משבר הקורונה: ההיי-טק מתגייס למען הקהילה

לימודי מתמטיקה בחינם, תרומת מטושים, משחק טריוויה למשפחות בבידוד ועוד תרומות והתנדבות - גם במשבר הקורונה, ההיי-טק והטכנולוגיה מתגייסים למען הציבור

גם בהיי-טק אוהבים לתת. צילום אילוסטרציה: BigStock

משברים כמו הקורונה הם הזדמנות לחברות ולאנשים פרטיים להראות את הצד היפה שלהם. ואמנם, יש שמנצלים את התקופה המורכבת להתנדבות ולסיוע למען הקהילה. לצד אנשים פרטיים, ההתגייסות בולטת בקרב חברות היי-טק, שבחלקן עושות זאת גם בימים כתיקונם. ליקטתי עבורכם כמה חברות היי-טק שהודיעו על תרומות למען הציבור על רקע משבר הקורונה, וגופים נוספים שהודיעו על מיזמים טכנולוגיים רלוונטיים.

עיריית ירושלים

עיריית ירושלים תפתח מחר (ד'), למשך חודש, תכנית לימודי מתמטיקה מהבית לתלמידי כיתות י"א וי"ב, בשיתוף הסטארט-אפ Class.Me של היזמים אמיר ליס, ניר ציוני וליאור לסרי. העירייה תעמיד לרשות התלמידים מתרגל צמוד בכל יום בשעות אחר הצהריים, שיסייע להם במשימות אונליין ובהכנה לבגרות, במימון עירוני מלא. האפליקציה מותאמת לשימוש בעברית ובערבית.

הלמידה תיעשה בקבוצות משותפות, בחלוקה לפי היקף יחידות הבגרות של התלמידים. המשתתפים יוכלו להציג שאלות בצ'ט משותף ולקבל תשובות מהמתרגל ומתלמידים אחרים. אם התלמידים לא רוצים להיחשף, באפשרותם לשאול את השאלות בצורה אנונימית.

תלמידי ירושלים בכיתות י"א וי"ב מוזמנים להצטרף לתכנית כאן.

מחשבה טובה

עמותת מחשבה טובה יצאה בקריאה למתנדביה כדי להשמיש עוד מחשבים לטובת משפחות עם ילדים, קשישים ובודדים מעוטי יכולת, שזקוקים לתקשר עם העולם בחוץ. העמותה גם העלתה פלטפורמה להנגשת שירותים דיגיטליים לבני הגיל השלישי בעת בידוד, עם פורטל למידה של כלים דיגיטליים. כמו כן, היא מפעילה מעבדת מחשבים, כדי לסייע להעניק למשפחות, בודדים וקשישים לתקשר ולהעביר את הזמן.

מעבדת המחשבים של מחשבה טובה. צילום: יח"צ

מעבדת המחשבים של מחשבה טובה. צילום: יח"צ

frenziQ

frenziQ מציעה למשפחות להפיג את המתח ולעתים גם הבדידות שהמצב מביא, בעיקר לבני הגיל השלישי, באמצעות טריוויה. האפליקציה של החברה מאפשרת ליצור חיבור חברתי עם ההורים, הסבתות והסבים דרך שאלות הגיון וידע כללי הקשורות לתחומי העניין של הדורות השונים, שנשלחות לקבוצה בזמן אמת. באמצעות עבודה קבוצתית, הם ישחקו בזמן אמת ויוכלו לגבור על קבוצות אחרות. בכל משחק יכולות להשתתף 10 קבוצות. השאלות יישלחו בימים א' עד ה', פעמיים בכל יום – ב-17:00 וב-20:00. כך, אומרים בחברה, הנמצאים בבידוד חברתי והמשפחות שלהם יזכו למספר דקות של אושר פעמיים ביום.

מיי הריטג'

מיי הריטג' תרמה למשרד הבריאות 66 אלף מטושים לגילוי נגיף הקורונה, בשווי מוערך של 10 מיליון דולר. זאת, לאחר שהצליחה להביא אותם במבצע לוגיסטי מורכב. מטושים הם הרכיב המרכזי שהיה חסר לצורך ביצוע נרחב של בדיקות לגילוי קורונה בקרב אזרחי ישראל.

חלק מהמטושים שמיי הריטג' תרמה למערכת הבריאות. צילום: יח"צ

חלק מהמטושים שמיי הריטג' תרמה למערכת הבריאות. צילום: יח"צ

סיילספורס

סיילספורס ישראל הרימה תרומה של 50 אלף דולר (יותר מ-180 אלף שקלים) למגן דוד אדום, כדי לתמוך בארגון ההצלה בשעת החירום שאנחנו נמצאים בה. התרומה הזו תעזור למד"א להשיק את שירות מד"א בקהילה, שבאמצעותו ישלח הארגון צוותים מצוידים בכל הציוד הנדרש ישירות לבתיהם של חולים ולספק להם טיפול רפואי במקום. יוזמה זו תסייע להפחית את הצורך בפינוי חולים לחדרי המיון העמוסים.

בנוסף, החברה העמידה את שירות הבריאות בענן שלה (Health Cloud) בחינם לצוותי תגובת חירום, למוקדים טלפוניים ולצוותי ניהול טיפוליים של מערכות בריאות שמושפעות מנגיף הקורונה. כמו כן, היא מציעה ללקוחות ולארגונים ללא מטרות רווח מאגר מידע חינמי שפותח על ידי טבלאו שאותה היא רכשה, שמאפשר לארגונים לראות ולהבין את המידע בנוגע לנגיף הקורונה בזמן אמת. מידע זה כולל נתונים שנאספו ועובדו על ידי אוניברסיטת ג'ון הופקינס, כמו גם דטה מארגון הבריאות העולמי וה-CDC האמריקני. המאגר יהיה פתוח לארגונים אלה ללא תשלום לתקופה של כחצי שנה – עד ה-30 בספטמבר.

בנוסף, עובדי סיילספורס התאימו את שיטת ההתנדבות שלהם עם קשישים בבית גיל הזהב בתל אביב לנסיבות החדשות ובמסגרת פרויקט מיוחד, כל עובד "מאמץ" קשיש, שומר אתו על קשר טלפוני ודואג לצרכים שלו.

אפספלייר

אפספלייר החליטה להעניק עד חצי מיליון דולר, יחד עם משאבים טכנולוגיים והנדסיים, לחברות שמפתחות חדשנות בתחום הבדיקות לקורונה. המטרה היא לתת כסף במטרה לייצר עוד בדיקות, על מנת שהציבור יוכל לחזור לשגרה במהירות המרבית.

פינאפ

פינאפ, שפיתחה פלטפורמה דיגיטלית מבוססת אלגוריתם המחשב את זכויות השכים לקבלת החזר מס, מציעה לצוותים רפואיים ברחבי הארץ להגיש באמצעותה בקשה להחזר מס ללא תשלום. ההטבה תינתן ל-200 מאנשי הצוותים הרפואיים, ולאנשי הצוותים הרפואיים האחרים היא תציע 50% הנחה – כל זאת עד סוף מאי.

כדי לממש את ההטבה, על אנשי הצוותים הרפואיים להירשם למערכת ולמלא שאלון – תהליך שלדברי אנשי פינאפ לוקח שלוש דקות. במידה שיש בן או בת זוג, אפשר לחבר גם אותו.ה. לאחר הרישום, באזור האישי ניתן להעלות טופס 106, באמצעות המובייל או המחשב. בהמשך, הפלטפורמה מבצעת את הבדיקה לזכאות החזר המס ושולחת את התשובה למשתמש תוך 24 שעות. לאחר קבלת תוצאות הבדיקה המשתמש מועבר להגשת הבקשה למס הכנסה.

מדובר ברשימה חלקית, וגופים נוספים מציעים גם הם שירותים ומעלים תרומות למלחמה בווירוס הקורונה ובמשבר שהוא הביא אתו. חברות וארגונים רלוונטיים שאינם נכללים בכתבה מוזמנים לפנות למערכת אנשים ומחשבים כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים