"הענן לא מתאים לכל ארגון, אבל אם כבר הטמעת – שיהיה יעיל"

כך אמר באסק איאר, מנמ''ר VMware ● לדבריו, "כמו לכל חברה, לנו יש שילוב של טכנולוגיות - הקרבות בתחום צפויים, ויתרחשו - אבל חייבת להיות נקודת מגע משותפת ברשת, כדי שכל הדברים האלה יעבדו יחדיו"

באסק איאר, מנמ''ר VMware. צילום: יח"צ

"לחלק מהארגונים, מחשוב ענן אינו מתאים. אבל אם בחרת להטמיע ענן – דאג לכך שהוא יספק משאבי מחשוב בצורה היעילה ביותר, ושיהלום לרגולציות". כך אמר באסק איאר, מנמ"ר VMware.

איאר, ששמו הפרטי המלא הוא באסקראן, נכנס לתפקידו במרץ 2015. הוא החליף בתפקיד את טוני סקוט, מנמ"ר VMware, שמונה לפני שנה לתפקיד מנמ"ר הבית הלבן, בשם הרשמי – המנמ"ר הפדרלי. סקוט הוא השלישי בתפקיד זה מאז הקים הנשיא האמריקני, ברק אובמה, את משרד המנמ"ר בבית הלבן ב-2009. באסק מכהן גם כסגן נשיא בכיר בענקית הווירטואליזציה, ולפני כן שימש כמנמ"ר בג'וניפר (Juniper Networks) ובהאניוול (honywell). הוא התראיין לעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית.

"לנו", אמר, "כמו לכל חברה, יש שילוב של טכנולוגיות. הקרבות בתחום צפויים, ויתרחשו. חלק מהארגונים יישאר עם מערכות מקומיות, אחרים יעברו לענן פרטי או ציבורי, וחלקם יעבדו בענן היברידי. יש סכסוכים בכל מקום, אבל חייבת להיות נקודת מגע משותפת ברשת, כדי שכל הדברים האלה יעבדו יחדיו".

לדבריו, "אחת התהפוכות הגדולות בתוך מערכות IT ארגוניות כיום היא ברובד הרשתי. יש דור חדש בתחום, רשתות מוגדרות תוכנה. העולם החדש הזה אטרקטיבי לארגונים מכמה סיבות, שהניהול בראשן. אני רוצה להיות שחקן מרכזי בתחום זה השנה. אם אתה קונה קופסה רשת עכשיו, היא לא עברה תצורה, היא לא מנוהלת, אינה אוטומטית, ונדרש מומחה שיעבוד עליה. מסיבות אלה, החזון שלנו הוא להפוך את כל מה שבתוך הדטה סנטר – למוגדר תוכנה. ברשת מוגדרת תוכנה, הכל נמצא במקום אחד, מנוהל, מבוסס מדיניות וממוכן. אנו מציעים נקודת מבט הוליסטית של הרשת".

להתמודד עם כמה אתגרים בשוק

בשנים האחרונות, VMware – המתהדרת בכך שלפחות מוצר או שירות אחד שלה פעיל וירטואלית בכל דטה סנטר בעולם – נדרשה להתמודד עם כמה אתגרים בשוק. טכנולוגיות חדשות וחמות, כמו מערכות IT המבוססות על מיכלים, קונטיינרים, מנסות לקחת נתחי שוק ממוצרי החברה. קונטניירים של תוכנה הופכים לאוטומטים את היישום של אפליקציות, על ידי אספקה של שכבה נוספת של הפשטה ואוטומציה של מערכות תפעול, ברמת וירטואליזציה – על Linux. הן ניידות מאוד, קלות ליישום, ומאפשרות את הקונפיגורציה ואת הקונפיגורציה מחדש של מיקרו-שירותים – בקלות יחסית. כך מוצאת עצמה VMware פועלת בכמה חזיתות: ממשיכה לעסוק בדרישות הווירטואליזציה לשולחנות העבודה של חברות, ומתמקדת ב-SDN, רשתות מוגדרות תוכנה. במקום שבו יצרניות קונטיינרים כמו רד-האט (Docker, CoreOS, (Red Hat ו-Google Kubernetes נכנסות לתחום פעילות של VMware – זו האחרונה נעה לשווקים שנשלטו בעבר על ידי ברוקייד (Brocade), סיסקו (Cisco) וג'וניפר.

לשאלה על היות Docker מתחרה של VMware, השיב איאר כי "בעולם האמיתי, כל סוגי הטכנולוגיות פועלים יחד בדטה סנטר. מנמ"רים מקבלים את הכלים שהם צריכים, מיישמים ומתקינים, ועוברים לפתרון הבעיה – תמיד יש נושא נוסף שנוכל לעזור להם בו. אני לא חושב שיש בלעדיות לצד כזה או אחר. אני משתמש ב-Docker בעצמי, בענן הפרטי הפנימי של VMware. קונטיינרים הם גישה טובה, אבל עדיין צריך שהם יתפקדו בתוך התשתית, בין העננים, או בין דטה סנטרים שונים".

VMware חשפה את מוצרי פרויקט פוטון ופרויקט Lightwave באפריל האחרון, זמן קצר אחרי שאיאר הצטרף לחברה. המוצרים המבוססים על קוד פתוח ישמשו כדי "להניע" קונטיינרים הרצים על יישומי ענן, המסופקים על ידי Docker ואחרות, ביניהן אלה של Pivotal – שכמו VMware גם היא שייכת ל-EMC. לדברי איאר, "זו הגישה של VMware ל'שילוב' קונטיינרים לתוך המערכת שלה – כדי שיפעלו לצד מכונות וירטואליות. כך מתקבלים יתרונות בהיבטי זמינות, ניהול ואבטחה. אין כמעט מוצר בשוק כמו VMotion – המניע בצורה שקופה מכונות וירטואליות מצומת לצומת, מענן לענן או מענן למקום הארגון. בקוד פתוח, אנו מאמצים את OpenStack, יחד עם הרבה טכנולוגיות אחרות".

"בתפקידי הקודמים", סיכם איאר, "הייתי לקוח של VMware, והפקתי ממנה ערך רב. כך שכעת אני מביא את נקודת המבט של הלקוח להנהלת החברה. בתפקיד זה אתה מוכרח לדעת מהן המגמות ומה משתנה בצורה בסיסית. כל דטה סנטר כולל פתרונות שלנו. החברה תפעל השנה בתחומים נוספים מעבר לאלה המוכרים, בעולם הנייד, בשכבת הרשת ובאבטחת מידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים