקשורים לפטירה, כגון ארגון לוויה, יישוב חובות והתמודדות עם אובדן, תוך מיטוב תהליכים פיננסיים.

VAST Data – אחסון פלאש נגיש וזול

אחסון מבוסס פלאש הוא מהיר, גמיש, וקומפקטי יותר מאחסון מבוסס דיסק קשיח המסורתי. אך עד לאחרונה, היתרונות האלה לוו בתג מחיר גבוה ביותר. הסטארט-אפVast Data , שהוקם ב-2016 על ידי רנן חלק, שחר פינבליט וג'ף דנוורת', מציג תשתית חדשה, ההופכת את השימוש באחסון פלאש לנגיש וזול יותר ברחבי הארגון. במאי השנה הוערכה החברה בשווי של 3.7 מיליארד דולרים – יותר מפי שלושה מההערכה באפריל 2020.

Melio  – להקל על ביצוע תשלומים

החברה מספקת לעסקים קטנים שליחה וקבלה של תשלומים באמצעות לוח מחוונים דיגיטלי משולב. הסטארט-אפ הושק על ידי מתן בר, אילן אטיאס וזיו פז ב-2018, ומספק כלי חינמי, המאפשר ללקוחות להעלות חשבוניות ספקים ולתזמן תשלומים מכרטיסי אשראי וכרטיסים בנקאיים. בתמיכת אמריקן אקספרס וסיילספורס,  Melioהפכה לחד-קרן בינואר.

Amai Proteins – חלבונים מתוקים מסוכר

בניסיון להתמודד עם השמנת יתר, סטארט-אפ הפוד-טק משתמש בהנדסת מחשוב והליכי תסיסה כדי לפתח "חלבונים מעצבים" שהם נטולי קלוריות, בריאים, זולים ומתוקים יותר פי אלפי פעמים מסוכר. הסטארט-אפ נוסד על ידי המנכ"ל אילן סמיש ב-2016, וכבר עורך שיתופי פעולה במו"פ עם פפסיקו ודנונה.

 Papaya Global – הפרי שינהל את משאבי האנוש

במרץ השנה הפך הסטארט-אפ לחד-קרן הראשון בישראל המנוהל על ידי אישה. הוא הוקם ב-2016 על ידי עינת גז, המנכ"לית, יחד עם עופר הרמן וראובן דרונג, ופלטפורמת משאבי האנוש שהוא פיתח מאפשרת לארגונים לרכז, לתקנן ולעשות אוטומציה בתהליכים הקשורים בגיוס, קבלה, שכר וניהול משאבי אנוש.

Deci – לעשות AI טוב יותר עם AI

הסטארט-אפ Deci משתמש ב-AI כדי לעשות בינה מלאכותית טובה יותר. לפני פריסה, מהנדסים מעלים את מודל ה-AI הקיים שלהם לפלטפורמה  AutoNAC  (בנייה אוטומטית לרשתות נוירונים), והיא מבצעת שיפורים לצורך דיוק ויעילות מרביים. הסטארט-אפ נוסד ב-2019 על ידי יונתן גייפמן, יונתן אליעל ורן אל-יניב, השתתף באקסלרטור של אינטל, ושתי החברות משתפות פעולה.

GuardKnox – האוטו שלנו בטוח ומאובטח

יוצאי חיל האוויר משה שליסל, דיוניס טשלר ועידן נדב מורידים אל הקרקע חידושים טכנולוגיים שפותחו לתעשיות האוויריות. הסטארט-אפ נוסד ב-2016 ומציע לספקי תעשיית הרכב פתרונות מחשוב מודולריים למכוניות, עם התמקדות בהגנה בשטח מפני האקרים.

Artlist – תוכן ליוצרי תוכן

הסטארט-אפ הושק על ידי עירא בלסקי, איציק אלבז, אייל רז ואסף אילון ב-2016 והוא מהווה one stop shop ליוצרי תוכן, כשהמנוי מקבל גישה בלא הגבלה למוסיקה, לאפקטים קוליים ולסרטונים ללא תמלוגים. החברה רכשה את שוק המולטימדיה Motion Array  בדצמבר האחרון תמורת 65 מיליון דולרים, והרחיבה את מאגר הנכסים הדיגיטליים שלה ל-800,000.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים