פורים: שלל אפליקציות שיעשו לכם שמח

צבי קצבורג הכין ספיישל אפליקציות מיוחדות עבור פורים שהופכות את הסמארטפון לחשוב בחג הזה לפחות כמו רעשן או משלוח מנות

אז הגשם כנראה יכריע מחר את רוב תהלוכות העדלאידע המתוכננות ברחבי הארץ, אבל למרות זאת גם חג הפורים הזה יהיה חג שמח ומבדח, חג של כיף והנאה, כי זה מה שהבטחתם לילדים שלכם, נכון? אז לקראת כמה סוף שבוע ועוד יומיים עמוסים למדי החלטנו הפעם לזרום עם הזרם, ולאסוף עבורכם כמה אפליקציות שמתאימות לרוח החג.

הראשונה שביניהן היא שירי חג, מוצא ההצלה עבור אלו מביניהם שלא ממש זוכרים איזה שירי פורים נמצאים בסביבה. האפליקציה מציעה בפניכם את המילים לתשעה שירי פורים, ואני מבטיח לכם שאת חלקם אף פעם לא הכרתם באמת מההתחלה ועד הסוף. לדוגמה, האם ידעתם שהבית הראשון של משחק פורים, מה שאנחנו מכירים כ-אחת, שתיים, שלוש, אני אחשוורוש הוא בכלל מיל, צליל צליל, מצנפת לי וגדיל? עם זאת מדובר רק במילים, אבל אני בטוח שמספיק שתראו אותן לכדי להיזכר במוזיקה המתאימה.

ולמה קוראים לאפליקציה שירי חג ולא שירי פורים? כי היוצר שלה מעדכן אותה לקראת כל חג בשירים המתאימים. כלומר, אם לא תסירו אותה ממכשיר האנדרואיד שלכם, בקרוב תמצאו רשימה של שירי פורים רשימה של שירים שמתאימה לפסח.

ואם אתם לא זוכרים את שירי פורים בעל פה, אתם בטח גם לא זוכרים את מגילת אסתר בעל פה. טוב, קצת הגזמתי, אני יודע, ואני אפילו קרוב לעד דה לא ידע. כך או כך, אם אתם מתכוונים לבקר בבית הכנסת לקריאת המגילה, ולעשות את באופן מודרני, אז תוכלו לקחת אותה אתכם במכשיר האנדרואיד (Android) או ה-iOS שלכם. המגילה ב-Megillas Esther מוצגת באופן רץ מההתחלה ועד הסוף, ואם תרצו תוכלו לקבוע שהשם של הגיבור הרע, אותו המן שאת אוזניו אנחנו זוללים עד היום, יודגש בטקסט. וזאת למה? כדי שתוכלו לעשות רעש באחד הכלים שמוצגים בקצה התחתון של המגילה, חמישה כברירת מחדל ועוד שישה אם תסכימו לשלם 99 סנט. שקשוק המכשיר ייבחר את אחד מהרעשנים באופן אקראי.

אם אתם רוצים 'לטפל' בהמן בדרך קצת יותר כואבת מאשר השמעת רעש מחריש אוזניים, תוכלו לבחור ב-Whack a Haman של Jewish Interactive. מדובר במשחק פעולה פשוט שבו, כפי שניתן להבין מהשם, צריך להכות בעזרת רעשן בראש של כל בובת המן שצצה לה. עומדים לרשותכם 20 שניות בתור התחלה. בכל פעם שתכו בהמן תקבלו נקודות, אבל אם תפספסו ותכו באוזן המן, תאבדו שני שניות ופסילה, כשבכל 100 נקודות תקבלו עוד פסילה. המשחק פותח על ידי תלמידי כיתות ו' ו-ז' בבית הספר היהודי מרטין ג'יי גוטליב בג'קסונוויל, פלורידה וכדי להיות גם חינוכי מדי פעם צצות על המסך שאלות טריוויה שקשורות כמובן למגילה. לדוגמה, כמה פעמים מוזכר 'אלוהים' במגילה? (1, יותר מ-1, פחות מ-1 יותר מ-20), והאם היה לאסתר ילד?

ומה עם תחפושת? יש אפליקציה גם לזה, לפחות באנדרואיד. קוראים לה חפש אותי והעיקרון שלה פשוט וזהה לזה של האפליקציה ברכות שנה טובה: בוחרים תמונה אם מצלמים ומלבישים עליה כל מיני אפקטים שהם למעשה תמונות שונות שיכולות להשלים מעין תחפושת. כל תמונה כזו ניתן לסובב ולהתאים את הגודל שלה בעזרת שתי אצבעות שמונחות בתוך התמונה, ואפשר להוסיף כמה שרק רוצים. בסיום אפשר לשמור את התמונה וכן לשתף אותה עם כל החברים והמשפחה. לפחות שיחשבו שהתחפשתם.

בשורה התחתונה: שיהיה לכם חג פורים שמח וטעים.

להורדת 'שירי חג' מ-Google Play לחצו כאן

להורדת 'מגילת אסתר' מ-Google Play לחצו כאן

להורדת 'מגילת אסתר' מ-App Store לחצו כאן

להורדת Whack a Haman מ-Google Play, לחצו כאן

להורדת Whack a Haman מ-App Store לחצו כאן

להורדת 'חפש אותי' מ-Google Play לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים