חברים מספרים על בני רוזנבוים

רוזנבוים ז"ל, הבעלים והמייסד של הסטארט-אפ Biocatch, ייזכר בקרב חבריו כאדם שחיבר את הנתינה וחיבר בין טכנולוגיה לאנושיות

בני רוזנבוים ז"ל

בני רוזנבוים, הבעלים והמייסד של הסטארט-אפ Biocatch, נפטר לפני ימים אחדים. מותו הכה בתדהמה את מכריו וחבריו הרבים בתעשייה.

דיוויד אסיא, מייסד מג'יק וכיום יזם היי-טק, פגש את רוזנבוים ז"ל בפעם הראשונה לפני 25 שנים, כאשר גייס אותו לתפקיד מנהל המכירות של מג'יק, שהייתה אז בחיתוליה. "יחד עם רון מכנס, כבשנו את השוק הישראלי בזכות הכישרון והאישיות המיוחדת של בני, שכבר אז התוודעתי אליהם", סיפר. "הוא הצליח לשכנע את בתי התוכנה והארגונים הגדולים להשתמש במוצר שלנו וביחד איתו, החברה גדלה וצמחה".
עם השנים, מג'יק התרחבה והשתרשה בישראל ורוזנבוים היה אחראי על צוות של 10 אנשי מכירות. "בגלל הגידול העצום של החברה הקמנו חברה בת, מג'יק ישראל, ומיניתי את בני כמנכ"ל שלה. כמובן שגם שם הוא המשיך לעשות חיל", המשיך אסיא. "בשלב מסוים הוא רצה לעבור למכירות בחו"ל ומונה לניהול המכירות וההפצה באירופה ובעוד כמה מדינות". לאחר שמיצה את עצמו בחברה, עזב רוזנבוים את מג'יק.

אסיא סיפר שפגש ברוזנבוים שוב לפני ארבע שנים, כאשר זה סיפר לו על Biocatch, שפיתחה פתרונות בתחום הזיהוי הביומטרי. "השקעתי בחברה שלו, כי האמנתי במוצר ובאיש, ובשנה שעברה אף מוניתי ליו"ר. במסגרת זו ביקרתי במשרדי החברה לפחות פעם בשבוע. פגשתי אז שוב את אותו בני הנמרץ והממוקד".

הוא ציין כי "המוצרים של החברה כבר נמצאים בבדיקה בארגונים הכי גדולים באירופה. ביחד עם בני גייסנו עד כה 8.2 מיליון דולר והוא הלך לעולמו בשלב בו החברה על סף המראה". כיום מונה החברה 28 איש ואסיא ציין כי היא תמשיך להצליח.
"איבדנו איש נמרץ, מוכשר מאוד", סיכם. "הוא היה איש משפחה מקסים, אב לארבעה ילדים מוכשרים ואישה נהדרת. המשפחה תמיד הייתה חשובה לו. מותו הפתאומי כואב מאוד".

טכנולוגיה לצד אנושיות

אודי וינטראוב, מנכ"ל קבוצת אומניטק וחבר טוב של רוזנבוים, ציין כי "לא רבים יודעים, אבל הוא הקים את בית הספר ללימודי המחשב השני בגודלו בישראל – BRL. הכרתי אותו כאשר נכנסתי לשותפות בבית הספר, אחרי שהוא פרש לטובת מג'יק – שם הוא עשה קריירה מדהימה. מאז דרכינו הצטלבו גם במישור האישי וגם בעסקי. שנינו גרים בשוהם ויצא לי לפגוש בו לא מעט".

"שמחתי מאוד לראות שהוא עשה חיל במיזם האחרון שלו – חברת הסטארט-אפ שהקים, ונוכחתי שהוא הצליח להרים טכנולוגיה שהבסיס שלה הוא זיהוי אנשים על פרופילים. אם תשאל אותי זהו בני, בעל היכולת להרים טכנולוגיות ולהיות אדם שמדבר אליך בגובה העיניים".

"בני היה גם איש חסד, שהנתינה הייתה חלק ממנו ושאהב לעזור לזולת בסתר", הוסיף וינטראוב. הוא מתכוון למיזם חברתי שרוזנבוים היה שותף לו והוקם לפני כמה שבועות במטרה לאסוף מתנות אפיקומן לילדים בסיכון. הוא הקים את העמותה יחד עם עמי גל, מנכ"ל SQream. העמותה הזמינה עובדים בחברות שונות לקנות מתנה אישית לילדים בסיכון בשווי של עד 100 שקלים. התכנון היה לאסוף את המתנות לפני ליל הסדר ולחלק אותם באופן מרוכז. "הסיבה שהקמנו את הפרויקט הזה היא שהאפיקומן מבטא את החיבור האנושי בין לבקש ולתת", אמר אז רוזנבוים.

בשביל ישראל

חבר אחר, גידי בארי, מנהל פרויקט הספרייה הלאומית בירושלים מטעם קרן יד הנדיב ולשעבר איש קומברס, הכיר את רוזנבוים בזכות התחביב המשותף שלהם – רכיבה על אופניים. "התוודעתי אליו בפעם הראשונה לפני 11 שנים, כאשר נפגשנו בוקר אחד ברכיבה על אופניים. מאז גמענו אלפי קילומטרים", אמר.

הוא סיפר על מיזם נוסף שרוזנבוים היה מעורב בו – בשביל ישראל, שעסק בפיתוח הרכיבה על אופניים בשבילי המדינה.

נקודת מפגש נוספת בין השניים הייתה במסגרת מיזם שעסק ביצירת מדבקות למחשבים.

בארי ציין כי "באחרונה ראיתי כמה בני היה מאושר לעבוד עם אנשים צעירים בסטארט-אפ שייסד. הוא הצליח מאוד עם המוצר שפיתח ואני יודע שהחברה נמצאת בקו עלייה. מותו הוא מכה ומכה אותנו בהלם".

רוזנבוים היה בן 55 במותו והשאיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים