איגוד האינטרנט ושר החינוך לשעבר יקבלו "אות לקידום הידע החופשי"

יחד עם האיגוד והשר לשעבר פירון יקבלו את האות אוניברסיטת חיפה ואורן הלמן, שהיה ראש לשכת העיתונות הממשלתית ● האות יוענק להם על ידי קרן ויקימדיה, כהוקרה על כך שסייעו לה לאפשר גישה לעוד ועוד ידע שקיים ברשת

הרב שי פירון, לשעבר שר החינוך. צילום: קובי קנטור

איגוד האינטרנט הישראלי, שר החינוך לשעבר, שי פירון, אוניברסיטת חיפה ואורן הלמן, לשעבר ראש לשכת העיתונות הממשלתית, יקבלו ביום ד' הקרוב אות על תרומתם לקידום הידע החופשי בישראל. את האות תעניק להם ויקימדיה (Wikimedia) ישראל, הקרן ה-"אימא" של ויקיפדיה (Wikipedia) ישראל, באירוע לציון עשור לקרן, שיתקיים ביום ד' הקרוב.

השר לשעבר פירון יקבל את האות לאחר ש-"פתח דלת לוויקימדיה ישראל לפעילות מערכתית נרחבת במערכת החינוך. בזכות הכרתו של הרב פירון בחשיבות השילוב של ויקיפדיה במערכת החינוך, מתקיימת זו השנה הרביעית הכשרה למורים, בשיתוף פעולה עם המזכירות הפדגוגית ומט"ח, לשימוש מושכל בוויקיפדיה. מעל 1,200 מורים ומורות עברו את ההכשרה עד כה. כמו כן, ברכת הדרך מהשר לשעבר אישרה את הרחבת הפעילות עם תלמידים לכתיבת ערכים בוויקיפדיה שנמשכת גם בימים אלה ומהווה נדבך מרכזי בפעילות ויקימדיה בישראל", נכתב בנימוקי הזכייה.

איגוד האינטרנט הישראלי יקבל את האות לאחר ש-"לאורך השנים הוא תמך במיזמים שונים של ויקימדיה ישראל – מכנס אקדמיית ויקיפדיה הראשון, דרך אירוח הכנס הבינלאומי של התנועה בישראל, פרויקט פיקיוויקי ושיתופי פעולה רבים בשנים שחלפו. ויקימדיה ישראל ואיגוד האינטרנט הישראלי חולקים חזון משותף באשר לעתיד ולתפיסת הידע החופשי בישראל, ופועלים בשיתוף ובתיאום בתחום זה ובתחומים אחרים".

ויקימדיה ישראל

ויקימדיה ישראל

בנימוקי הזכייה של אוניברסיטת חיפה נכתב כי היא "המוסד האקדמי המוביל בישראל בשילוב מטלה לכתיבת ערך בוויקיפדיה כמטלה אקדמית, ובכך סלל את הדרך למוסדות אקדמיים רבים אחרים בארץ. הפעילות לכתיבת ערכים באוניברסיטה החלה ב-2011 ונמשכת עד היום. במסגרתה נכתבו מאות ערכים בעשרות קורסים, ומאות סטודנטים עברו הכשרה על אופן כתיבת ערכים בוויקיפדיה. אוניברסיטת חיפה היא חלוצה בתרומתה לידע החופשי בישראל".

התואר ניתן להלמן משום ש-"כראש לשכת העיתונות הממשלתית, הוא סייע לקידום חוק התמונות הלאומי, שהוביל לשחרור תמונות המדינה ברישיון פתוח אך לא מסחרי ופטר את הציבור מתשלום על שימוש בתמונות של הלשכה. פעילותו למען שחרור חומרים מהמדינה היא דוגמה ייחודית בישראל. הלמן, ביחד עם השרים לשעבר מיכאל איתן ומאיר שטרית, היו נושאי הדגל לשינוי יחסה של המדינה לתוכן חופשי בישראל. תפיסתו בנושא תוכן חופשי היא דוגמה לפעילותו של איש ציבור בנושא".

"לאפשר לכל אדם גישה לסך כל הידע האנושי"

אות ויקימדיה לקידום הידע החופשי בישראל יוענק לזוכים כהוקרה על כך שסייעו לעמותה לממש את חזונה – לאפשר לכל אדם גישה לסך כל הידע האנושי. זאת הפעם הראשונה בעולם שהוא ניתן על ידי ארגון ויקימדיה מקומי. יעניק אותו כריסטוף הנר, יו"ר קרן ויקימדיה העולמית, שיגיע לביקור בישראל. הנר ייפגש עם המתנדבים בארץ ויבקר בבאקה אל גרבייה, שיפגוש תלמידים משלושה בתי ספר שהשתתפו במיזם כתיבת ערכים בוויקיפדיה הערבית.

עמותת ויקימדיה ישראל הוקמה ב-2007, ארבע שנים לאחר הקמתה של ויקיפדיה העברית, ומאז רשמה שורה של פעילויות והישגים: כך, בשנים האחרונות נכתבו על ידי תלמידי בתי ספר תיכוניים וסטודנטים מאוניברסיטאות בארץ יותר מ-4,000 ערכים בוויקיפדיה; לאחר קמפיין ציבורי שנמשך שלוש שנים, אשררה הממשלה החלטה המתירה לעשות שימוש חופשי בכל התמונות המצויות באתריה; וישראל היא המדינה היחידה בעולם עד כה שאירחה את שני האירועים הבינלאומיים המרכזיים של קרן ויקימדיה: הוועידה הבינלאומית, שהתארחה ב-2011 בחיפה ושבמסגרתה הגיעו לישראל כ-750 פעילים מרכזיים של התנועה מ-56 מדינות, וההאקתון הבינלאומי, שהתקיים אשתקד בירושלים בהשתתפות כ-130 מתכנתים מ-17 מדינות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים