פרויקט No More Ransom מתרחב עם שותפים חדשים

צ'ק פוינט מצטרפת לפרויקט הגלובלי שכולל כעת יותר מ-30 שותפים חדשים מהמגזר הציבורי והפרטי

No More Ransom

המלחמה הגלובלית כנגד תוכנות הכופר ממשיכה לצבור תאוצה, כשיותר מ-30 שותפים חדשים מהמגזר הציבורי והפרטי מצטרפים אל פרויקט No More Ransom.

לפרויקט מצטרפות היום Bitdefender ,Emsisoft, צ'ק פוינט (Check Point) וטרנד מיקרו (Trend Micro) כשותפות ליבה. כתוצאה מכך, יתווספו כ-14 כלים חדשים לשחרור הצפנה לשמונת הכלים שכבר זמינים בחינם ב-nomoreransom.org עבור קורבנות תוכנות הכופר. השותפים החדשים מביאים עימם כלים נוספים לשחרור הצפנה, ומציעים פתרונות חדשים לקורבנות של תוכנות כופר.

No More Ransom הושק ביולי 2016 על ידי משטרת הולנד, היורופול, אינטל סקיוריטי (Intel Security) ומעבדת קספרסקי (Kaspersky Lab), כדי להילחם בתוכנות הכופר, תוך שהוא מציג רמה חדשה של שיתוף פעולה בין רשויות אכיפת חוק למגזר הפרטי.

בפורטל הפרויקט, משתמשים יכולים למצוא מידע אודות תוכנות כופר, כיצד הן פועלות, וחשוב מכל – כיצד להגן על עצמם ולשחרר קבצים לחופשי באמצעות כלים לשחרור הצפנה.

תוכנות כופר הן מגיפה מתרחבת הפוגעת במשתמשים ברחבי העולם ובשלל מגזרים. כדי לשקף את הבעיה הגלובלית המתרחבת, הפורטל פועל כעת לא רק באנגלית, אלא גם בשפות נוספות – הולנדית, רוסית, צרפתית, איטלקית, פורטוגזית, ושפות חדשות תתוספנה בקרוב.

עד עתה, כמעט 6,000 אנשים כבר שחררו בהצלחה את הקבצים שלהם ללא צורך לשלם לעבריינים.

שותפים תומכים נוספים שהצטרפו הם: AnubisNetwork, ארגון Armor למניעה ולחימה בהונאות, CECyF ,BH Consulting ,AON (מרכז מומחים נגד עברייני סייבר בצרפת), FS ISAC ,Cylance ,DATTO ,ESET ,Cyberlwas.NET (שירותים פיננסים – מרכז שיתוף מידע וניתוח), G-DATA, Heimdal Security, s21Sec, Smartfense, SWITCH, ארגון החברים במערכת התשלום הבין בנקאית באוקראינה, CET-EU ,IRISS CERT (שירות הדיווח ואבטחת המידע האירי), CIRCL.LU (מרכז תגובה לאירועי מחשוב בלוקסמבורג) ו-SI-CERT (צוות תגובת חירום בסלובניה).

משטרות אוסטריה, קרואטיה, פינלנד, מלזיה, רומניה, סינגפור וסלובניה, הצטרפו גם הן כשותפות תומכות, נתון המביא את סך המדינות המעורבות ל- 22.

"כמעט אף אחד אינו מוגן מפני תוכנות כופר. המידע שלנו מראה כי במהלך השנה האחרונה התקפות על עסקים גדלו פי שלושה, וקצב המתקפות זינק ממתקפה בכל שתי דקות בתחילת השנה למתקפה מדי 40 שניות", אמר יורנט ואן דר ויל, חוקר אבטחה בצוות המחקר והניתוח הגלובלי של מעבדת קספרסקי.

מודעות היא רכיב המפתח במלחמה

לדבריו, "משתמשים פרטיים מותקפים בקצב שזינק מכל 20 שניות לכל 10 שניות. במקביל, נרשמה עליה מדאיגה במספר תוכנות הכופר החדשות. למרות שקורבנות רבים ששילמו את הכופר לא זכו לקבל גישה לקבצים שלהם (אחד מחמישה עסקים), קורבנות רבים מדי עדיין בוחרים לשלם דמי כופר. פרויקט זה מספק חלופה למשתמשים בכל העולם – לשחרר את הקבצים ללא תשלום כופר".

בראיון לאנשים ומחשבים במסגרת מסיבת עיתונאים שערכה קספרסקי, אמר רב-פקד טון מאס, מתאם תחום דיגיטל במטה הפדרלי של משטרת הולנד כי הוא מקווה שגם משטרת ישראל תהיה בין המצטרפות החדשות. "שיתוף הפעולה של כלל הגופים יביא לזמינות של כלים חופשיים נוספים לפענוח הצפנה, סיוע לקורבנות נוספים ופגיעה בעברייני הסייבר במקום בו הכי כואב להם: בכיס".

גם המגזר הפרטי וגם רשויות האכיפה מגבירים מאמצים כדי להילחם בעברייני הסייבר המשתמשים בתוכנות כופר כדי לסחוט את קורבנותיהם. עם זאת, מודעות היא רכיב המפתח במלחמה לעצירת מגפת הכופר, ומספר אמצעי הגנה פשוטים יכולים למנוע נזק רב: שימוש קבוע בגיבוי, אנטי וירוס חזק, עדכון קבוע של כל התוכנות במחשב ושמירה על עירנות בכל זמן.

לטיפים ומידע נוסף בנושא מניעה לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירון

    יש אתר שעושה סימולציות של תוכנות כופר. בעקרון מיועד לעבוד על חברים אבל הוא גם יכול לשמש להדגמת התהליך. https://cryptoprank.com למעוניינים

אירועים קרובים