גוגל – החברה שהכי טוב לעבוד בה בישראל

החברה הגיעה למקום הראשון ברשימה שערכה חברת CofaceBDI ועקפה את חברת החשמל, שהייתה בו בארבע השנים האחרונות ● אילו חברות היי-טק מככבות ברשימה? ואילו הגיעו למקומות פחות טובים?

ככה ייעשה לחברה שפגעה בתחרות. צילום: דני מרטי, BigStock

גוגל (Google) היא החברה שהכי טוב לעבוד בה בישראל – יותר מאשר חברת החשמל, שהייתה הראשונה ברשימה בארבע השנים האחרונות. במקום השלישי נמצאת חברת היי-טק רב לאומית נוספת – אינטל (Intel).

מדירוג שערכה חברת CofaceBDI בשיתוף מגזין TheMarker, שמתבסס על סקרים שבוצעו בשנה האחרונה ועל נתוני מעסיקים, עולה כי בעשירייה הראשונה נמצאות ארבע חברות היי-טק: יחד עם גוגל ואינטל ניתן למצוא בה את אמדוקס במקום התשיעי ואת HP בעשירי. בין לבין מדורגות טבע במקום הרביעי, בנק לאומי בחמישי, התעשייה האווירית בשישי, אלביט מערכות בשביעי ושטראוס במקום השמיני.

השנה בוצעו חילופים בראשות הרשימה, שכן בשנה שעברה הייתה חברת החשמל במקום הראשון וגוגל – בשני. אמדוקס עלתה בשני שלבים ו-HP ירדה בארבעה – מהמקום השישי שבו הייתה ברשימה אשתקד.

העלייה הבולטת ביותר: Wix

גם בעשירייה השנייה ניתן למצוא ארבע חברות מהתעשייה: מיקרוסופט (Microsoft) במקום ה-12, פייסבוק (Facebook) ב-15, בזק ב-18 וסאפ (SAP) ב-19. בכל המקרים, למעט בזק, שנותרה יציבה, מדובר בתזוזות קלות, של שלב או שניים.

יבמ (IBM), לעומת זאת, רשמה ירידה בולטת: לאחר שבשנה שעברה היא דורגה במקום ה-20, השנה היא הגיעה למקום ה-24. אפל (Apple) ירדה שלב אחד למקום ה-27 וצ'ק פוינט (Check Point) נותרה ב-28. אפלייד מטיריאלס (Appleid Materials) סוגרת את העשירייה השלישית.

את העשירייה הרביעית פותחת פרטנר, כשאחריה eBay. במקום ה-35 ניתן למצוא את NICE ומיד אחריה את סאנדיסק (SanDisk), שעלתה ארבעה שלבים. Wix רשמה את הקפיצה הבולטת ביותר – של 21 שלבים – למקום ה-38.

החברות בתעשייה שנמצאות בעשירייה החמישית הן EMC במקום ה-42, לאחר שירדה חמישה שלבים, ורינט (Verint) ב-44, סייבר ארק (CyberArk) ופלייטיקה אחריה, בהתאמה, וסלקום, שהגיעה למקום ה-49. סוגרות את הרשימה אמזון, PayPal ו-SQLink, במקומות ה-98-100, בהתאמה.

הפרמטר החשוב לעובדי ההיי-טק: יחסי העבודה

עוד עולה מהסקר כי הפרמטר החשוב ביותר עבור העובדים במקום עבודתם הוא תנאי השכר שלהם ולאחר מכן יחסי העבודה והיציבות התעסוקתית. הדירוג בנושא זה זהה לשנה שעברה.

אלא שבתחום ההיי-טק, הפרמטרים החשובים לעובדים שונים: יחסי העבודה נמצאים במקום הראשון, כאשר תנאי השכר במקום השני, האתגר המקצועי בשלישי והיציבות התעסוקתית במקום הרביעי. ייתכן שהשינוי הזה מסביר את מגמת ההתאגדות של עובדי ההיי-טק, שהולכת וגוברת בשנים האחרונות.

"ענף ההיי-טק ממשיך להיות אטרקטיבי עבור העובדים"

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-CofaceBDI, אמרה ש-"ענף ההיי טק ממשיך גם השנה להיות אטרקטיבי במיוחד עבור העובדים, כשברקע נמשכות ההצלחות הגדולות של חברות הטכנולוגיה הישראליות, שמציתות את הדמיון לאקזיטים גדולים". היא ציינה כדוגמה את רכישת מובילאיי (Mobileye) על ידי אינטל תמורת כ-15 מיליארד דולר.

ינאי הוסיפה כי "חברות הטכנולוגיה מתחרות על העובדים הישראליים הטובים ביותר, שנחשבים ליצירתיים במיוחד וחושבים מחוץ לקופסה, כשהן משתמשות בתנאי תעסוקה משופרים ומשרדים מושקעים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים