"ישראל היא 'אומנית' בכל תחומי הטכנולוגיה – במיוחד בסייבר ובענן"

"היא נמצאת הרבה מעבר למדינות אחרות באירופה במונחים של אימוץ טכנולוגיות; היי-טק וישראל הולכים ביחד", אמר חואקים רייקסה, סגן נשיא לאזור EMEA ב-ServiceNow ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מדבר על הענן - התחום שפעם חשבו שהוא טרנד וכיום מבינים שהוא כאן כדי להישאר ולצמוח

חואקים רייקסה, סגן נשיא לאזור EMEA ב-ServiceNow. צילום: יח"צ

"הכלכלה הישראלית מרשימה לטובה, ביחס לגודל של המדינה. היא נמצאת הרבה מעבר למדינות אחרות באירופה במונחים של אימוץ טכנולוגיות, ובכלל זה הענן. היי-טק וישראל הולכים ביחד. זאת מדינה שהיא אומנית בכל הטכנולוגיות, במיוחד בסייבר ובענן", כך אמר חואקים רייקסה, סגן נשיא לאזור EMEA ב-ServiceNow.

רייקסה אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך לפני ימים אחדים, במהלך ביקור שערך בארץ. כמו רבים אחרים, הוא אומר שבכל פעם שהוא מגיע לישראל, הוא מתרשם יותר ויותר מהרעיונות ומהפיתוחים שיש כאן, מהיכולות של האקו-סיסטם המקומי ומהערך העסקי שהן מניבות לחברות שונות, ובכלל זה ל-ServiceNow. "הראש הישראלי ותוצריו, והתרבות הארגונית בישראל, עוזרים לנו לחדור לשוק המקומי. אנחנו מצליחים כאן, כי הקונספט של אספקת שירותים בענן מאוד מקובלת בישראל", ציין.

מה אתם לומדים מהלקוחות הישראליים?
"הלקוחות בישראל הם נושאים ונותנים קשוחים, אבל הם מאוד ישר ולעניין, קצרים יותר. אנחנו לומדים מהם איך להשיג עוד ערך מהפלטפורמה שלנו. ברוב הזמן, כשאנחנו מגיעים ללקוח, אנחנו מוכרים את הפלטפורמה לשימוש מסוים ואז, לאט לאט, מרחיבים לשימושים נוספים אצלנו. בישראל, אנחנו רואים שההתרחבות הזאת מהירה מאוד. לוקח זמן קצר עד שהלקוחות הישראליים מבינים את הערך שהם יכולים לקבל מהפלטפורמה ומהענן".

ServiceNow היא חברה אמריקנית לאספקת שירותים בענן לארגונים מכל הגדלים, ולכל מחלקות הארגון. החברה נוסדה ב-2004 והמטה שלה ממוקם בסנטה קלרה, קליפורניה – עם סניפים רבים בעולם, כולל מרכז פיתוח בישראל. הסניף המקומי נפתח לפני ארבע שנים ולימור אופק מנהלת אותו מאז. יש לחברה 16 דטה סנטרים ברחבי העולם.

רייקסה ציין כי מספר הלקוחות של החברה עומד על כ-100 אלף, בהם כ-40% מהחברות הגדולות. בישראל עומד מספר הלקוחות על 50, בהם אל על, NICE, אמדוקס, טבע, תנובה, פרטנר ובנק לאומי. מספר עובדי החברה עומד על כ-5,000, מהם כ-100 בסניף הישראלי, שמגייס עובדים חדשים גם בימים אלה.

לפני כשנתיים רכשה ServiceNow את ניבולה (Neebula) הישראלית, שמבצעת מיפוי אוטומטי של התשתיות, תמורת 100 מיליון דולר במזומן. "אם קורית תקלה אצל לקוח שלנו, הפיתוח של ניבולה מאפשר לו לראות על מה זה משפיע, אילו פעילויות מושפעות", אמר רייקסה. בחברה מציינים כי מאז הרכישה זינק מספר המפתחים של ניבולה ביותר מפי ארבעה – מ-24 ל-100 – וכי הוא צפוי לעלות גם בעתיד הקרוב. כמו כן, ServiceNow מקיימת שוחתפות עם מספר חברות ישראליות, בהן דיקומנו לאבס, שבעבר הייתה חלק מ-HP וכיום נמנית על פורטפוליו החברות של One1.

בהתחלה היו רבים שטענו שהענן הוא עוד טרנד חולף. מה המצב כיום?
"הענן כאן כדי להישאר לנצח. קרוב ל-50% מהחברות הצהירו שהן כבר נמצאות בענן או ילכו לשם. אנליסטים מעריכים שבעוד כמה שנים, הנתון יעמוד על 70%".

מדוע?
"הענן נותן לחברות דרך קלה לאמץ ולהטמיע הרבה אפליקציות שכיום הן חייבות לעשות זאת באמצעות דטה סנטרים, מה שעולה הרבה זמן ומשאבים. הענן חוסך את זה. בסופו של יום, כשמשווים את הענן לפעילות בחצר הארגון, חיסכון הוא מאוד גדול".

אם כך, למה ארגונים לא מעבירים את כל הנתונים שלהם לענן – ואליו בלבד?
"יש ארגונים שלא עושים זאת עקב רגולציה ומניעים אחרים. למשל, מערכות הליבה של הבנקאות לא ילכו לענן הציבורי כנראה, ולכן אנחנו מדברים על ענן היברידי. לקוחות רבים ישלבו בין הענן ל-On-Premise".

ServiceNow מוכרת רישיונות במתכונת SaaS (תוכנה כשירות). "אנחנו מספקים אפליקציות שיושבות על הפלטפורמה, שמשתמשת ביכולות שלה ובמידע מהחברה כדי להריץ אותן. אנחנו מאפשרים את העברת המידע ומענה על דרישות ה-IT בדרך אוטומטית וקלה", אמר רייקסה.

הוא מבקש להמחיש את הדברים באמצעות דוגמה – קליטת עובד בחברה והמידע שנדרש לאחסן על כך במערכות המחשוב שלה. "ברגע שחותמים על החוזה, צריך לתת מענה ל-Active Directory Access, אבטחה, סיסמה, לקנות לפטופ ולספק את מקום העבודה הטוב ביותר – על ההיבטים המחשוביים של זה", אמר.

"כיום, כדי ליצור את זה ולתת מענה לכל הדרישות האלה יש צורך בהרבה אי-מיילים. אצל לקוחות שמשתמשים בפתרון שלנו מתחיל, ברגע שהם חותמים על החוזה, רצף של פעילויות – העברת המידע למשאבי אנוש, לאבטחה, למחלקה הפיננסית ולכל שאר חלקי הארגון הנדרשים – בבת אחת. אין צורך לשלוח מיילים לכל אחת מהמחלקות לחוד – מה שחוסך הרבה זמן וכסף", ציין.

"דוגמה טובה נוספת לכך היא שירות לקוחות", לדברי רייקסה. "כיום, לקוח שפונה לחברה ממוצעת ממתין הרבה זמן, אז מגיע להלפדסק, אף אחד לא שם אליו לב, או שלוקח זמן רב עד שזה קורה – והוא מתרגז ועלול לא לקנות מהארגון בפעם הבאה. באמצעות הפלטפורמה שלנו ניתן לעשות את הכול בתהליך אחד: הלקוח נכנס למאגר המידע, פותחים עבורו כרטיס והוא מועבר אוטומטית למי שצריך. האפליקציה שלנו מעבירה את הלקוח לגורם הרלוונטי ויכולה ליידע אותו בכל שלב מה הסטטוס של הפנייה שלו, מה שכיום הוא לא יכול לדעת".

מה לגבי אבטחת מידע?
"אנחנו מספקים את המודיעין על האיומים, ומתקשרים עם אמצעי האבטחה השונים. יש לנו שותפות עם חברות אבטחת מידע, בהן פאלו אלטו (Palo Alto) וצ'ק פוינט (Check Point), ואנשי האבטחה בארגון יכולים לראות אם משהו רע קורה – ולהתחיל התאוששות מאסון. אנחנו לא מספקים מניעה אלא מתריעים כשמשהו קורה, ונמצאים שם עבור הלקוח".

מהן התוכניות של ServiceNow לתקופה הקרובה?
"אנחנו רוצים להגיע להכנסות של ארבעה מיליארד דולר עד 2020, כלומר: להשליש את ההכנסות בשלוש שנים. בנוסף, אנחנו מתכוונים להיכנס חזק לשוק האינטרנט של הדברים – אחד התחומים הטכנולוגיים החמים ביותר כיום. נהיה שם, ככל שהדברים קורים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים