טלדור תקים ותתפעל את ה-IT בקריית התקשוב בנגב – בכחצי מיליארד שקלים

עלות המעבר של צה"ל לנגב מוערכת בשבעה מיליארד שקלים ● טלדור גברה בשלב הסופי של מכרז ה-IT על בינת תקשורת ומחשבים, שהתמודדה יחד עם קבוצת אלקטרה מנרב

תא"ל (מיל') נתי אפרתי, ראש מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון. צילום: יח"צ

טלדור תקים ותתפעל את ה-IT בקריית התקשוב בנגב, לאחר שגברה בשלב הסופי על בינת תקשורת מחשבים, שהתמודדה מולה יחד עם קבוצת אלקטרה מנרב. משרד הביטחון הודיע לטלדור על הזכייה אתמול (ב'). עלות הפרויקט, שצפוי להתחיל בסוף השנה, מוערכת בשבעה מיליארד שקלים. בתוך זה, פרויקט המשנה של ה-IT יעלה כ-550 מיליון שקלים.

חברה שבשליטת אפריקה ישראל נכסים ושיכון ובינוי היא שתטפל בתכנון, בהקמה, בתפעול ובאחזקה של קריית התקשוב הטכנולוגית, שתמוקם בבאר שבע, וטלדור תשמש כקבלן משנה שלה לתחום ה-IT. תקופת הזיכיון הכוללת של הפרויקט הינה עד 25 שנים, מתוכן הוקצו חמש שנים לצורך השלמת עבודות ההקמה שלו.

במסגרת הפרויקט תטפל טלדור בכמה תחומים – החל ברמת המתח הנמוך, חשמל, מולטימדיה, טלפוניה ודטה סנטרים, וכלה במערכת לניהול העיר, כחלק ממימוש תפיסת האינטרנט של הדברים לבניית עיר חכמה. לאחר ההקמה, קריית התקשוב תתופעל ותתוחזק על ידי טלדור במודל של BOT (ר"ת Build-Operate-Transfer), ולאורך כל התקופה תשמש כקבלן משנה, שאחראי על התפעול והתחזוקה של ציוד המחשוב.

בסיס חכם

המכרז להקמת קריית התקשוב יצא לדרך בפברואר 2016. לפרויקט ניגשו קבוצות מהגדולות במשק, שעברו את שלב המיון המקדים ועמדו בתנאי הסף, בהן קבוצת אשטרום, מנרב אחזקות ואלקטרה פאוור, אפריקה ישראל נכסים ושיכון ובינוי, וכן קבוצת עזריאלי ושפיר הנדסה אזרחית וימית. לשלב הסופי הגיעו מנרב עם אלקטרה ואפריקה עם שיכון ובינוי, וזו האחרונה זכתה.

קריית התקשוב הדיגיטלית של צה"ל תמוקם בפארק ההיי-טק גב-ים, סמוך לאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. היא מתוכננת על שטח של כ-180 דונם, מתוכם כ-150 אלף מ"ר בנוי. ב-2023 עתידים לשרת בה כ-5,000 חיילים, בהם 1,200 אנשי קבע. לקריה החדשה תעבורנה היחידות הטכנולוגיה המרכזיות בצבא, ביניהן אלה של אגף התקשוב וההגנה בסייבר וביסמ"ח – בתי הספר למקצועות המחשוב, הסייבר והתקשורת, שנמצאים כעת ברמת גן ובצריפין; יחידות פיתוח ותקשוב נבחרות מחיל האוויר, לרבות בית התוכנה של החיל – יחידת אופק, ויחידות ההנדסה והתקשורת שלו; וכן מפקדת פיקוד הדרום, שממוקמת בימים אלה במחנה אחר בבאר שבע.

משרד הביטחון מסר כי הקריה תיבנה כבסיס חכם, עם חדשנות תכנונית, תשתיות מתקדמות ויעילות אנרגטית. בהליך הבחירה בחנו אנשי ועדת המכרז את הנושא של בניית תשתיות בעלות אפקטיביות מבצעית, תוך התחשבות בעובדה שהטכנולוגיות משתנות מדי כמה שנים.

כ-35 אלף לובשי מדים יעברו לשרת בדרום

בעבר מסר משרד הביטחון כי "מעבר צה"ל דרומה ישפר משמעותית את יכולותיו המבצעיות ויסייע לחיזוק כלכלת הנגב בהיקף מוערך של כשישה מיליארד שקלים בשנה, במונחי תל"ג (ר"ת תוצר לאומי גולמי). המעבר הוא חלק מתכנית רב שנתית של ממשלת ישראל, הכוללת פינוי קרקעות באזורי ביקוש במרכז הארץ לקידום פתרון בעיית הדיור, בניית בסיסים חדשים ועתירי טכנולוגיה בדרום בשיתוף המגזר הפרטי ושדרוג תשתיות בנגב בכל תחומי החיים".

על פי המשרד, "המהלך ייצר משרות חדשות רבות במרחב הנגב, באופן ישיר ועקיף. במסגרת המעבר הכולל יעברו לשרת בדרום כ-35 אלף לובשי מדים – כפול ממספר המשרתים כיום, מתוכם כ-7,000 משרתי קבע, מרביתם טכנולוגיים. חלק מהם יבחרו גם להתגורר בנגב".

לסיכום, נכתב בהודעה כי "הקמת קריית התקשוב הטכנולוגית תאיץ את תהליך ההקמה והפיתוח של פארק ההיי-טק, תייצר אלפי משרות חדשות בתחומי ה-IT, הטכנולוגיה והסייבר ותמשוך לנגב אוכלוסיות חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים