בכירי ההיי-טק הקימו קרן לסיוע לנפגעי הקורונה

בראש המועצה המייעצת של "הקרן הישראלית לערבות הדדית" יעמוד גדי איזנקוט ● מולי אדן: "זה לא עניין פוליטי, זה עניין של אחריות לאומית. אם ילד הולך לגן בלי סנדוויץ', לא אכפת לי אם אביו ימני או שמאלי"

מגייסת תרומות מכספיות לנפגעי משבר הקורונה. הקרן הישראלית לערבות הדדית

קבוצת אנשי עסקים ויזמים חברתיים מקימה את הקרן הישראלית לערבות הדדית, שמזמינה אזרחים לתרום מכספם, או להעביר את כספי המענק מהמדינה – ישירות לנפגעי משבר הקורונה.

על יוזמי הקרן נמנים: חמי פרס ורמי קליש, שותפים-מייסדים ומנהלים בקרן הון סיכון פיטנגו; רותי אלון, לשעבר שותפה בכירה בפיטנגו; מולי אדן, לשעבר בכיר באינטל (Intel) העולמית; עימאד תלחמי, מייסד ויו"ר באבקום (Babcom Centers); דורון לבנת, איש עסקים ויזם חברתי; וארגון מתן – משקיעים בקהילה. בראש המועצה המייעצת שתלווה את פעילות הקרן יעמוד רב-אלוף (מיל') גדי איזנקוט.

גופים עסקיים רבים הבטיחו כי יכפילו את סכום הכסף שיתקבל מאלפי עובדיהם בישראל, ביניהם: סודהסטרים, מיקרוסופט (Microsoft), פיטנגו, אפלייד מטריאלס (Applied Materials), אדמה, אופטימל פלוס, אורבוטק, פריגו, נובה (Nova), באבקום ועוד.

סיוע לנזקקים החדשים שיצר משבר הקורונה

הקרן לערבות הדדית שמה לה למטרה להושיט עזרה מיידית לאנשים ומשפחות שמעולם לא נזקקו לעזרה ועתה, עקב המשבר הכלכלי, זקוקים לתמיכה לקיום בסיסי. הכסף יועבר ישירות לחשבון הבנק, או באמצעות כרטיסי קנייה.

יוזמי הקרן מתחייבים כי התרומות יועברו במלואן ישירות אל נפגעי המשבר, והן תהיינה מוכרות לצורכי מס. התרומות ינוהלו בשקיפות ובקרה על ידי ועדה מקצועית שתוקם על ידי ארגון מתן – משקיעים בקהילה. איתור אנשים שזקוקים לתרומות ייערך באמצעות שגרירי הקרן שבשטח ובעלי תפקידים שמכירים את הנזקקים החדשים, ובשיתוף רשויות מקומיות, ארגונים חברתיים וארגונים מקצועיים.

ארגון מתן, המתמחה בחיבור בין העולם העסקי והשקעות בקהילה, משמש כפלטפורמה לניהול כספי התרומות, מתן פטור ממס ודיוק התרומות. הפעילות נעשית בליווי בהתנדבות של משרד רו"ח ארנסט אנד יאנג ומשרד עו"ד מיתר ושות'.

"עניין של אחריות לאומית"

איזנקוט אמר כי "אני שמח על ההזדמנות להיות חלק מיוזמה כה רחבה ועמוקה, שבאה לסייע לנפגעי הקורונה בישראל. אנו ניצבים בפני מערכה אמיתית בחזיתות רבות ומסובכות – בריאותית, כלכלית וחברתית. לכן, כל יוזמה אזרחית שמצטרפת ליוזמה ממשלתית היא מכפיל כח חשוב".

חמי פרס, שותף מייסד, פיטנגו. צילום: יורם רשף

חמי פרס, שותף מייסד, פיטנגו. צילום: יורם רשף

לדברי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום וחדשנות, "זו השעה לממש את הערך של ערבות הדדית, לא רק במילים אלא גם במעשים. ישראלים רבים הגיעו לפת-לחם בעקבות משבר הקורונה, וכולנו חייבים להתגייס לסייע להם, לצד מאמצי המדינה. כל שקל נחשב וכל תורם חשוב – גדול כקטן – ואנו מזמינים את הציבור לתרום כרוחב הלב ומידת היכולת. החברה הישראלית תמיד הוכיחה רוח נתינה בתקופות משבר ואנחנו נמצאים במשבר שסופו רחוק, אך נזקיו כבר עכשיו קשים מאוד. ככל שיצטרפו אלינו יותר גופים ושותפים נבטיח שהסיוע יהיה משמעותי ומשפיע".

מולי אדן, לשעבר נשיא אינטל ישראל. צילום: חן גלילי

מולי אדן, לשעבר נשיא אינטל ישראל. צילום: חן גלילי

אדן ציין כי "בקרוב נקבל את מענק לכל אזרח. לא כולנו זקוקים לו כדי לגמור את החודש. יש כאלה שזקוקים לו באמת. זה לא עניין פוליטי. זה עניין של אחריות לאומית. אם ילד הולך לגן בלי סנדוויץ', לא אכפת לי אם אביו ימני או שמאלי. אם ילד חוזר מהגן ואין לו ארוחה חמה, לא מעניין אותי אם אמו דתייה או חילונית. אם משפחה נזרקת לרחוב מכיוון שהצ'ק לשכר הדירה חזר, לא מעניין אותי אם זו משפחה יהודית או ערבית. כל התופעות האלה לא צודקות, לא הוגנות ולא צריכות לקרות באף מדינה – ובוודאי לא במדינה שלנו. תרומה לקרן תבטיח שהכסף יגיע למשפחה שנפגעה כלכלית מהקורונה".

אהובה ינאי, מנכ"לית מתן, אמרה כי "ערבות הדדית היא חלק מהחזון שלנו וכעת בימי קורונה אנחנו מרגישים אחריות מיוחדת. התרומות שינוהלו על ידינו יביאו לייצוג נרחב לכל המגזרים. הקרן תנוהל בשקיפות, בקרה וביקורת צמודה".

לתרומות: הכנסו אל אתר הקרן או תרמו דרך 'מתן – משקיעים בקהילה', בנק פועלים, סניף 532, חשבון 398203.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונית אייזנקוט

    למי אפשר לפנות כדי לקבל סיוע? אנחנו משפחה 8 נפשות אני ובעלי חולים הקורונה ו גם שלושה מילדנו חולים, סגורים בבית

  2. עפר דפני

    כרגע תרמתי את המענקים שלי ורעייתי. מבקש קבלה על התרומה. תודה

אירועים קרובים