"הקשר בין טכנולוגיות למידה ומחוברות עובדים – מתהדק"

"העובד רוצה, וצריך לקבל, חוויית עובד רציפה: דעו והכירו אותי, הנגישו לי את מה שאני צריך, רק את מה שאני צריך, בזמן, במקום ובאמצעי שנוח לי", כך אמר אסי מויאל, מנהל חטיבת פתרונות למידה והדרכה, נס

אסי מויאל, מנהל חטיבת פתרונות למידה והדרכה, נס. צילום: יח"צ

"כיום, תפקידו של מנהל ההדרכה בארגון הופך משמעותי יותר. לתוך פעילות הלמידה וההדרכה הארגונית – ודרכה – הוא משלב את אסטרטגיית הארגון. מנהל ההדרכה הארגוני מתחבר לאסטרטגיה הארגונית-עסקית וליעדי הארגון, ועל פיהם הוא בונה את תוכנית ההדרכה – וכך הוא  משרת יעדים אלה. כתוצאה מכך, מעמדו של מנהל ההדרכה בארגון משתנה והוא הופך בתפיסה הארגונית ל-Chief Learning Manager. בתהליך הזה, מערכות הלמידה הופכות להיות אחד הערוצים העיקריים שארגונים יטמיעו – ומתהדק הקשר של הטכנולוגיה לעולמות הלמידה", כך אמר אסי מויאל, מנהל חטיבת פתרונות למידה והדרכה, נס.

לדברי מויאל, "בין שלל האתגרים האסטרטגיים שארגונים נדרשים להם, נמנים חוויית לקוח רציפה, הטמעת תרבות של חדשנות בארגון, תהליכים ומודלים חדשים לאפקטיביות עסקית. בתוכם, נמצא אחד האתגרים המעניינים שקורים בשנתיים-שלוש האחרונות, והוא מחוברות עובדים".

בעבר, אמר מויאל, "הלמידה נעשתה באופן מסורתי, הדרכות, הטמעות ושיעורים פרונטליים. כיום, יש להתייחס לעובדים המודרכים כאל לקוח לכל דבר, עם תפיסה של חוויית עובד רציפה, שבה הם מחליטים מה הם צריכים ללמוד, מתי ואיך לצרוך את חומרי הלמידה. אסור 'להטביע' אותם בחומרים, אלא נדרש להיות ממוקד ופרסונלי".

"העובד רוצה, וצריך לקבל, חווית עובד רציפה: דעו והכירו אותי, הנגישו לי את מה שאני צריך, רק את מה שאני צריך, בזמן, במקום ובאמצעי שנוח לי. יש לנו בנס היצע שלם של פתרונות העונים לאתגר המחוברות הארגונית, ואחד הפתרונות להטמעה מהירה הוא עולם הלמידה וההדרכה הארגונית".

מחוברות ארגונית מבוססת פלטפורמות דיגיטליות

האתגר של מנהל ההדרכה הארגונית, אמר מויאל, "הוא לבנות מחוברות של העובדים עם כלים ופתרונות לתחום. המחוברות משמעה מיקוד בעובד, והעצמה שלו כחלק ממימוש היעד של שימור העובד. אנו עוסקים רבות ביצירת תוכן, ידע ומומחיות המשתלבים בתמהילי למידה היברידיים, משמע חיבור למידה מסורתית עם פלטפורמות דיגיטליות חדשניות. אלה כוללות לומדות, סרטוני למידה במובייל, המונגשות באמצעות חוויית משתמש אינטואיטיבית וחדשנית, המותאמת לצורכי העובד".

כך, הסביר, "אנו מייעצים לארגון איך לשלב בין החדש לישן ואיך לעשות זאת נכון ובצורה היברידית ובשלבים. אנו בנס מהווים עבור הארגון One Stop Shop לתחום – מהאפיון עד פיתוח ויצירת החומרים והתחזוקה".

"כחלק מהיותנו ספק פתרונות למידה והדרכה מתקדמים, חברנו, בנס – לחברת לוטם", אמר מויאל, "ויחד פיתחנו פלטפורמה אחודה לניהול עולמות ההדרכה בארגון: Vision LMS. מדובר בסביבת למידה פורטלית, המאגדת בתוכה את כלל תהליכי הלמידה הרלוונטיים לעובד בארגון. למנהל ההדרכה, היא מאפשרת ניהול קל ופשוט של מערך ההדרכה והלמידה הארגוני. ניתן לגשת למערכת מכל מכשיר, בכל מקום, בכל זמן – והכל במקום אחד".

"הפתרון מוצע כשירות בענן, SaaS, והוא מאפשר למנהל ההדרכה לערוך בקרה על ביצועי העובד ולדעת את קצב ההתקדמות שלו בלמידה. כל זה נעשה באופן מאובטח. הפלטפורמה כוללת ממשק משתמש ידידותי, המאפשרת לעבור באופן קל ופשוט בין חומרי הלימוד השונים".

"עצתי למנהל ההדרכה והלמידה בארגון", ציין מויאל, "היא להטמיע את הטכנולוגיות החדשניות בעולם הלמידה, ולעשות זאת באופן הדרגתי, לפי הקצב הנכון לארגון. אנו בנס יכולים לסייע לו, על בסיס ניסיון שיש לנו בתחום זה 18 שנים ואל מול עשרות רבות של לקוחות מכלל המגזרים, ובמיוחד במגזרי הבריאות והפיננסים. כך, אנו משפרים את טיב ההדרכה בארגון ומשדרגים את מעמד מנהל ההדרכה בארגון".

"זה יותר משלוש שנים", סיכם מויאל, "אנו, בחטיבת ההדרכה בנס עוסקים ביצירת תמהילי למידה היברידיים, ובונים לארגונים עולם למידה מתוקשבת, לפי צרכי הארגון, תוך התאמה לקצב הלימוד ולצרכי העובדים המודרכים. כך, אנו מסייעים ללקוחות הארגוניים לענות על אתגר המחוברות הארגונית, דרך עולם ההדרכה והלמידה הארגונית, עם פתרונות המשלבים בין עולם הלמידה הישן, המסורתי – והעולם החדש, עם תוכן דיגיטלי וחוויית למידה מתוקשבת וחדשנית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים