הצד האפל של הרשת החברתית

חוקרים באוניברסיטת פיטסבורג מצאו כי משתמשים כבדים ברשתות חברתיות יסבלו מדיכאון בסבירות של פי 2.7 יותר מאלו שמתעדכנים פחות תדיר

סליחה, תקלת ענק - אפילו במונחים של פייסבוק

מי מאיתנו לא מתחבר לפייסבוק (Facebook) על בסיס יומי, שלא נאמר שעתי ואף יותר? נראה שאם אתם קוראים את שורות אלו, התשובה היא ככל הנראה כן. אלא שמחקר חדש מעלה את הסברה כי לפעילות הזו יש צד אפל.

חוקרים באוניברסיטת פיטסבורג מצאו כי משתמשים כבדים ברשתות חברתיות יסבלו מדיכאון בסבירות של פי 2.7 יותר מאלו שמתעדכנים פחות תדיר. המחקר יראה אור בכתב העת המדעי Depression and Anxiety ב-1 באפריל.

המחקר, שכלל 1,787 מבוגרים בני 32-19, הציג למשיבים שאלונים בנוגע לשימושם ברשתות החברתיות ומידת תחושת הדיכאון שבה הם נמצאים. הם התבקשו להתייחס ל-11 הרשתות הפופלריות ביותר, לרבות פייסבוק, +Google, יוטיוב (YouTube), טוויטר (Twitter), אינסטגרם (Instagram), סנפצ'אט (Snapchat), לינקדאין (LinkedIn), ו-Reddit.

בממוצע, המשיבים משתמשים ברשתות חברתיות במשך 61 דקות ביום וביקרו בחשבונות השונים כ-30 פעמים בשבוע. יותר מרבע מהם סווגו כבעלי סממנים רבים של דיכאון.

זהו אינו המחקר הראשון שמעלה סברות דומות. לפני שלוש שנים הציעו חוקרים מאוניברסיטת מישיגן ששימוש מוגבר בפייסבוק גורם לתחושת דכדוך, ובמחקר שפורסם ב-2009 נטען במסקנותיו כי יותר מדי מהרשת של צוקרברג גורם לנערות לחוש דיכאון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים