"הטכנולוגיות הדיגיטליות בשלות ומוכנות ליישום"

ראיון עם מוטי סדובסקי, יועץ ומומחה לטכנולוגיות המידע וחבר נשיאות הלשכה לטכנולוגיות המידע, לקראת הכנס השנתי של הלשכה

מוטי סדובסקי, מנהל מכירות למזרח אירופה וישראל באינפורמטיקה. צילום: ניב קנטור

הנושא המרכזי של הכנס הוא מציאות שיוצרת דמיון. במה המדובר?
"הטכנולוגיות הדיגיטליות בשלות ומוכנות ליישום. בסדרה של הרצאות מקצועיות, שנבחרו בקפידה, בחרנו את תחומי היישום והנושאים בהם תתרחש המהפכה הדיגיטלית של השנים הקרובות וכיצד מהפכה זו תיצור הזדמנויות עסקיות חדשות.

לדוגמה, ד"ר יעל דובינסקי, מנהלת תחומי אג'ייל והאינטרנט של הדברים ב-נס, תדבר על הפקת תובנות ארגוניות אנליטיות מהמידע הזורם מעולם האינטרנט של הדברים; שירה לב עמי, מנמ"רית משרד הבריאות, תרצה על השינויים שיעבור העולם הרפואי במסגרת הטרנספורמציה הדיגיטלית; וד"ר גיא עמית ממעבדות יבמ (IBM) ידבר על מקומו של ווטסון (Watson) לצד הרופא. הרצאה מיוחדת, של מירב הראל, תדבר על שבירת המוסכמות והמהפכה שעובר עולם הבנקאות, וד"ר אלון הסגל ינהל מעין דיבייט בשאלות מוסריות של עולם הבינה המלאכותית".

ברשימת המרצים מופיעים גם אישי ציבור מוכרים. איך הם מתחברים לכנס?
"מסתבר שגם להם יש מה לומר כשמדובר בקשר שבין פוליטיקה, מדיניות ביטחון, שקיפות שלטונית וכו'… – והכול בהקשר של הטרנספורמציה הדיגיטלית.

בחרנו שניים שיהיה כיף לשמוע, וכל אחד ידבר בנושא הקרוב לליבו: ח"כ עופר שלח ידבר על הקשר שבין מדיניות לביטחון וטכנולוגיות המידע, והיו"ר החדש של מפלגת העבודה, אבי גבאי, על שקיפות שלטונית ושירות לאזרח – בהקשר זה".

מה יהיה בפן הטכנולוגי של הכנס?
"כאן בחרנו להציג מספר סטארט-אפים חדשניים, שכל אחד בתחומו נותן ערך לעולם של הטרנספורמציה הדיגיטלית. כל טכנולוגיה כזו שנציג מאפשרת (Enabler) עוד נדבך במהפכה הדיגיטלית.

כך, יעלו במסגרת זו שאלות כגון: איך מדברים עם אפליקציה במקום להקיש מידע, כדי לחסוך זמן רב לאנשים דוגמת טכנאים? כיצד משתלבים הצ'טבוטים בעולם העסקי ומקטינים הוצאות לארגון? באיזה אופן יכול כל איש מידע בארגון לבנות מודל אנליטי יציב לחיזוי כאן ועכשיו? ואיך מתמודדים עם אבטחת מידע בענן? בהקשר זה, אני מזמין את האנשים לשמוע על פתרון אולטימטיבי להצפנה ברמה האפליקטיבית, כאשר פתח ההצפנה בידי הארגון".

מסלול הפרויקטים הארגוניים המצטיינים הוא אחד המסלולים היותר פופולאריים בכנס. מה צפוי לנו במסגרתו השנה?
"צוות מיוחד של מומחי הלשכה בחן עשרות רבות של פרויקטים מארגונים שונים בכל המגזרים, ובחר את המצוינים שבמצוינים – ואלה יוצגו במסלול מיוחד. לקראת סיום הכנס נחשוף את הפרויקטים הזוכים.

במקביל, תיערך בלובי האירוע תערוכה של הפרויקטים מהעולם האקדמי. השנה הוצגו לצוות השיפוט שלנו עשרות פרויקטים ונבחרו מהם 14 שיוצגו למשתתפים. מדובר בחגיגה של יצירתיות שבה יוצגו לראשונה הפרויקטים המצטיינים של האקדמיה. הקהל יוכל לדרגם ולבחור את חביב הקהל, לצד הפרסים שיוענקו על ידי הוועדה המקצועית של הלשכה לטכנולוגיות המידע. אנחנו מקשרים בכנס בין העולם האקדמי לעולם הארגוני".

מי מוזמן לכנס?
"הכנס מיועד לכל אנשי ה-IT בישראל – החל מהאקדמיה והמשך בצה"ל ובארגונים שונים בכל המגזרים.

ההרשמה לכנס בעיצומה, והביקוש רב. אנחנו צופים שיהיו בו מאות מנמ"רים ובכירים מכל המגזרים, מנתחי מערכות, אנשי מידע ותשתיות, ובקיצור – כולם. היות שהכנס בתשלום ושאין בו הרצאות שיווקיות עם חסויות, אני צופה שרוב רובם של המשתתפים יהיו אנשי מקצוע מהארגונים השונים.

מי שמבקש ללמוד על הטרנספורמציה הדיגיטלית וכיצד היא ניתנת למימוש ולהפקת ערך אצלו בארגון – מומלץ שיגיע. מי שמבקש לפגוש את טובי המומחים בכל תחום ותחום – מומלץ שיגיע. מי שרוצה פשוט ללמוד וליהנות מהרצאות מעולות ומרצים איכותיים – מומלץ שיגיע".

אנשי IT או מתעניינים בתחום? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס השנתי של הלשכה לטכנולוגיות המידע, בהפקת אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים