עיריית ירושלים שדרגה את תשתיות ה-IT במיליוני שקלים

העירייה העבירה את הדטה סנטר העירוני לחוות השרתים של בינת בהר חוצבים, כחלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית שהיא עוברת ● בין המשתתפות הנוספות בפרויקט: נס ודור טכנולוגיות

איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים. צילום: פלי הנמר

עיריית ירושלים השלימה השבוע מהלך כולל לשדרוג התשתיות הדיגיטליות, באמצעות העברת הדטה סנטר העירוני למשכנו החדש בחוות השרתים של בינת תקשורת מחשבים בהר חוצבים. הפרויקט בוצע על ידי אנשי העירייה, בשיתוף בינת, נס טכנולוגיות ודור טכנולוגיות. היקף הפרויקט, שארך כשנה, לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי מדובר בכמה מיליוני שקלים.

מעבר יחידת המחשוב הוא חלק ממהלך כולל של טרנספורמציה דיגיטלית שעוברת עיריית ירושלים. מהלכים נוספים שהיא מבצעת בימים אלה הם שדרוג של האתר העירוני, האפליקציות הסלולריות ומערכות מוקדי התמיכה העירוניים, והחלפת מערכת הטלפוניה העירונית במערכת דיגיטלית אינטרנטית. בעירייה אומרים כי כל אלה ישפרו את הקשר בין העירייה לתושבים ויאפשרו שקיפות, הנגשת מידע בזמן אמת ושיתוף התושבים בהליכי קבלת ההחלטות שלה.

הפרויקט הנוכחי, שתקף ל-14 שנים, משמש כ-4,100 איש. הוא כולל מעבר של עיריית ירושלים לעבודה בענן – בחלקו באירלנד ובהולנד, ובעירייה אומרים כי הם בחרו בבינת לביצועו בין היתר בגלל הפתרונות שלה בתחום זה (יצוין כי לא מדובר בענן של בינת), כמו גם אירוח השרתים וההתאוששות מאסון. לדבריהם, הוא עתיד לחסוך לקופת הבירה מיליוני שקלים. במסגרת הפרויקט הסתייעה העירייה במיקור-חוץ של נס ובשירותי ייעוץ של דור טכנולוגיות. בינת היא זו שביצעה את התכנון, האפיון ותכנית העבודה למעבר מלא של הדטה סנטר לחוות השרתים שלה.

"עלייה באירוח שרתים וחדרי מחשב בסביבה ירוקה ומאובטחת"

איתן ברזילי, ראש מנהל פיתוח עסקי, כלכלי וטכנולוגי בעיריית ירושלים, הסביר כי "שדרוג הדטה סנטר הוא מרכיב חשוב בטרנספורמציה הדיגיטלית שאנחנו מובילים בעיר, שתבטיח שיפור מהותי של שירותי האונליין, הנגשתם לתושבים ולעסקים, והפיכתם למהירים, יעילים וזמינים יותר מבעבר".

איתמר קורנפלד, המנמ"ר והממונה על אבטחת המידע בעירייה, ציין ש-"חדר המחשב העירוני החדש ערוך לשרת את תושבי ירושלים אל מול אתגרי העידן הדיגיטלי. המעבר בוצע בהצלחה יתרה וללא תקלות".

לדברי אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, "יותר ויותר גופים גדולים, מוניציפאליים ואחרים, עוברים לאירוח שרתים וחדרי מחשוב בסביבה ירוקה ומאובטחת, על מנת לחסוך בעלויות, וליהנות מהתמחות בתמיכה ומטכנולוגיה מתקדמת. אנחנו מאמינים שעד מהרה, תוצאות השדרוג יורגשו גם בקרב התושבים – שייהנו משירות יעיל, נגיש ובטוח יותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בת-ציון

    מכל הכתוב כאן לא ברור לי מה באמת קורה - אין דוגמאות קונקרטיות שמראות איך התושבים אמורים ליהנות מכל הדיגיטציה הזאת. מה שכן, נראה לי שקורה הוא כפיית קרינה אלחוטית גוברת והולכת בכל מיני תדרים, מה שבוודאי לא יוסיף בריאות. לפי מחקרים רבים (לא אלה הממומנים ע"י חברות סלולר והייטק) מדובר בסכנה של ממש. תחלואה בהיקפים גדולים, עוד לפני שמדברים על סבל, תעלה הרבה מאוד כסף ותפגע בחוסן הלאומי שלנו. חבל מאוד שרצים אחרי סיסמת ה'קידמה' כעיוורים ולא חושבים באמת. הרבה יותר טוב יהיה להשתמש בחיבורים קוויים למה שצריך ולא לפלוש לפרטיות של התושבים בכפייה באמצעות כל ה"חוכמה" של המונים ה"חכמים", העיר ה"חכמה" עם הווייפיי במרחבים ציבוריים, וכו' וכו'.

אירועים קרובים