אינטל הכריזה על הדור החדש של מעבדי ה-Core – שפותח בישראל

מדובר בדור השביעי של מעבדים אלה, שזכו לכינוי Kaby Lake ● רן סנדרוביץ', מנכ"ל מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל: "עיקר השיפורים הם ביכולת להציג תוכן וידיאו באיכות מעולה, בהזרמה חלקה וללא שיהוי"

אחד המעבדים החדשים של אינטל. צילום: יח"צ

אינטל (Intel) הכריזה היום (ג') על הדור החדש של מעבדי ה-Core שלה. מדובר בדור השביעי של מעבדים אלה, שזכו לכינוי Kaby Lake ופותחו בישראל. זו גם הפעם הראשונה שבה החברה משיקה מעבדים שמהווים את הפעימה השלישית באותה טכנולוגיית ייצור.

כמו שני הדורות הקודמים, Sky Lake ו-Broadwell, מדובר בשינוי גישה של אינטל, שנהגה עד השנים האחרונות בשיטת הטיק טוק, שבה בכל דור שני הוצגה ליטוגרפיית ייצור זעירה יותר. מעבדי ה-10 ננו-מטר אמורים להגיע לשוק בשנה הבאה.

המיקוד העיקרי של אינטל בפיתוח המעבדים החדשים היה שיפור התמיכה בייצור ובצריכה של מדיה מודרנית, בעיקר בהיבט של שידורים ברזולוציה של 4K. "מעבדי הדור השביעי פותחו במיוחד לעולם דיגיטלי המחובר באינטרנט מהיר ודורש ניידות, קלות וממשק תפעול נוח – בדומה לטלפונים חכמים. הרשת התפתחה מאוד ומציעה כיום עולם תוכן עשיר וחוויה המבוססת על וידאו איכותי. לפיכך, עיקר השיפורים במעבדי הדור השביעי הם ביכולת להציג תוכן וידיאו באיכות מעולה, בהזרמה חלקה וללא שיהוי, לרבות צילומי וידיאו ב-360 מעלות, שדורשים יכולות עיבוד גבוהות ותגובתיות מהירה", אמר רן סנדרוביץ', מנכ"ל מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל.

הצוות של אינטל שפיתח את המעבדים החדשים. צילום: יח"צ

הצוות של אינטל שפיתח את המעבדים החדשים. צילום: יח"צ

כך, לדוגמה, יוכלו מחשבים עם מעבדי הדור השביעי להציג ולקודד סרטים באיכות 4K לפי תקן HEVC ב-10 ביט או להציג סרטים בתקן VP9 – דברים שלא ניתן היה לבצע עם מעבדי הדור השישי, בהם ניתן היה לבצע קידוד והצגה בתקן HVEC ברזולוציית FHD בלבד.

אולם, השיפורים לא מתרכזים רק בגרפיקה, ולפי אינטל הם מציעים שיפור של עד כ-20% בביצועים לעומת הדור הקודם בעת שגולשים באינטרנט, ושיפור של עד כ-12% במבחנים המבוססים על ההיבט הפרודוקטיבי של השימוש במחשבים.

המעבדים החדשים יעילים עד פי שמונה לעומת הדור הקודם

אינטל סיפקה גם השוואה של נתונים מול מעבדי ה-Core מהדור הראשון. לטענתה, מעבדי ה-Kaby Lake יעילים פי 10 לעומת אותם מעבדים ראשונים, ועד פי שמונה לעומת מעבדי ה-Sky Lake, שאותם הם מחליפים.

רן סנדרוביץ', מנהל מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל. צילום: יח"צ

רן סנדרוביץ', מנהל מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל. צילום: יח"צ

לפי החברה, גם צריכת הכוח של המעבדים החדשים שופרה באופן משמעותי. המעבדים בהספקים הנמוכים של הסקאלה, במעטפת תרמית עד 4.5 וואט, יאפשרו תכנון מחשבים ניידים שאינם מצוידים במאווררים ומסתפקים בסוללה קטנה מהנהוג כיום. בנוסף, מחשבים אלה יוכלו לרדת לעובי שקטן מ-7 מ"מ ברמה שניתן למצוא כיום בטלפונים חדישים ומתקדמים בלבד.

עוד שינוי קטן הוא ייצוגי משהו. המדבקות שמסופקות כיום עם המעבדים יציגו בראשונה את שמות המעבדים לצד הדור שלהם. כך, לדוגמה, יופיע על המדבקה Core i7 7th Gen.

לדברי סנדרוביץ', העובדה שמעבדי ה-10 ננו מטר אמורים להיות מוכרזים בשנה הבאה לא מצביעה על אורך חיים קצר במיוחד שלהם. "אנחנו מושכים יותר זמן את טכנולוגיית הייצור הנוכחיות וזו אחת הסיבות שעברנו לשלוש פעימות ייצור ב-14 ננו-מטר. אנחנו לא מתכוונים 'לחסל' את Kaby Lake מוקדם מדי. ייקח זמן עד שמעבדי ה-10 ננו-מטר הראשונים יגיעו לשוק באופן מסיבי, ובינתיים נמשיך להציע את מעבדי ה-14 ננו-מטר מהדור השביעי", אמר.

כבר במהלך החודש הקרוב אמורות חברות שונות להציג את המחשבים הראשונים שמבוססים על המעבדים החדשים, עם מעבדי Core i3 ,Core i5 ,Core i7 ו-Core m3. מדובר במחשבים שבהם הושם דגש על אורך חיים ומשקל, כלומר – מעבדים בהספק נמוך. תצורות חזקות יותר של המחשבים, בצריכת כוח גבוהה יותר, כולל מחשבים שולחניים, יגיעו בתחילת 2017.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים