"אתגר המנמ"ר: לעבור את המהפכה הדיגיטלית בצורה חלקה"

"ארגונים מדברים רבות על השינוי הדיגיטלי הנדרש - אולם הדיבורים רבים מהמעשים: רק 20% מהארגונים עשו את המסע לשינוי והפיכתם לדיגיטליים באמת - מדובר בהזדמנות עסקית עבורנו, ועבורם", כך אמר אלי שקד, מנכ"ל VMware ישראל

אלי שקד, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

"ארגונים חושבים שהם יכולים להמשיך ולפעול באופן מסורתי, כפי שהם פעלו בעבר, אבל זו טעות. מי שיעשה כך, לא ישרוד. האתגרים בפניהם ניצבים המנמ"רים בארגונים הם שניים: לעבור את המהפכה הדיגיטלית בצורה חלקה, לצד הצורך בהגדלת היעילות ובהגברת התפוקה", כך אמר אלי שקד, מנכ"ל VMware ישראל.

שקד דיבר בפתח כנס VMUG, ארגון המשתמשים של VMware בישראל.  הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') באולם הקולנוע Yes Planet בראשון לציון.

לדברי שקד, "ארגונים מדברים רבות על השינוי הדיגיטלי הנדרש. אולם רבים הדיבורים מהמעשים: רק 20% מהארגונים עשו את המסע לשינוי והפיכתם לדיגיטליים באמת. מדובר בהזדמנות עסקית עבורנו – ועבורם".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

הוא הוסיף כי "על המנמ"רים לפצוח במסע לשינוי מעמיק במערך המחשוב שלהם, שסופו הוא בניית ארגון חדש, דיגיטלי. הדרך לשם עוברת בדטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC. זהו הבסיס של הארגונים במסעם לבניית תשתיות IT חדשות".

לפני כמה שנים, אמר שקד, "VMware יצאה עם התפיסה של SDDC. אז זה היה בגדר רעיון – ומאז הוא קרם עור וגידים ומתממש".

ארגונים הבינו את הרעיון והתועלות הגלומות בו

לדברי שקד, "יותר ויותר ארגונים הבינו את הרעיון והתועלות הגלומות בו, וארגונים רבים החלו לממש אותו". מימוש התפיסה, ציין שקד, "נעשה בשלבים. הראשון היה וירטואליזציה של השרתים. לאחר מכן הגיע השלב של וירטואליזציה בשכבת התקשורת ואבטחת מידע, על בסיס NSX. כעת אנו בעיצומו של השלב השלישי – וירטואליזציה של האחסון".

"לצד זאת, הארגון נדרש לטפל בעולם הניידות, עם פתרונות AirWatch. וירטואליזציה של האחסון היא השלב האחרון של ניתוק מלא מהחומרה, שיאפשר ניוד מלא של ה-IT הארגוני בענן – לפי הצורך".

הוא הוסיף כי "מימוש ה-SDDC מניב כמה תועלות: יעילות, אג'יליות, חסכון תפעול, קיצור זמן התגובה למשתמשים הפנימיים, ולאחריהם – ללקוחות הארגון החיצוניים".

לדבריו "הארגונים עוברים ממערכות המחשוב המסורתיות שלהם לעבר מערכי המחשוב החדשים. אלא שמדובר בתהליך שייארך זמן, ועד אז ארגונים נדרשים לעבוד על גבי תשתיות היברידיות, של ישן וחדש יחדיו. לקוחות ארגוניים שוקלים את הטמעה של הענן ההיברידי, כדי לרכוש שירותים גם בענן הציבורי, ואנו מסייעים להם בכך".

חיים אינגר, יו"ר VMUG, ו-CTO בכלל ביט

חיים אינגר, יו"ר VMUG, ו-CTO בכלל ביט

חיים אינגר, יו"ר VMUG, משמש כ-CTO בכלל ביט, זרוע המחשוב של כלל ביטוח. הוא ציין כי קבוצת המשתמשים קמה לפני יותר משבע שנים. לדבריו, היא מונה כ-100 אלף חברים, מהם יותר מ-500 בישראל.

"הקהילה בארץ הולכת וגדלה, ואני מעריך שעשרות חברים יצטרפו במהלך השנה", אמר. "נרחיב את הפעילות של ארגון המשתמשים בארץ והקשר בין החברה למשתמשים יילך ויעמיק".

אינגר סיכם באומרו כי "VMware רואה בארגון המשתמשים כלי חשוב לשיפור התקשורת עמה. היא מקדישה לו תשומת לב ומקבלת את הערות חברי הארגון"

אבי יושי, מהנדס מערכות אזורי, VMware. צילום: ניב קנטור

אבי יושי, מהנדס מערכות אזורי, VMware. צילום: ניב קנטור

אבי יושי, מהנדס מערכות אזורי, VMware, אמר כי "רבות מדברים על הטרנספורמציה הדיגיטלית, ומנגידים אותו ל-IT המסורתי. המציאות היא שבסופו של דבר, כל העסקים יהפכו לדיגיטליים, כל סוג של ארגון, בכל גודל ובכל מגזר תעשייה".

"מה שהמנמ"ר נדרש לשאול את עצמו, הוא האם יש לו אסטרטגייה, ומהי – לקראת השינוי הדיגיטלי. למרות שהמעבר הדיגיטלי הוא דבר אמיתי, הרי רק ארגונים מעטים עשו אותו באופן כולל ומוחלט, כמו ג'נרל אלקטריק (GE)".

יושי סיים באומרו כי "המסע הדיגיטלי והיכולת לביצוע של השינוי כוללים שני רכיבים, תרבות וטכנולוגיה. לצד הצורך ליצור את אווירת השינוי בכל חלקי הארגון, בהיבט הטכנולוגי, המעבר של הארגון לדיגיטלי הוא בפעילות משמעותית בעולמות הענן והמובייל".

ברק קורן, מהנדס מערכות בכיר בסימנס תוכנה לתעשיות ונשיא VMUG

ברק קורן, מהנדס מערכות בכיר בסימנס תוכנה לתעשיות ונשיא VMUG

לדברי ברק קורן, נשיא VMUG, "במפגש הכרנו את הצוות החדש והמקצועי של VMware . קיבלנו חיזוק בתמיכה המעולה שיש מצוות VMware ישראל בקהילת המשתמשים".

"כמו כן VMware ישראל הזמינה את משתתפי האירוע להירשם ולהגיע לכנס VMworld שיתקיים בברצלונה. אנו רואים שקהילת המשתמשים גדלה ומצטרפים אליה כל הזמן חברים חדשים מכל סוגי מומחי התשתיות. אני מצפה בקוצר רוח למפגש הבא שייערך בסימן החידושים (שתמיד מגיעים – זה VMware, הלא כן) מכנסי ה-VMworld השונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים