עשו את השנה ברשת

איזה אתר הוא "אלוף האלופים" באינטרנט? מי הצטיינו ברשת בתחומים כמו ילדים, ספורט, בריאות ופיננסים? ואילו אתרים קיבלו פרסים ייחודיים? כל הזוכים בתחרות Webi Awards 2014 של אנשים ומחשבים

Webi Awards 2014

עשרות פרסים בקטגוריות שונות הוענקו הבוקר (ד') בתחרות השנתית לאתרי אינטרנט ומובייל, Webi Awards 2014. התחרות נערכת זו השנה העשירית ברציפות על ידי קבוצת אנשים ומחשבים.

טקס הענקת הפרסים נערך במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתפות נציגי הארגונים הזוכים. מנחה הטקס היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לצד הקטגוריות השונות הוענקו באירוע פרסים על הצטיינות מיוחדת, האתרים הטובים ביותר לשימוש בקרב ילדים, פרסים ייחודים חוצי קטגוריות ותארי "אלוף האלופים" בסלולר ובאינטרנט. הארגונים שזכו בתואר אתרי האתרים – "אלוף האלופים" באינטרנט הם אלה של שירותי בריאות כללית ובנק הפועלים. שני האתרים זכו לציון זהה, הגבוה ביותר בדירוגי השופטים בתחרות.

בראש חבר השופטים עמד עידו לוי, מנכ"ל גלובל מרקטפלייס. להלן הזוכים ונימוקי הזכייה בכל קטגוריה – ובפרסים הייחודיים.

ביטוח ופיננסים

הזוכה הוא אתר מגדל. בנימוקי הזכייה נכתב כי "מגדל עושה שימוש במגוון רב של טכנולוגיות, המאפשרות פעילות רב ערוצית מול קהל לקוחותיה. ניכר שבמגדל השקיעו מחשבה רבה כיצד לפשט את עולם הביטוח המורכב לשפת אנוש ולהציגו באתר אינטרנט של החברה. האתר מכיל כלים מגוונים וחשובים לשירות לקוחות החברה, בהם כלי תכנון וסימולטורים חשובים. לאתר יש ממשק משתמש נוח וידידותי".

אשראי

בקטגוריה זו זכה האתר של ויזה כאל. בנימוקים נכתב כי "ויזה כאל מציגה אתר רספונסיבי, המספק חוויה עשירה ללקוח תוך כדי שימורו כלקוח פעיל. האתר מאפשר קבלת מידע וביצוע פעולות בצורה ידידותית ביותר. האתר מציג סטנדרט גבוה של זמינות ומהירות תגובה".

בנקאות מקוונת

הזוכה בקטגוריה זו הוא בנק הפועלים. על פי נימוקי הזכייה, "אתר הפועלים מוכיח את עצמו מדי שנה ואינו נופל ממיטב האתרים הדומים בתחום בעולם. מדי שנה מקפיד בנק הפועלים להציג שירותים חדשים ומתקדמים, חלקם בלעדיים, לטובת קהל לקוחותיו – הפרטי והעסקי. האתר ממשיך להגשים את הפוטנציאל העסקי הרב הגלום בתחום הבנקאות המקוונת. יש לאתר ממשק משתמש ידידותי ביותר, המאפשר ביצוע פעולות בצורה תכליתית. האתר ניחן בזמינות ובזמני תגובה מעולים".

מסחר שוק ההון בישראל

לאומי טרייד הוא האתר הזוכה בתואר. בנימוקים נכתב כי "גם השנה לאומי טרייד ממשיך להציג חדשנות עסקית וטכנולוגית ייחודית בישראל. האתר פונה לקשת רחבה של משקיעים, מאפשר ביצוע מסחר בקליק גם בזמן אמת, ולו יתרונות ייחודיים נוספים. לאומי טרייד הינו היחיד המאפשר לקבל מידע על אלפי מניות זרות בעברית. לאתר יש כמה מוצרים, דוגמת אגרות חוב ומניות, שמאפשרים גם ללקוחות לא מנוסים בשוק ההון להתחיל לסחור בצורה קלה וידידותית".

ספורט

בקטגוריית אתרי הספורט זכה אתר ספורט 5. בנימוקים צוין כי "אתר ספורט 5 ממשיך לחדש ואף לפעול בצורה רב ערוצית. הוא מקדים את מתחריו מבחינה טכנולוגית ומבחינת תכנים ויכולות. האתר עדכני ביותר, הממשק נוח ופשוט. אתר ספורט 5 מהווה את הבחירה הראשונה של חובבי הספורט בישראל".

בריאות

הזוכה בקטגוריה זו הוא אתר שירותי בריאות כללית. "הכללית השיקו אתר חדש וחכם", נכתב, "שהקפיץ משמעותית את היקפי השימוש בו. האתר בעל ממשק משתמש ידידותי, זמינות מלאה, זמן תגובה מהיר ושירותים ייחודיים. אין ספק שלכללית יש מה להציע ברמה העולמית בתחום האינטרנט".

תיירות ונופש

האתר הזוכה הוא זה של גוליבר. "תחום התיירות המקוונת נחשב כתחרותי במיוחד", נכתב בנימוקי הזכייה. "גוליבר מציגה אתר בעל חוויית שימוש נפלאה, המתבסס על טכנולוגיית עילית, אשר מאפשרת ללקוחות ליהנות אפילו ממבצעים ייחודיים קצרי מועד. האתר מציג סטנדרט גבוה של זמינות ומהירות תגובה".

תקשורת וכבלים

זוכת התואר היא yes. "ל-yes יש את האתר הטוב ביותר בתחום, האתר בעל ממשק המשתמש הטוב ביותר. הרשימה אותנו במיוחד ההקשבה של החברה ללקוח והיכולת לתת מענה מהיר ואיכותי וחוויתי לצרכיו. כך, למשל, שירות yesGO, הכולל צפייה בעשרות ערוצים ואלפי תכני VOD לצפייה מידית, בכל זמן ובכל מקום".

השוואת מחירים

הזוכה בתחום זה הוא אתר זאפ (ZAP). "האתר הינו שם נרדף כיום להשוואת מחירים, לאחר שהוא המציא בישראל את הקטגוריה. זאפ אינו קופא על שמריו וממשיך להשתפר ללא הרף. התוצאה משרתת המוני לקוחות ותורמת לצרכנות נבונה".

רשויות מקומיות

האתר הזוכה בקטגוריית רשויות מקומיות הוא זה של עיריית תל אביב-יפו. השופטים כתבו כי הוא "האתר המוביל במגזר הרשויות. עיריית תל אביב-יפו מציגה אתר מתקדם, בעל יכולות טכנולוגיות ועסקיות מובילות. לאתר יש ממשק משתמש ידידותי, זמינות גבוהה, זמן תגובה מהיר ושירותים ייחודיים לתושבי העיר".

סופרמרקט מקוון

אתר שופרסל Online. "אתר שופרסל הינו מוביל שוק מבחינת יישום טכנולוגיות מתקדמות בתחום המסחר האלקטרוני", נכתב. "יכולות אלה מאפשרות שיפור משמעותי בתחום השירות עבור הלקוחות. האתר מציג ממשק משתמש ידידותי ביותר, והוא בעל זמני תגובה טובים".

האתר הטוב לילדים

שלושה פרסי הצטיינות הוענקו בתחום האתר הטוב לילדים. אחד מהם הוא בריינפופ. בנימוקי הזכייה נכתב כי אתר זה "הוא ההוכחה שאיכות אינה מילה גסה. האתר מציג ממשק משתמש נפלא וחווייתי, בו כל ילד יכול להתמצא וליהנות מתכני פרמיום מושקעים ואיכותיים. צוות של אנשי חינוך, אנשי מדע ומומחי תוכן מקצועיים, ובהם רופאים, מדענים, מורים ומעצבים גרפיים יוצרים במשותף את בריינפופ. האתר משמש כסביבה בטוחה ומרחיבת אופקים לילדים".

אתר נוסף שזכה הוא מוגובי. "אתר מוגובי מבית משפחת וואלה! הוא האתר הטוב לילדים באינטרנט גם השנה. מוגובי הוא עולם וירטואלי חווייתי לילדים באינטרנט, אשר מעשיר את החווייה התרבותית של הגולש, תוך שמירה על סטנדרטים מחמירים של הגנה על פרטיות וטיפוח הקשר החברתי בין הילדים".

הזוכה השלישי בתחום הוא אתר ערוץ הילדים, עליו נכתב כי "זהו אתר חדשני ובעל ממשק משתמש ידידותי. באתר יש מגוון כלים ואפשרויות, לרבות VOD".

בחירת המערכת

אתר כרמלון – כרמלון שיווק דיגיטלי

אות מיוחד הוענק לאתר כרמלון על הנגשתו לרמת נגישות AAA, מתוך מטרה ללמוד ולהתמחות בתחום נגישות אתרים.

פרסים על הצטיינות מיוחדת

שישה פרסים הוענקו בקטגוריה זו.

בין האתרים הללו נמצא זה של יד ושם, עליו נכתב כי הוא "משמש כאות ומופת לאתרי אינטרנט בישראל. האתר מכיל כמות עצומה של תכנים, המאורגנים בסדר מופתי. האתר משרת מבקרים רבים מממדינות רבות בעולם".

על האתר של אפריקה ישראל נכתב כי "הוא כולל מידע מקיף על פרויקטי הבנייה של החברה. המידע מוצג באופן גרפי וידידותי, לרבות נתונים בזמן אמת אודות דירות פנויות".

פרס נוסף על הצטיינות מיוחדת ניתן לאתר כמוני. "זו רשת חברתית-בריאותית, ראשונה מסוגה בישראל, בה קהילות בריאות המאפשרות להתייעץ אחד עם השני, לשתף בחוויות אישיות, למצוא כתף תומכת, לקבל תשובות ממומחים ויועצים מקצועיים, ולהתעדכן בתוכן איכותי", כתבו השופטים.

על לנדא דיגיטל פרינטינג כתב חבר השופטים כי "זה אתר אינטראקטיבי המעניק לגולש 'מסע לקוח' אל תוך הננו-טכנולוגיה והננו-גרפי, שהומצאו על ידי חברת לנדא".

עוד הוענקו פרסים על הצטיינות מיוחדת למובילי ספריית סרטים – "אתר של ספריית סרטים חכמה, המשלבת מנוע המלצות חברתי", ול-האחים שמיר – "אתר שמציג את כלל היצירה הגרפית של האחים גבריאל ומקסים שמיר, מדור המייסדים של התקשורת החזותית בארץ".

פרסים ייחודיים

ארבעה פרסים הוענקו לאתרי הטובים ביותר של ארגונים קטנים ובינוניים (SMB). הראשון הוענק לאתר אמא קלאב. "זהו מועדון צרכנות גדול ומקוון לאמהות ולנשים בהריון. באתר ניתן להתעדכן במבצעים חמים, קופונים לאמהות, מדור התנסויות של אימהות ועוד", כתבו השופטים.

על VEMO.ME נכתב כי "זו פלטפורמה חכמה ומועילה לבניית אתרי אינטרנט, תוך אפשרות לעשות שימוש בתבנית HTML תקנית ולהכניסה לתוך המערכת בצורה אוטומטית, או חצי אוטומטית".

פרוסו זכה בתואר משום ש-"זהו פורטל וידיאו ללמידה של מיומנויות ניהוליות בזמן אמת. הוא מאפשר ללמוד לנהל באמצעות סרטוני וידיאו קצרים, ממוקדים ופרקטיים, עם מגוון מנחים וכלי תרגול".

אתר נוסף שזכה הוא RET. "מדובר באתר השוואת מחירים שפותח במשאבים מועטים ביותר, ובכל זאת מציג אתר חכם וידידותי המאפשר השוואת מחירים מחנויות מקוונות רבות".

סלולר

בתארים האתר בעל אפליקציית הסלולר הטובה ביותר בבנקאות מקוונת והאתר בעל האפליקציה המקוונת בשוק ההון זכה בנק הפועלים. בנימוקים נכתב כי "הפועלים מקיים את 'להיות ראשון זה מחייב' גם בתחום הבנקאות המקוונת בסלולר. לפועלים לא פחות משבע אפליקציות לסלולר ולטאבלט, ומגוון אפליקציות בנקאיות מתקדמות וחדשניות. אלה מאפשרות לקהל לקוחותיו לנהל את חייו הפיננסיים בכל עת וליהנות משירותים ייחודיים, תוך קבלת המידע בזמן ובמקום הנדרש".

יישומי מסחר אלקטרוני

שלושה אתרים הוכרו כבעלי יישומי המסחר האלקטרוני הטובים ביותר.

על אתר רשת מלונות פתאל נכתב כי "הוא מתוכנן בקפידה ומספק חוויית לקוח עשירה למעוניינים להזמין נופש. פתאל מציגים קונספט מעניין ומזמין ללקוחות המקדימים להזמין נופש".

אתר שטראוס מים, נכתב, "מעניק חוויית גלישה ומסחר מתקדמת ללקוחות החברה. שטראוס מים התאימו את האתר גם לגלישה בסלולר, ובכך שיפרו את איכות השירות ללקוחותיהם".

Jansport Israel, הזוכה השלישי, הוא "אתר תגובתי וידידותי, המשמש כקטלוג המציג את מגוון מוצרי המותג, עד לפרטיו הטכניים של כל תיק".

שימושיות

פרס האתר בעל השימושיות (Usability) וחוויית המשתמש הטובות ביותר בישראל הוענק ללאומי טרייד. "בפעם השלישית, אתר לאומי טרייד קוטף את הפרס היוקרתי", כתבו השופטים. "לאומי טרייד מעניק חוויית משתמש מעולה, תוך התמקדות בשירותים המעניקים ערך מוסף ללקוחותיו. האתר מכיל כלים חדשניים רבים, המאפשרים ביצוע פעולות בצורה תכליתית ומהירה".

פלטפורמה דיגיטלית

שני ארגונים הוכרו כאלה בעלי הפלטפורמה הדיגיטלית, הרב ערוצית הכוללת, הטובה ביותר בישראל.

על אתר בנק לאומי נכתב כי "הבנק ממשיך ומפתח בהצלחה את לאומי דיגיטל ומשיק סדרת יישומים המאפשרים קשר ישיר עם לקוחותיו. זאת, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות. באחרונה הרחיב הבנק את היריעה והשיק עוזר דיגיטלי רב ערוצי".

הזוכה השני בתחום הוא אתר מגדל. "זוהי פלטפורמה אינטרנטית רבת הזרועות", נכתב, "החל מאפליקציית סלולר וכלה בסדרה אינטרנטית קומית בנושאי ביטוח. פלטפורמת אינטרנט זו מקדימה את האתרים של מתחרותיה".

האתר בעל יישומי ווב 2.0 הטובים ביותר

בקטגורייה זו זכה אתר איסתא. "האתר הוא מתקדם וחדשני", נכתב. "הוא מציג שלל כלים וטכנולוגיות ווב, תוך שיתוף פעולה עם מובילי התיירות העולמיים. הכלים מאפשרים ללקוחות איסתא שירות ואפשרויות כיד המלך".

האתר ה-"מרושת" והמשתף ביותר

בתואר זה זכו בנק לאומי ו-Admingle. באשר לאתר של לאומי, גם כאן ציין צוות השיפוט כי "הבנק ממשיך ומפתח בהצלחה את לאומי דיגיטל, ומשיק סדרת יישומים המאפשרים קשר ישיר עם לקוחותיו, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות".

על Admingle נכתב כי "היא בנתה מתחם שוק (Marketplace) המחבר בין אנשים למותגים. כך, כל גולש שמשתף תכנים ברשתות חברתיות יוכל להתחיל להרוויח כסף מהשיתופים שהוא עושה ומתחבר אליהם. המערכת תומכת במספר רשתות חברתיות".

אלוף האלופים בסלולר

בנק הפועלים זכה בתואר האתר בעל אפליקציית הסלולר הטובה ביותר בישראל, זו השנה החמישית ברציפות. "תחום אפליקציות הסלולר הפך לזירה חשובה עבור מיטב החברות", נכתב. "בנק הפועלים מנצח בתחום אפליקציות הסלולר בישראל: לפועלים אפליקציית ה-iPhone, האנדרואיד (Android) והטאבלטים הטובות ביותר בכל התחומים. הבנק מקפיד לחדש עם אפליקציית Poalim SmartWatch – אפליקציה ייחודית לשעוני Samsung Gear. הבנק מפגין מקוריות וחדשנות רבה, תוך הקפדה על ממשק משתמש ידידותי להפליא, המאפשר ביצוע פעולות בצורה תכליתית".

Big Data

בנק לאומי הוכתר כארגון בעל יישומי ה-Big Data הטובים ביותר בישראל. "לאומי מציג פלטפורמה איכותית ומתקדמת ליישומי Big Data", נכתב. "השילוב בין המודלים השונים מייצר אפשרויות מתקדמות, לרבות מימוש הזדמנויות עסקיות עבור הבנק. השילוב בין מדעני נתונים והרחבת כלים ויכולות להעשרת המידע המובנה והלא מובנה – כולל הטמעת מודלים ראשוניים נבחרים – מאפשר לבנק לצעוד לעבר יישום עולם עסקי, של ניהול Big Data אפקטיבי".

האתר המעניק ללקוחותיו חוויית לקוח מירבית

התחרות השנה עמדה בסימן חוויית לקוח והשילוב של טכנולוגיות המספקות אותה. בפרס זכתה מכבי שירותי בריאות. בנימוקים נכתב כי "השילוב של אתר מכבי ושאר ערוצי התקשורת של הארגון עם לקוחותיו מייצר את אותה חוויה רגשית וחיובית. בכל נקודת מגע, הלקוח נהנה בזמן ועל פי הצורך שלו מערך מוסף". הזוכה בפרס בשנה שעברה היה בנק הפועלים.

אתר האתרים – אלוף האלופים

שירותי בריאות כללית ובנק הפועלים זכו שניהם בתואר אתר אלוף האלופים, בשל שיוויון בניקוד. "למרות תחרות קשה מצד המתחרים בתחום, שירותי בריאות כללית מתמידה ברצף ההצלחות וממשיכה לממש את חזון האינטרנט בתחום הבריאות", נכתב. "שירותי בריאות כללית רותמת את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לטובת קהל לקוחותיהם. התוצאה הינה אתר בעל ממשק משתמש ידידותי, בעל זמינות מלאה וזמן תגובה מהיר, כמו גם בעל שירותים ייחודיים שאין למתחרים".

על הזוכה השני, בנק הפועלים, כתבו השופטים כי "האתר ממשיך להוביל מהפכה רב ערוצית בתחום שירותי הבנקאות בישראל. הוא מציג יתרונות ייחודיים, העומדים בשורה אחת עם מיטב אתרי הבנקאות בעולם. הפועלים מעניק ללקוחותיו חוויית ניהול חשבון חדשנית, תוך חיבור בין העולם הפיננסי להתנהלות היום-יומית של הלקוח. התוצאה היא טכנולוגיה הנרתמת לטובת היישום העסקי, ומאפשרת ניהול אפקטיבי של תהליכים עסקיים מורכבים, וכן מגוון רחב של שירותים בנקאיים, תוך שמירה על רמת שירות וזמינות גבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים