אקזיט סייבר כחול לבן: וייט-האט נמכרת בעשרות מיליוני דולרים

ווייט האט מתמקדת בעולם התוכן של הסייבר ומספקת מודיעין על איומי סייבר ● זוהי רכישה שנייה של EPAM בישראל – שב-2019 רכשה את נאיה טכנולוגיות

שרון נימירובסקי, מייסד ויו"ר ווייט האט. צילום: נדב כהן

עוד אקזיט בסייבר הישראלי: EPAM Systems האמריקנית רוכשת את ווייט האט (White Hat) הישראלית. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו בעשרות מיליוני דולרים.

את החברה הקים שרון נימירובסקי, שבעבר אף שימש כמנכ"ל שלה. נימירובסקי שימש מנהל הטכנולוגיות בבית החולים אסף הרופא, עבר לעולם הייעוץ, עבד באבנת אבטחת מידע, והקים את החברה שלו ב-2013. החברה מונה כמה עשרות עובדים, רובם ככולם האקרים, מתמקדת בעולם התוכן של הסייבר ומספקת מודיעין על איומי סייבר. עובדי החברה מחפשים אחר איומים קיימים וחדשים ברשת, מספקים שירותי תקיפה (בהרשאה) לארגונים, לצד אספקת מודיעין אודות התוקפים. היא הוקמה במטרה להגן על ארגונים באמצעות מתודולוגיות חדשניות ומתקדמות והבנה מעמיקה של הסביבה, תוך אימוץ תפיסת המבט של התוקף, באמצעות צוותי "האקרים לבנים".

בשנים האחרונות הנרכשת התמודדה עם כמה מההתקפות המתוחכמות ביותר במגזרי ממשלה, בנקאות, ביטוח, היי-טק, חלל ואנרגיה. מערך הכלים והמתודולוגיות שלה בתחום התגובה לאירועי סייבר, Incident Response, מאפשר ללקוחותיה להגיע במהירות להבנה מלאה של האירוע, כיצד יש לנהל ולמגר אותו ואיך להתאושש ממנו, במטרה לשפר את המוכנות לקראת אירועים עתידיים. שירותי החברה כוללים את הפתרון Eye of the Enemy, אשר מטייב כל העת את מערכות ההגנה של הארגון ובודק את הכשירות שלהן נגד אירועי אמת – וכן שירותי איתור איומים(Threat Hunting) , מודיעין סייבר, מרכז תפעול (SOC), התקפות מתקדמות ובדיקות חדירה. במרץ 2019 מונה עופר לוינגר למנכ"ל החברה, ונימירובסקי עבר לתפקיד היו"ר שלה. לוינגר היה מנהל המו"פ בחטיבת האנטרפרייז של נייס (NICE), ולפני כן, מילא במשך כחמש שנים תפקידים בכירים בחטיבת הטכנולוגיה בבנק הפועלים, שהאחרון בהם היה מנהל אגף התשתיות. לוינגר, אלוף משנה במילואים,  הוא יוצא אגף התקשוב ובתפקידו האחרון בצבא שימש כמפקד יחידת לשם.

עופר לוינגר, מנכ"ל ווייט האט. צילום: Digital Drug

עופר לוינגר, מנכ"ל ווייט האט. צילום: Digital Drug צילום: Digital Drug

EPAM פועלת בעולם של שירותי הנדסה ופיתוח של פלטפורמות דיגיטליות, והיא נסחרת בבורסת ניו-יורק. היא הוקמה ב-1993 ומונה כ-40 אלף עובדים. היא אחת מארבע החברות הבודדות שנכללו ברשימת 25 חברות הטכנולוגיה הציבוריות הצומחות במהירות של פורבס בכל שנה מאז 2013, ואף דורגה בשנים 2019 ו-2020 כחברת שירותי ה-IT המובילה ברשימת 100 החברות הצומחות ביותר של מגזין Fortune. בהודעה אתמול (ג') היא מסרה, כי "הרכישה צפויה לחזק את מעמדה של EPAM כמובילה בינלאומית בהגנת סייבר לשוק הארגוני, ולהרחיב את היצע פתרונות הגנת הסייבר שלה ללקוחותיה".

זו העסקה השנייה של EPAM בארץ: ב-2019 היא רכשה את נאיה טכנולוגיות (Naya Technologies) הישראלית.

"הרכישה תסייע ללקוחותינו להוסיף יכולות הגנת סייבר ליישומים שלהם, וזאת במהירות ובגמישות הדרושות בסביבת ענן, במטרה להגיע לארכיטקטורת Zero Trust מלאה," אמר סאם רימן, מנהל אבטחת מידע וראש חטיבת הסייבר ב-EPAM. "ככל שארגונים מבצעים מודרניזציה של היישומים והארכיטקטורה שלהם, כך הופכים כל המכשירים, המשתמשים והרשתות שלהם לנקודות תורפה – שדרכן ניתן לפרוץ לארגון. במציאות זו הכרחי להגן על התשתיות והנתונים של הארגון. הגדלנו את השקעותינו בתחום הסייבר מכיוון שנושא האבטחה חייב להיות נרחב ומשמעותי בדיוק כמו הענן".

"הרכישה תביא לכך שנעבוד עם רבים מהמותגים הגדולים והמובילים בעולם, ותאפשר ללקוחותינו גישה לשירותי טרנספורמציה דיגיטלית ופתרונות תוכנה מקצה-לקצה," אמר לוינגר, "נשפר את יכולות הסייבר של EPAM בתחום ההתקפי, ונספק מענה לצורכי ההגנה של הארגון הדיגיטלי המודרני. אנו מעריכים, כי בשנים הקרובות נתרחב למאות עובדים ונוביל את השוק הגלובלי בתחומנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים