כך הופכים בית חולים לעיר בריאות חדשנית

"צריך להשתמש בקידמה הכי טובה לשביעות רצון המטופלים ומלוויהם", אמר שימי ארנסט, מנמ"ר בית החולים שיבא תל השומר • ג'ף קנקל, מנהל הטכנולוגיות הראשי בהיטאצ'י ונטרה:"אם נוכל לקחת את הדטה נוכל לעשות דברים בעלי משמעו אדירה על המערכת כמו הפחתה של מצבי החירום"

25/12/2018 11:39
לקראת עוד שנה של בריאות דיגיטלית. צילום אילוסטרציה: BigStock

"צריך להשתמש בקידמה הכי טובה לשביעות רצון המטופלים ומלוויהם. לחשוב איזו אפליקציה תשרת אותם הכי טוב ותקל עליהם", אמר שימי ארנסט, מנמ"ר בית החולים שיבא תל השומר.

לדבריו, "החזון שלנו, בין השאר, הוא להפוך לעיר בריאות – לא בית לחולים בלבד, אלא בית גם לבריאים. החזון עלה מההבנה שהמטופל מקבל מאתנו שירות מהרחם ועד הקרב- משנולד ועד שנפטר. במסגרת זו אנחנו רוצים לקדם את הטרנספורמציה הדיגיטלית בשילוב עיר הבריאות. לבחון תהליכים שכיום אינם טובים ולשפרם בעזרת הדיגיטל".

שימי ארנסט, מנמ"ר המרכז הרפואי שיבא. צילום: יניב פאר

שימי ארנסט, מנמ"ר המרכז הרפואי שיבא. צילום: יניב פאר

ארנסט דיבר במסגרת כנס הבריאות הדיגיטלית dHealth של אנשים ומחשבים, שנערך בשבוע שעבר במרכז הכנסים LAGO בראשון לציון בהשתתפות בכירי מערכת הבריאות בישראל וביניהם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן.

"מה זו, בעצם, טרנספורמציה דיגיטלית?"

"אם נשאל מה זו, בעצם, טרנספורמציה דיגיטלית, הרי שכל אחד ייתן תשובה שונה. שאלתי מה זה בבתי תוכנה, בחברות מתעשיות שונות, וכל אחד ענה שהוא לוקח את זה לעולם שלו. אני חושב שזה למעשה משהו שלא יודעים להגדיר, כי זה חדש", אמר ארנסט.

"החזון שלנו נוגע להעצמת המטופל. שיפור איכות הטיפול ופרימת הגבולות – מי אמר שבתי חולים זה רק בבחינת החלק הפנימי? הכוונה שלנו היא לפרום את הגבולות כך שניתן שירות גם לגופים אחרים. חזון נוסף שלנו הוא טיפול גם באנשים בריאים, לא רק חולים. אנחנו רוצים לשנות את השם שלנו לעיר בריאות – לא בית לחולים בלבד, אלא בית גם לבריאים. כך, למשל, ניתן דגש לשיפור מסע המטופל, סביבה מותאמת לו ולמשפחתו- האם אנו מאפשרים לו מזגן, תאורה כחולה? מה אני נותן לו כדי להקל על כל הסבל שלו. האם שילוב של רובוט בבית החולים שיאסוף זבל ישפר את השירות למטופל למשל?", הוא הוסיף.

ארנסט הציג 3 ישויות בהיבט זה: צוות העובדים, השירות והמוצרים וכמובן המטופלים, בני משפחותיהם ומלוויהם. "צריך לחשוב מה לתת למלווה של המטופל, איזו אפליקציה תשמש אותו, כך שיהיה לו יותר קל. להשתמש בקידמה הכי טובה לשביעות רצון המטופלים".

"להביא באמצעות הנתונים להשפעה ממשית"

ג'ף קנקל, סמנכ"ל טכנולוגיות גלובלי בתחום הבריאות ומדעי החיים בהיטאצ'י ונטרה. צילום: אלישר

ג'ף קנקל, סמנכ"ל טכנולוגיות גלובלי בתחום הבריאות ומדעי החיים בהיטאצ'י ונטרה. צילום: אלישר

באירוע דיבר גם ג'ף קנקל, מנהל הטכנולוגיות הראשי בהיטאצ'י ונטרה. לדברי קנקל, "המציאות במערכת הבריאות היא שיש המון דטה שיכול להיות 'מלוכלך' מאוד. לכן חשוב שנוכל למנף אותו לתובנות כמו למשל תובנות פיננסיות ואופרטיביות, להביא באמצעות הנתונים להשפעה ממשית. לקבל תוצאות בעלות ערך".

"התחלנו את המסע שלנו לפני כמה שנים. חיפשנו איך נוכל להשפיע על מערכת הבריאות כמו למשל איך למנוע נפילות. יש הרבה נפילות בגילאים מבוגרים וההשלכות של זה, גם כלכלית, רבות. הבנו שאם נוכל למנוע זאת זה יהיה טוב. כך הגענו למכשיר שיכול לעקוב אחר תנועה באופן סימולטני לא פולשני ולאתר נפילות למשל בכניסות ויציאות של חולים מבית חולים. הטכנולוגיה מאתרת אובייקטים בחדר ומתריעה אם מישהו נופל. כך נוכל לשלח בזמן אמת צוות רפואי לסייע אם משהו קורה בחדר המטופל", הוא הוסיף.

"המטרה היא לשפר את חווית המטופל בבית החולים ופעילות בית החולים. אם נוכל לקחת את הדטה נוכל לעשות דברים בעלי משמעות אדירה על המערכת כמו להפחית מצבי חירום, לשלח את המטפל הנכון בזמן הנכון, נוכל גם למשל להתריע אם מטפל לא שטף ידיים אחרי טיפול באמצעות סנסור ולשלח לו התרעה לשטוף. יש גם השפעה מעצם הידיעה שיש על כך מעקב", סיכם קנקל. .

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים