באיזו חברת היי-טק הכי טוב לעבוד בישראל?

רשימה חדשה מעידה שוב כי חברות ההיי-טק הן בין החברות הטובות לעבוד בהן בישראל ● איזו חברה נמצאת בראשות הרשימה? מי עלו ומי ירדו?

באיזה מקום עבודה העובדים הכי מרוצים? צילום אילוסטרציה: BigStock

חברות ההיי-טק כובשות שוב את צמרת רשימת מקומות העבודה הטובים ביותר בישראל: שלוש מהן נמצאות בחמשת המקומות הראשונים ברשימה השנתית, שפרסמה היום (א') CofaceBDI. בשלושת המקומות הראשונים אין כל שינוי: גוגל (Google) שוב נבחרה כחברה הטובה ביותר לעבוד בו בישראל, כשאחריה לא זזו ממקומן גם חברת החשמל ואינטל (Intel). מיקרוסופט (Microsoft) ישראל רשמה עלייה בולטת – מהמקום ה-12 אשתקד לזה הרביעי בדירוג הנוכחי. התעשייה האווירית סוגרת את החמישייה הראשונה, לאחר שעלתה מקום אחד.

בהמשך הטופ 10 נמצאות, בסדר יורד, שטראוס, אלביט מערכות, בנק לאומי, בנק הפועלים וביטוח ישיר.

אמדוקס פותחת את העשירייה השנייה, לאחר שירדה מדירוגה במקום התשיעי בשנה שעברה. עוד חברות היי-טק שנמצאות בעשירייה זו הן פייסבוק (Facebook) ישראל, שעלתה שלושה שלבים למקום ה-12, אמזון (Amazon) במקום ה-14 ו-HP מיד אחריה. אפלייד מטיריאלס (Applied Materials) הגיעה 19 בדירוג.

20 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן בישראל. מקור: CofaceBDI

20 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן בישראל. מקור: CofaceBDI

במורד הרשימה ניתן למצוא את אפל (Apple) במקום ה-23, פרטנר ב-24, צ'ק פוינט (Check Point) שני מקומות לאחר מכן, יבמ (IBM) במקום ה-27, סאפ (SAP) ב-31, סייברארק (CyberArk) ב-32, בזק, Wix ופלייטיקה במקומות ה-34 עד 36 ו-ורינט (Verint) במקום ה-40. עוד נמצאות בין 50 הגדולות NICE ,yes ,eBay, מטריקס ופיליפס (Phillips). סוגרת את הרשימה, במקום ה-100, חברת 888.

בין 14 החברות שיצאו השנה מהדירוג יש שלוש חברות מהענף, או קרובות אליו: מארוול, בזק בינלאומי ומלם תים. יצוין כי גם טבע לא דורגה השנה, לעומת שנים עברו – דבר מובן לאור המשבר שעובר עליה. גם בין החברות שנכנסו לדירוג יש כמה חברות היי-טק: אוטודסק, Gett, וובפאלס, אמן מחשבים, מובילאיי וטבולה.

למרות הטכנולוגיה: רוב העובדים לא דואגים למקום העבודה שלהם

לצד רשימת 100 החברות הטובות ביותר לעבוד בהן בישראל פרסמה CofaceBdi סקר שערכה, שממנו עולה כי שליש מהגברים ו-30% מהנשים בודקים אפשרויות תעסוקה מחוץ לארגון מפעם לפעם. בקרב עובדי ההיי-טק עומד השיעור בקרב שני המינים על 34.9%.

עוד עולה מהנתונים כי 77% מהעובדים בגילאי עד 45 ו-60% מהעובדים בגיל 46 ומעלה יציעו את עצמם לתפקיד ניהולי המתפנה בארגונם. רוב העובדים שענו שלא יעשו זאת ציינו כי הם רוצים קידום מקצועי ולא ניהולי.

לפי 90% מהגברים ו-92% מהנשים, הם טרם הגיעו לתקרת השכר האפשרית מבחינתם בארגון. עם זאת, רק 35% מהעובדים העידו שביקשו תוספת שכר במהלך השנה האחרונה.

לדברי תהילה ינאי, מנכ״לית משותפת ב-CofaceBdi, ״דירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן, שאותו אנחנו מפרסמים זו השנה ה-14, מגלה שלרוב המוחלט של העובדים חשוב להרגיש מאושרים במקום העבודה. תחושת האושר מלווה ברצונו של העובד להרגיש משמעותי, להשפיע, להביע עמדות ללא חשש, לעבוד בארגון שיש בו רצון להתחדש ולהתייעל, וכן לעבוד בחברה ערכית, שתורמת לסביבה ולקהילה והמייצגת ערכי מוסר ושוויון גבוהים".

היא הוסיפה כי "בעולם מושמעות דעות שלפיהן אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה תעשייתית חדשה, הרביעית, ושטכנולוגיות חדשות, ובעיקר בינה מלאכותית, עלולות לגרום למספר רב של משרות להיעלם – הן בסקטור הפרטי והן בזה הציבורי. באורח מפתיע, העובדים במשק הישראלי רגועים. 85% ציינו בסקר שהם לא חוששים לאבד את מקום העבודה בעקבות התפתחויות טכנולוגיות ורק 15% העידו שאכן קיים החשש בלבם. האם העובדים במשק הישראלי נוקטים בשיטת 'בת היענה' וטומנים ראשם בחול, או שמא הם חוששים להתעמת אפילו עם עצמם מול העולם המתפתח ולמול המחשבה 'המסוכנת' של מה יעלה בגורלם? כרגע נראה שהם לא מתכוננים לשינויים מהותיים בשוק העבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים