"טכנולוגיות המידע נמצאות בליבת העשייה של הארגונים"

"בהשאלה ממונח צבאי, ה-IT הוא לא עוד 'תומך לחימה', אלא 'אמצעי לחימה' לכל דבר ועניין; זה מחייב ארגונים לשנות דרכי פעולה", אמר אלי פרנק, יו"ר הלשכה לטכנולוגיות מידע, בכנס שזו ערכה ● במהלך האירוע הוענקו פרסים לחדשנות ארגונית ולמנמ"ר מצטיין

אלי פרנק, יו"ר הלשכה לטכנולוגיות המידע. צילום: ניב קנטור

"העידן הדיגיטלי הסוער שאנחנו חווים, שנמצא רק בתחילת דרכו, מציב את טכנולוגיות המידע כאמצעי ביצוע בליבת העשייה של החברות והארגונים. בהשאלה ממונח צבאי, ה-IT הוא לא עוד 'תומך לחימה', לא רק מאפשר, אלא 'אמצעי לחימה' לכל דבר ועניין. זה מחייב את הארגונים והחברות לשנות את דרכי הפעולה בכל מה שקשור לתכנון, ניהול ושילוב של תשתיות ה-IT ומערכות המידע בעשייה העסקית-תפעולית", כך אמר אלי פרנק, יו"ר הלשכה לטכנולוגיות מידע.

פרנק, שמנהל את החברה שהקים – Frank IT, דיבר בכנס השנתי של הלשכה, שאותו הוא גם הנחה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה, ומשך אליו יותר מ-1,300 חברי הלשכה ואנשי מקצוע נוספים, שצפו בשלל מושבים מקצועיים ולסיום, בהופעה של הזמר פבלו רוזנברג.

לדברי פרנק, "גופי ה-IT והיחידות העסקיות צריכים לעבוד יחדיו, בשילוב ידיים, כדי להבטיח את המענה לצרכים שבמיקוד העשייה. יחד עם זה, אנשי הטכנולוגיה נדרשים להעמקת מקצועיות, לתחכום, ליצירתיות, להגברת גמישות ויכולת לזמן מהיר של הגעת המוצר לשוק, ליוזמה ולחדשנות טכנולוגית שתייצר חדשנות עסקית".

"בהתאמה", ציין, "גיבשנו את הוועידה, שהיא הגדולה ביותר בכנסים שערכה הלשכה לטכנולוגיות מידע לאורך השנים, בסימן של 'כשהטכנולוגיה והעסקים נפגשים'. אנחנו בלשכה, שרואים את מה שעובר על הארגונים, שמחים להתפתח, להתרחב גם באותם כיוונים, ולסייע למשק ולמדינה לקדם את כל תחומי הפעילות הללו. גם אנחנו עוברים טרנספורמציה".

פרסים, פרסים, פרסים

במהלך הכנס אוזכר שלמה טירן ז"ל, מייסד הלשכה לטכנולוגיות מידע ומי שהקים את אלעד מערכות, שמסייעת ללשכה עד היום. פרנק הזמין את נציג המשפחה ויו"ר אלעד מערכות, יואש טרוקמן, שדיבר על אביו ועד כמה הלשכה הייתה יקרה לו.

בהמשך הוענקו פרסים שהלשכה בחרה לתת – לחדשנות ארגונית ולמנמ"ר מצטיין. UPS ישראל וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה, שי גוטמן, קיבלו את פרס החדשנות הארגונית מד"ר אלון הסגל, שעומד בראש מרכז המצוינות לחדשנות שהוקם בלשכה לפני כשנה. ד"ר הסגל עמד בראש ועדת השיפוט, שהיו חברים בה גם פרופ' ניב אחיטוב מאוניברסיטת תל אביב; רז הייפרמן, מנהל דיגיטל בפירמת BDO וחבר נשיאות הלשכה; נטע גרנות, מנהלת חדשנות ומצוינות עסקית באסם-נסטלה; מיכל זיגלמן, יועצת לניהול ומנהיגות במורכבות; והלל קוברובסקי, מומחה לחדשנות וסייבר.

את פרס המנמ"ר המצטיין, שנתרם על ידי משפחת מיטווך, על שם אבי המשפחה, לודוויג מיטווך, מייסד י.א. מיטווך ובניו, קיבל אבנר זיו, מנמ"ר בנק ישראל. הבחירה בו נעשתה על פי המלצת נשיאות הלשכה ובאישור ועדה ציבורית בראשות רו"ח ועו"ד, ד"ר שלמה נס

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"המשימה: לסייע לאנשי הארגונים לראות את הדטה בדרך חדשה"

אחד הדוברים הנוספים באירוע היה ג'ייסון ריס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אורקל בריטניה. הוא ציין כי "המשימה היא לסייע לאנשי הארגונים לראות את הדטה בדרך חדשה, לגלות נקודות מבט ולמצות את ההזדמנויות האינסופיות הקיימות. אספקת המידע היא לא עוד הבעיה – היא זמינה מאי פעם, והטכנולוגיות של הענן והאון-פרמיס מאפשרות אחסון זול יותר מאי פעם שלו. השאלה היא איך משתמשים בדטה ומנהלים אותה".

הוא דיבר על הפתרונות שאורקל מציעה, שמאפשרים צריכה של הדטה בשלוש דרכים: און-פרמיס, בענן או באמצעות בסיס נתונים אוטונומי – מגמה שלדבריו הולכת וצוברת תאוצה בעולם. כמו כן, הוא ציין את מוצר ה-Data safe של אורקל, שמאפשר הגנה על המידע.

ריס ציין את ההכרזה של אורקל מכנס Open World שהיא ערכה בספטמבר האחרון, שלפיה היא תקים ב-2020 שני עננים בישראל – האחד למגזר הציבורי והשני לזה העסקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים