מהפך: חילן זכתה במכרז להנפקת תלושי גמלאי המדינה במקום מלם

החברה זכתה במכרז שבו ניצחה את מלם, שמנפיקה את התלושים של עובדי וגמלאי המדינה בשני העשורים האחרונים ● גם הנפקת התלושים של עובדי המדינה הפעילים עומדת על הפרק; האם גם שם יתחולל מהפך?

אבי באום, יו"ר חילן. צילום: יח"צ

מהפך בתחום הנפקת תלושי השכר לעובדי המדינה: חילן זכתה אתמול (ב') במכרז של משרד האוצר להנפקת תלושי שכר ל-100 אלף גמלאי שירות המדינה. היא הדיחה את מלם, שעשתה זאת עד כה ובשלב זה תמשיך להנפיק את תלושי השכר של עובדי המדינה הפעילים.

במכרז התמודדו, מלבד מלם וחילן, החברות יוניק ואוטומציה החדשה. זוהי הפעם הראשונה מזה 20 שנים שבה האוצר מוציא למכרז את נושא השכר, לאחר שעד כה הוא נהג להאריך את ההתקשרות עם מלם במסגרת אישורים חריגים שאושרו על ידי הגורמים המשפטיים הרלוונטיים. היקף המכרז הוא כחמישה מיליון שקלים בשנה ותוקפו והוא 10 שנים, עם אופציה להארכה לעוד עשור. דרישות המכרז כללו לא רק את הנפקת תלושי השכר לגמלאי שירות המדינה, אלא גם יכולת לתת פתרונות מתקדמים לשיפור השירות עבורם, כגון אתר אינטרנט שבו יוכלו לצפות בתלושים, אפליקציית מובייל, טופס 101 דיגיטלי ופתרונות אנליטיקה.

ההערכות בשוק הן שעל אף שהמכרז התמקד באיכות, הוא עשוי לחסוך למדינה עשרות מיליוני שקלים בשנה, בהתאם לתמחור של תלושי השכר הנוכחיים של מלם.

שינוי דרסטי במדיניות האוצר

גורמים בשוק ציינו שהמכרז מהווה שינוי דרסטי במדיניות האוצר, שעד כה, כאמור, סירב להוציא למכרז את תלושי השכר של עובדי המדינה. באוצר אומרים שהמהלך הנוכחי הוא שלב ראשון, שבעקבותיו תוציא המדינה למכרז את הנפקת תלושי השכר של כלל עובדיה.

הנפקת התלושים היא אחד ממקורות ההכנסה החשובים של מלם וההערכה היא שההפסד במכרז עלול להניב לחברה הפסדים של כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה. אולם, גם לאחר ההפסד הצורב לחילן, מלם עדיין דומיננטית בשוק השכר ועל פי הפרסומים הרשמיים שלה טרם המכרז, היא מנפיקה מעל 900 אלף תלושים מדי חודש, עבור מאות ארגונים, ביניהם משרדי ממשלה, רשויות מקומות והמגזר העסקי. מדובר בכמעט חצי מהפעילות של החברה. אם הממשלה אכן תצא למכרז על הנפקת כלל תלושי השכר של עובדי המדינה, צפוי מאבק קשה בינה לבין חילן.

בחילן מתכוונים לבסס את הנפקת התלושים על מערכת השכר של החברה, שמשרתת גופים רבים במשק, כולל בשירות הציבורי. השירות שיינתן לגמלאים יהיה כולו מבוסס ענן, במתכונת של תוכנה כשירות (SaaS).

"חלק ראשון בתכנית לשדרוג מערכות השכר והגמלאות בממשלה"

רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר, אמר כי "מכרז זה מהווה חלק ראשון בתכנית הכללית לשדרוג מערכות השכר והגמלאות בממשלה, בהתאם לתפיסת הפתרון הממשלתית הכוללת ולקראת יציאה למכרז להנפקת תלושים לכלל העובדים הפעילים". סגנו, יוסי איצקוביץ', הממונה על חטיבת השכר, תנאי השירות והגמלאים באוצר, כינה את תוצאות המכרז "הישג משמעותי, המהווה פריצת דרך בשיפור השירות וחיסכון לקופה הציבורית".

ממלם תים נמסר: "מלם שכר תלמד את הנתונים הטכניים של המכרז ותחליט על צעדיה".

חילן היא חברה ציבורית, שמעסיקה 3,500 עובדים ונותנת שירותים בתחום ניהול ההון האנושי ושירותי IT. יש לה שש חברות בנות, שהגדולה והמוכרת מביניהן היא נס, שאותה היא רכשה ב-2014 תמורת 42 מיליון דולר. בין החברות הנוספות בקבוצה נמצאת ווי אנקור. ברבעון הראשון של 2018 דיווחה החברה על עלייה של כ-13% בהכנסות והן עמדו על כ-367 מיליון שקלים.

תגובות

(14)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק

    נחסמתי ואינני מצליח להיכנס לאתר חילן כדי לצפות בתלוש השכר מיד בתחילת החודש. ניתבקשתי להחליף את הסיסמה וכך עשיתי,אך ללא הועיל. על מה ולמה התקלות האלה שאני ועוד חברים ניתקלים בהן מדי פעם בפעם... אין עם מי לדבר...במינהלת הגימלאות אין מענה לפתרון ומנתקים את השיחות. מתסכל מאוד כל הסירבול הזה !!! עד אנה, עד מתיי?

  2. אלגרה

    מסורבל מאד וקשה מאד להשיג את מה שרוצים צריך לעשות פשוט וקל לעולם לא כתבתי ולא אמרתי אתם שולפים דברים הזויים

  3. רבקה חדד

    ב"ה לא מצליחה להיכנס לאתר. נתנו כתובת לפתיחת נעילה, כתבתי והתשובה לא נמצאה הכתובת. אין אפשרות לראות תלושים.

  4. לאה ורון

    שלום רב מנסה ללא הצלחה (!) להיכנס לתלוש שכר (גמלאית) של חודש נובמבר 2020 -אנא סיועכם הטוב בברכה לאה

  5. שלום מילול

    אני לא מצליח להיכנס חסמו אותי מה עושים

  6. חלי רייפן

    אני חלי רייפן, גמלאית של מס הכנסה. מאוד מאוד מצטערת על השינוי הזה. חברת מלמ הוציאה תלושים ברמה גבוהה באחריות ובזמן. התלושים של חברת חילן, הם גרועים לדעתי, אותיות קטנות, מספרים קטנים, הכל פחות ברור התלושים לא מגיעים לא מגיעים בכלל. אני צריכה מדי חודש , כן מדי חודש לפנות בכתב ולהתלונן ולבקש את תלוש המשכורת אני מאוד מצטיערת מאוד מצטערת, חיברת מלמ עשתה עבודה מצויינת, נהדרת, לא היו צריכים לקחת ממנה את הדבר הזה. הכל כסף בימינו. היתה חברה שעשתה עבודה מצויינת, נפלאה, אני לא סולחת לא סולחת על השינוי לרעה הזזה החברה הזאת חילן, התלושים שלה בלתי נסבלים, בלתי נסבלים. חבל מאד מאוד חבל. חלי רייפן, ת"א

  7. יצחק

    אינני מצליח להיכנס לאתר של חילן,תלוש חכם,ואני שומע מהרבה אנשים תלונות על כך. מאז שהעבירו אותנו לחילן, קשה מאוד להיכנס לתלוש החכם,אם בכלל. למה להקשות את החיים ולסרבלם? בהשוואה לחברה הקודמת,מלמ,שהיה קל להיכנס לאתר, ולפני סוף החודש, ב-27 בכל חודש,התיסכול מחודש לחודש רק גובר וגובר.... אוליי לחילן אין מספיק נסיון בהכנת התלוש החכם לפרטיו לפני סוף החודש ובכלל להקל על הכניסה לאתר? חומר רציני למחשבה לממונים, שיעשו הכל ,אבל באמת הכל, ויקחו לתשומת ליבם את הדברים שטעונים תיקון. בתודה מראש.

  8. נסים דבש

    מדוע אתם מקשים על אנשים מתקשים בשיטה מסובכת זו כשהשיטה הקודמת היתה קלה ומהירה? מס עובד הוא מסתורין בעיני אחרי שניסיתי תעודת זהות ואחרי זה את שמי.שום דבר לא קידם אותי במילימטר.עליכם להגדיר בדיוק מה עלינו לעשות במספר הפונה. נתתם לי מס' 2292 וגם זה לא עזר!!! מה עוד עלינו לעשותכדי לקבל אינפורמציה כל כך פשוטה?!

  9. נוימן יפה

    לצערי אני מנסה ליצור קשר טלפוני מזה שלושה ימים ואין מענה מקווה שבכל זאת מישהו ייצר איתי קשר השארתי מס הפון שלי במערכת

  10. משה

    מצויין. כולי תקווה שנקבל תלושים במייל.

  11. משה

    מר אחד שיודע, כנראה שתמו הימים שמלמ זכתה בכל מכרז של המדינה בגלל המחיר וממש לא בגלל האיכות. על האיכות של חילן יעידו כל חברות המגזר הפרטי המשמעותיות שאינן תלויות במכרזים. שבוחרות פעם אחר פעם בחילן. ובקשר לאל על יש שם תסכול עמוק בקרב אנשי השכר על כך שמלם זכתה במכרז שוב בגלל המחיר וממש לא בגלל האיכות. ו

  12. ירון

    הגיע הזמן שהמדינה תפתח את התחום לתחרות ותחסוך מיליוני ₪ בשנה מכספי הציבור. צריך לוודא שלא נותנים את כל העוגה למל״ם וחילן ומשתפים חברות נוספות.

  13. אחד שיודע

    כאחד ששוחה בביצה העכורה של החברות להפקת תלושי שכר, הכתבה הזו נראית לי מוזרה. נתחיל בזה שרק החודש אל על, שעשתה תהליך ארוך בתחום לשכות השכר, החליטה לקחת את מלמ להפקת שכר העובדים, רק בגלל טכנולוגיה עדיפה. חילן מתבססת על Main frame מסורבל וכבד, בו לכל שאילתה צריך לשבת ולכתוב שורת קוד בדוס, בעוד שמלמם מציעה מערכת מבוססת חלונות, שהיא הרבה יותר גמישה ומהיחרה. שנית, מעולם לא נתקלתי בחיוב לקוחותשל חילן דומה. לא פעם ראיתי לקוחות חילן שמחוייבים בסכומים הזויים של 30, 40 ואף 70 ש"ח לעובד, בעוד שמלם מחייבת בממוצע 15 שקלים לעובד. לכן המהלך נראה חריג. אם בגוף הכתבה (שאני חושד בה שהיא כתבת יח"צ) היה נקובה עלות הפקת תלוש שנתנה חילן למדינה, אני בטוח שהכנסותיה היו נופלים בחצי. אחרי שהיה אצלנו יועץ מסמארטאופיס שהראה לנו שבע חשבוניות שונות של חילן, הבנו איך עובדים עלינו ויישרנו מחיר.

אירועים קרובים