שביתה במחשוב של שע"מ – לאות הזדהות עם עובדי רשות השידור

ההסתדרות משביתה היום (א') את מערכת המחשוב של רשות המסים ולא מתאפשרת גביית המסים ● בלי קשר, החל מיום ה' נוקטים העובדים עיצומים, ומהיום משביתים את מחשבי הרשות, מאחר שלטענתם, האוצר רוצה לצמצם את העצמאות שלה

רשות המסים

מערכת המחשוב של שע"מ, זרוע ה-IT של רשות המסים, מושבתת היום (א'), לאות הזדהות עם המאבק של עובדי רשות השידור נגד סגירתה ופיטורי מאות עובדיה. כתוצאה מכך, הופסק הליך גביית המסים במדינה.

ההשבתה היא חלק מצעדי סולידריות שנוקטת ההסתדרות במגזר הציבורי לאות הזדהות עם עובדי הרשות. היום (א') הכריז יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על סכסוך עבודה בגין כך.

ניסנקורן אמר כי "איני שותף לציניות של הפוליטיקאים בישראל, ששכחו שמדובר במאות רבות של משפחות. אדאג לעובדים בכל החזיתות. בנוסף, לא אתן יד לקליטת עובדי קבלן בתאגיד השידור הציבורי כאן".

"הממשלה מפרה הסכמים"

בתוך כך ובלי כל קשר, ועד עובדי שע"מ החל ביום ה' לנקוט בעיצומים, במחאה על כוונת משרד האוצר לכרסם משמעותית בעצמאות היחידה ולהכפיף אותה לרשות המסים. מהבוקר, כל מחשבי הרשות מושבתים.

כיום פועלת שע"מ כיחידת סמך עצמאית ומועסקים בה כ-300 עובדים, חלקם במיקור-חוץ ואחרים כעובדי מדינה קבועים. במהלך יום ה' הושבתו שירותי דלפק הסיוע לתקלות מחשב של שע"מ, וכל היועצים שעובדים בשע"מ מטעם חברות שונות הוצאו מהבניין ולא אפשרו להם לעבוד.

דורון דודו, יו"ר שע"מ, פרסם הודעה בה כתב כי "העיצומים שננקטים כרגע הם צעד במאבק של שע"מ על היותה יחידת סמך עצמאית ועל רקע כוונת האוצר לצמצם משמעותית את עצמאות היחידה. יש לנו הסכם עם הממשלה, שמגדיר במדויקת את עצמאות שע"מ, כמו כל ההסכמים שנוגעים ליחידות סמך עצמאיות אחרות בממשלה".

לטענתו, כל ההסכמים שהושגו בשנים האחרונות עם היחידות הופרו. "הנהלת שע"מ שכרה חברת ייעוץ ארגוני שנתבקשה להציע מבנה ארגוני חדש ליחידה, ללא כל התייעצות איתנו, והיא מציעה צעדים חד צדדיים, שלא נסכים להם", כתב דודו.

בהתייחסו לעיצומים שעליהם הכריזה ההסתדרות אמר דודו כי עובדי שע"מ מזדהים עם מאבקם של עובדי רשות השידור. "ברור לנו שמה שעושים להם כיום יכול לקרות גם לנו מחר, ולא נאפשר זאת".

לא נמסרה תגובה מהנהלת רשות המסים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אתי

    מזדהים עם עובדי רשות השידור ובדרך גורמים סבל לאלפי אזרחים שזקוקים לשרותי רשות המסים. לא נראה לי שזו הדרך .

אירועים קרובים