המירוץ לעסקים וחדשנות באיחוד האמירויות

הקשרים עם האמירויות כבר קיימים, וכעת רק יצאו לאור, ויתחזקו ● "לפני חמש שנים, המשרד העמיק את הקשרים שם לאור העובדה שחברות רבות שם, כולל ארגונים ממשלתיים, גילו עניין הולך וגובר בחדשנות הישראלית", סיפר ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף וראש מחלקה רגולציה וטכנולוגיה בפירמת HFN

עו"ד ד"ר נמרוד קוזלובסקי.

פתיחת מערכת היחסים עם איחוד האמירויות הציפה מידע על שורה של חברות, ארגונים, פירמות ייעוץ ועוד, שההודעה על הסכם השלום לא הפתיעה אותם, מאחר שהם מקיימים מערכות יחסים כלכליות ועסקיות עם האמירויות מזה שנים רבות.

חברות רבות חושפות מדי יום את הקשרים שלהן עם האמירויות, ומדווחות על פעילות מוגברת של חברות ישראליות שפתחו במירוץ לעסקים, השקעות ושיתופי פעולה עם הנסיכויות.

אחת החברות האלו היא פירמת הרצוג פוקס נאמן (HFN), שפרסמה בימים האחרונים פוסט במדיה החברתית שבו היא חושפת שלמעשה היא כבר פועלת שם מזה 15 שנה בצורות שונות ומשונות, הכל כמובן במעטה חשאיות ודרך צדדים מתווכים.

"לפני חמש שנים, המשרד העמיק את הקשרים שם לאור העובדה שחברות רבות שם, כולל ארגונים ממשלתיים, גילו עניין הולך וגובר בחדשנות הישראלית", אמר ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף וראש מחלקה רגולציה וטכנולוגיה בהרצוג, פוקס נאמן ושותף בהרצוג אסטרטגיות.

דוגמה לעומק הקשרים ניתן למצוא בפוסט שפרסמה החברה, בו גילתה כי נציגיה ידעו על הכוונה להכריז על הסכם עם המדינה שלושה ימים לפני כולם, והמידע לא הגיע מגורמי שלטון בישראל אלא דווקא מהשותפים שלהם באבו דאבי.

איחוד האמירויות הערביות -ים של הזדמנויות עסקיות להיי-טק הישראלי. צילום אילוסטרציה: BigStock

איחוד האמירויות הערביות -ים של הזדמנויות עסקיות להיי-טק הישראלי. צילום אילוסטרציה: BigStock

כבר בפעולה – חברה בת לייעוץ ואסטרטגיה לשיתופי פעולה עם האמירויות

לצד הפעילות המשפטית, כפי שאמר קוזלובסקי, כבר לפני חמש שנים הם הקימו חברה בת לייעוץ ואסטרטגיה, שתפקידה היה לנתב, לחבר ולסייע לחברות ישראליות שמחפשות שיתופי פעולה עם איחוד האמירויות.

"הם מגלים עניין בסוגים שונים של טכנולוגיות אזרחיות, שכבר פועלות שם מזה זמן רב, טכנולוגיות מעולם ה-IT , מים, חקלאות, בריאות דיגיטלית ועוד", סיפר קוזלובסקי.

עופר זקס, העומד בראש חברת הבת שהוקמה ב-HFN. צילום: אסף שילה, ישראל סאן

עופר זקס, העומד בראש חברת הבת שהוקמה ב-HFN. צילום: אסף שילה, ישראל סאן

בראש חברת הבת שהוקמה ב-HFN עומד עופר זקס, לשעבר מנכ"ל מכון הייצוא, ומי שהיה שגריר ישראל באיטליה, ובעל מומחיות בינלאומית בתחומי המדבר, חקלאות ומים.

"ההכרזה על ההסכם גרמה להצפה של פניות מצד חברות ישראליות גדולות, חברות היי-טק, חברות בתחום הפיננסים – גופים שמבקשים מאיתנו סיוע בקשרים עם גורמים מקבילים שם", אמר קוזלובסקי, שהוסיף כי הוא אינו זוכר פעילות כל כך ענפה מסוג זה כבר שנים.

"החברה הבת, מתרחבת, ולמרות משבר הקורונה, אנחנו מגייסים ומחפשים אנשים בתחומים שונים: יועצים, מומחי אסטרטגיה, יועצי תוכן ועוד", אמר קוזלובסקי.

בשלב זה, לא ניתן לחשוף את פרטי שיתופי הפעולה ואת זהות החברות, אך כאשר זה ייחשף ניתן יהיה להתרשם שישראל שמה על המפה יעד זה וחברות מובילות בתחומים שונים, עסקיים וציבוריים, כבר מכינות תכניות שונות לפעילות שם.

"כעת אנו עסוקים במיפוי כל הצרכים והאתגרים שהאמירתים מציבים בפנינו, אל מול גל הפניות שזורמות אלינו, ומתחילים לעבוד", הבהיר קוזלובסקי שהסביר כי כמו בכל הסכמי שלום מסוג זה, הכלכלה, העסקים, רצים קדימה, וזה מה שקורה כעת. "זה ללא ספק אחד הדברים הנפלאים שקרו פה ויסייע מאוד לכלכלה, לתעשיה וחדשנות הישראלית", אמר.

"המדהים הוא", הוסיף, "שאנו מקבלים פניות ממדינות שבכלל אינן קשורות לאיחוד האמירויות, הן שמעו על הידוק הקשרים שלהם עם ישראל ומתעניינים גם בטכנולוגיות שלנו ושלהם", אמר קוזלובסקי לסיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים