"האינטרנט של הדברים וערים חכמות הם העתיד ומהווים הזדמנות למפעילים"

כך אמר רון שבילי, CTO קבוצת סלקום ● לדבריו, "עולם האינטרנט של הדברים הוא לא הייפ - הוא מציאות"

"האינטרנט של הדברים, ובתוכו, תחום ערים חכמות – הוא העתיד, ומהווה הזדמנות עסקית למפעילי התקשורת". כך אמר רון שבילי, CTO קבוצת סלקום.

שבילי דיבר אמש (ג') באירוע שערכה קבוצת סלקום, בבר Zoo Zoo בתל אביב. את האירוע הנחה יונתן חמו, מנהל אסטרטגיה שיווקית ופיתוח עסקי, אגף השיווק, סלקום.

יונתן חמו, מנהל אסטרטגיה שיווקית ופיתוח עסקי, אגף השיווק, סלקום. צילום: סיון פרג'

יונתן חמו, מנהל אסטרטגיה שיווקית ופיתוח עסקי, אגף השיווק, סלקום. צילום: סיון פרג'

לדברי שבילי, אל"מ (מיל') ויוצא יחידה טכנולוגית, "אני מאמין כי האינטרנט של הדברים זו המהפכה הבאה – מהפכת הפרודקטיביות, הרלוונטית לתחומים רבים. עולם האינטרנט של הדברים הוא לא הייפ – הוא מציאות. הוא מאפשר חיבור מכשירים ומכונות בצורה חכמה, כך שניתן להגדיל את יעילות המערכות, את התפוקה, את הצמיחה – על ידי ניהול חכם".

אני מאמין, ציין שבילי "שהאינטרנט של הדברים הוא הזדמנות עסקית למפעילים. כבר כיום, סלקום, כקבוצת תקשורת – מספקת שירותים ללקוחות בתחומים רבים, במגזרי התעשייה השונים. האתגר הגדול מבחינתנו, יהיה לחבר בין הפתרונות – על מנת ליצור ערך מוסף ללקוחות".

לסלקום, כמפעיל תקשורת, אמר שבילי, "יש יכולת לנהל מיליוני רכיבים פזורים, לתת קישוריות ואבטחת מידע ולוודא שהכל עובר, לתת ערך לתעבורה, עם אינטגרציה".

שבילי סיכם באומרו כי "מטרת המפעילים, וסלקום בהם, היא להגדיל את הערך ללקוחות – עיר, חברה עסקית או מפעילת תחבורה. למפעיל יש תפקיד מפתח: לבנות ולספק פתרונות – מקישוריות ועד האפליקציות".

טרה זימרמן, מייסד ו-CTO של ubicquia. צילום: סיון פרג'

טרה זימרמן, מייסד ו-CTO של ubicquia. צילום: סיון פרג'

טרה זימרמן, מייסד ו-CTO של ubicquia, אמר כי החברה מפתחת ומספקת פלטפורמות ויישומים לתחום האינטרנט של הדברים וערים חכמות. לדבריו, "אנו מתקדמים בפיתוח מערכות המנטרות חיישנים מתחומים שונים, עבור ממשלות וערים".

הרכיב שפיתחו, אמר, "בנוי על תפיסת מיקור המונים, ניטור נתונים, ודיווחים בזמן אמת". הוא סיפר שהוביל פרויקט עיר חכמה בברזיל, כשהחברה פרסה חיישנים במטרה לקבל חיווי "רעש" למקרה ירי ברחובות ושליחת משטרה בהתאם.

הפלטפורמה, אמר, "משולבת רשת חיישנים שמותקנים על גבי תאורת הרחוב, המספקים נתונים במגוון תחומים: שליטה על תאורת הרחוב, טמפרטורה, זיהום אוויר, אשפה ורעש. הרכיב – Kairo, כולל יכולות Wi-Fi, אחסון, ומאפשר למפתחים פלטפורמה מרכזית ופתוחה".

הוא סיים בציינו כי "סלקום יכולה לשמש כתשתית הקישוריות למערכות שמפותחות על הפלטפורמה שלנו".

לחשוב מחוץ לקופסה

ליאורה שכטר, מנהלת אגף מערכות מידע, עיריית תל אביב-יפו, אמרה כי "אותי כמנמ"רית מעניין מה אני יכולה לעשות, איזה ערך להביא לתושבים. איך לעזור לתושב המנווט ממקום אחד למשנהו. המהפכה היא ביישום הנותן ערך".

ליאורה שכטר, מנהלת אגף מערכות מידע, עיריית תל אביב-יפו. צילום: סיון פרג'

ליאורה שכטר, מנהלת אגף מערכות מידע, עיריית תל אביב-יפו. צילום: סיון פרג'

לדבריה, "מבין כל החיישנים, הכי מעניינים אותי הם אלה המוחזקים על ידי האדם, זה החלק המעניין באינטרנט של הדברים המייצר את מימוש התפיסה".

היא סיכמה באומרה כי "צברנו נכסים של שירות לתושבים; תחבורה, רמזורים וחיישנים, רשת תאורה וקישור ל-Waze. האתגר הוא איך לייצר תפיסה אינטגרטיבית לעיר חכמה. זה משמעותי ומחייב אותנו לחשוב מחוץ לקופסה, וליצור מכפיל כוח".

דודו מימרן, מנהל טכנולוגי מעבדת החדשנות דויטשה טלקום ישראל. צילום: סיון פרג'

דודו מימרן, מנהל טכנולוגי מעבדת החדשנות דויטשה טלקום ישראל. צילום: סיון פרג'

דודו מימרן, מנהל טכנולוגי במעבדת החדשנות דויטשה טלקום (Deutsche Telekom) ישראל, אמר כי "האינטרנט של הדברים הוא חיבור שתי מגמות: התקשורת שהפכה לאפשרית, עם הוזלת כוח מחשוב. האינטרנט של הדברים יספק פתרונות לכל אחת מהתעשיות".

לדבריו, למפעיל התקשורת יהיה תפקיד במתן שירותים מקצה לקצה בערים חכמות. אין לאף מפעיל אסטרטגיה מוכחת שעובדת – יש כמה דפוסי התנהגות. הטלפון הוא הנקודה המרכזית עם יותר ויותר חיישנים. העולם משתנה ומתחילים מכשירים עם חיישנים יעודיים – זה אתגר המפעילות, שיידרשו לפתרונות מגזריים עם יכולת 'למחזר' פיתוחים ממגזר פעילות אחד לשני".

שלומי אשכנזי, מייסד ומנכ"ל GreenQ. צילום: סיון פרג'

שלומי אשכנזי, מייסד ומנכ"ל GreenQ. צילום: סיון פרג'

שלומי אשכנזי, מייסד ומנכ"ל GreenQ, אמר כי "אנחנו פועלים בתחום IoG, האינטרנט של הזבל. הבעיה שלנו בעולם איסוף האשפה היא לא תקשורת, אלא אנרגיה. אנחנו רוצים לדעת מה קורה בכל פח, ואי אפשר לשים חיישן על כל פח. לכן, אנחנו 'מתלבשים' על משאית הזבל – היא מספקת אנרגיה לחיישנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים