להגדיל ב-1.90 שקל? מקדונלד'ס קונה את דיינמיק יילד הישראלית ביותר ממיליארד שקלים

הנרכשת עוסקת בפילוח קהל הצרכנים ומסייעת לאנשי שיווק להתאים להם תכנים בערוצים השונים

מקרונלד'ס. צילום: BigStock

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי דיינמיק יילד. הנרכשת עוסקת בפילוח קהל הצרכנים ומסייעת לאנשי שיווק להתאים להם תכנים בערוצים השונים. היא פיתחה פלטפורמה שמחברת את כל מקורות המידע שיש לארגון על לקוחותיו – ומחברת אותם למערכת קבלת החלטות חכמה, מבוססת בינה מלאכותית.

היקף העסקה לא נמסר לפרסום, והוא מוערך בכ-300 מיליון דולרים.

הפלטפורמה פרי פיתוח דיינמיק יילד, מסייעת למשווקים להגדיל את הכנסותיהם על ידי התאמה מושכלת ואוטומטית של תוכן אתר האינטרנט, אתר המובייל, האפליקציה, או המיילים השיווקיים – אותם המשווק שולח ללקוחות.

דיינמיק יילד הוקמה בשנת 2012 על ידי ליעד אגמון, המשמש כמנכ"ל ועמרי מנדלביץ', המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות. היא מונה כ-200 עובדים, מחצית מהם פועלים במרכז המו"פ שלה בארץ. היא גייסה עד היום כ-83 מיליון דולרים.

לנצל את הטכנולוגיה של הנרכשת

המניע לרכישה של מקדונלד'ס הוא הרצון לנצל את הטכנולוגיה של הנרכשת ולספק ללקוחותיה חוויה מותאמת אישית, עם אפשרות לשינויים בהיבטים שונים, כגון מצב מזג האוויר ומצב התנועה והפקקים בסניף מסוים של רשת המזון המהיר הגדולה בעולם. כך, מקדנולד'ס תהיה מסוגלת לספק את אותן הצעות מותאמות אישית גם בעולם הפיסי – ולא רק המקוון.

אף שבסיום הרכישה, מקדונלדס תהיה הבעלים של הטכנולוגיה, הרי שהנרכשת תמשיך לפעול באופן עצמאי ואף תמשיך את עבודתה עם הלקוחות שלה. הטכנולוגיה של הנרכשת נבדקה בכמה סניפים של רשת מקדונלד'ס במהלך 2018, וכעת היא תוטמע גם באפליקציה של רשת המזון המהיר.

ב-2006 רכשה ענקית אבטחת המידע מק'אפי את הסטארט-אפ הישראלי אוניגמה, שהוקo פחות משנתיים קודם לכן – בדצמבר 2004. היקף העסקה לא פורסם, אולם גורמים בשוק העריכו אותו ב-20-30 מיליון דולרים במזומן. לאחר הרכישה, אוניגמה שימשה כמרכז מחקר ופיתוח של מק'אפי בישראל. אוניגמה פעלה בתחום מניעת זליגת מידע ארגוני – החוצה. אוניגמה הוקמה על ידי שלושה יזמים: אגמון, ישי גרין ואמיר שדה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים