קספרסקי ערערה על החלטת ממשל טראמפ להחרים את מוצריה

החברה טוענת שהצו שעליו חתם הנשיא האמריקני "הוטל התבסס על דיווחים בתקשורת והוא תוצאה של שמועות והאשמות נטולות כל ביסוס"

יוג'ין קספרסקי, מנכ"ל ומייסד החברה. צילום ארכיון: אלון אקונינה

קספרסקי (Kaspersky) ערערה על החלטת המשרד האמריקני לביטחון המולדת (DHS) לאסור על שימוש במוצריה בממשל הפדרלי ועל הצו בנושא שעליו חתם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בעקבות ההחלטה.

בתביעה שהגישה אתמול (ב') לבית המשפט הפדרלי במחוז קולומביה מציינת החברה כי בשל הצו נגרמו נזקים למוניטין שלה ולהכנסותיה. לדבריה, "הצו, שהתבסס על דיווחים בתקשורת, הוא תוצאה של שמועות והאשמות נטולות כל ביסוס".

המשרד הוציא בספטמבר צו האוסר על השימוש במוצרי קספרסקי בסוכנויות פדרליות אמריקניות והנחה אותן להוציא את תוכנות החברה ממחשביהן ומרשתות התקשורת שלהן בתוך 90 ימים. ההנחיה באה בעקבות דאגה בקרב פקידים בכירים בממשל האמריקני, לפיה תוכנות החברה ומוצריה עלולים לסייע לריגול רוסי ולפגוע בביטחון המדינה. טראמפ חתם על הצו בשבוע שעבר, תחת חוק ה-National Defense Authorization Act.

על פי קספרסקי, "החלטת ה-DHS היא לא חוקתית והסתמכה על שמועות ודיווחים שהתבססו על מקורות סובייקטיביים, אנונימיים ולא מאומתים. בנוסף, ה-DHS לא סיפק לחברה מידע הולם שיאפשר לה להפריך את הטענות הלא מאומתות שעמדו בבסיס הצו, ולא סיפק הוכחות כלשהן להאשמות נגד החברה".

במכתב שהוציא אתמול יוג'ין קספרסקי, מייסד החברה והמנכ"ל שלה, צוין כי "לא הוצגה שום הוכחה למעשה אסור שהחברה ביצעה. בלא קשר להחלטת ה-DHS, נמשיך לעשות מה שבאמת חשוב: להפוך את העולם למקום בטוח יותר ולהילחם בפשע הקיברנטי".

על פי קספרסקי, "החברה פנתה כבר ביולי ל-DHS והציעה למסור כל מידע שיידרש על פעילותה או מוצריה. באמצע אוגוסט אישר המשרד את קבלת הפנייה והביע הערכה על הצעד".

עוד טענו בקספרסקי כי הוצאת הצו והחתימה עליו הם "צעדים לא הוגנים, שאינם עולים בקנה אחד עם עקרונות היסוד של החברה: הגנה על לקוחותיה ומלחמה באיומים הקיברנטיים, בלא קשר למקור שלהם".

בהגשת הערעור הזה, ציינו בחברה, "קספרסקי מקווה להגן על זכויותיה לקבלת הליך הוגן, בהתאם לחוקת ארצות הברית ולחוק הפדרלי. החברה מקווה לתקן את הנזק שנגרם לפעילותה המסחרית, לעובדיה ולשותפים העסקיים שלה בארצות הברית".

לא נתקבלה תגובה מהמשרד האמריקני לביטחון המולדת.

רוצים להתרחק מפוטין – לפחות תדמיתית

משקיפים ציינו כי הגשת התביעה היא עוד צעד שעושה קספרסקי בניסיון להדוף את ההאשמות לפיהן החברה נתונה תחת השפעתו של ממשל פוטין ופועלת לפי הנחיות מהקרמלין.

קספרסקי דוחה מזה זמן מכל וכל את הטענות שהיא או מי מעובדיה שיתפו או משתפים פעולה עם המודיעין הרוסי. "אעזוב את רוסיה אם שירותי המודיעין שלה יבקשו אי פעם מהחברה שלי לרגל עבורם", אמר קספרסקי בתחילת החודש. לדבריו, "אם ממשלת רוסיה תפנה אליי ותבקש ממני או מהעובדים שלי לעשות משהו שאינו תקין, אוציא את עסקיי מרוסיה. מעולם לא סייענו לסוכנויות ריגול – לרוסים או לאף מדינה אחרת. המוצרים שלנו תוכננו כדי לעצור מתקפות ולזהות קוד זדוני ולא כדי לרגל אחרי לקוחותינו".

בחודש שעבר אף הציגה החברה ממצאי תחקיר שסותר את הטענות למעורבות שלה בריגול רוסי שנעשה בארצות הברית. לדבריה, המחשב הרלבנטי שנגנב ממנו מידע היה נגוע בכמה נוזקות ומאחר שהעובד התקין תוכנות פיראטיות, תוכנת ההגנה שלה נוטרלה והנתונים הודלפו למספר בלתי ידוע של גורמים חיצוניים. זאת, מאחר שהתאפשרה גישה מרחוק למחשב.

בתחילת אוקטובר פורסם שתוכנה של קספרסקי שימשה כדי להוריד מידע מסווג ממחשב ביתי של עובד ב-NSA – הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי. זאת, במסגרת דיווח שלפיו קציני מודיעין ישראליים תפסו "על חם" האקרים, שלוחי ממשלת רוסיה, שחיפשו במחשבים בעולם שמות קוד של תכניות מודיעין של ארצות הברית. הם השתמשו בכלי של קספרסקי, שמאפשר חיפוש רחב היקף וכלל עולמי.

עוד דווח כי במסגרת מתקפת הסייבר, מסמכים סודיים נגנבו ממחשבו הביתי של עובד ה-NSA, ששמר אותם באופן לא מאובטח. על מחשבו הייתה מותקנת תוכנה של קספרסקי ועל פי הטענות לכן הפריצה צלחה. לפי אחד הדיווחים, המידע שנגנב מעובד ה-NSA נסב סביב אופי ושיטות הפעולות של יחידות סייבר אמריקניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים