איגוד האינטרנט הישראלי פירסם גרסה עברית של ההנחיות החדשות לנגישות שניסח ה-W3C

הנחיות WCAG 2.0 אמורות לאפשר גישה לתכנים עבור אנשים בעלי מוגבלויות, כולל עיוורון, ראיה מוגבלות, חירשות, לקויות למידה, מוגבלויות תפישה, תנועה מוגבלת, מוגבלויות דיבור, ורגישות לאור ● בניגוד לגרסה 1.0, שהתמקדה בפתרונות, הגרסה החדשה מתייחסת לעקרונות ההנגשה

איגוד האינטרנט הישראלי תירגם לעברית את הגרסה החדשה של ההנחיות להנגשת תכני אתרי אינטרנט – WCAG 2.0. ההנחיות פורסמו על ידי ארגון ה-W3C, האחראי על פיתוח תקני הרשת. ההנחיות להנגשת תכני אתרי אינטרנט מכסות טווח הנחיות רחב ליצירת תכני רשת נגישים יותר, אומרים באיגוד. ציות לקווים מנחים אלו יאפשר גישה לתכנים עבור מגוון רחב יותר של אנשים בעלי מוגבלויות, כולל עיוורון ומוגבלות ראייה, חירשות ואיבוד שמיעה, לקויות למידה, מוגבלויות תפישה, תנועה מוגבלת, מוגבלויות דיבור, רגישות לאור וצירוף של אלה. לעיתים קרובות, אומרים באיגוד, יהפוך ציות לקווים מנחים אלה את תכני הרשת לשמישים יותר גם עבור כלל המשתמשים וכן עבור מנועי חיפוש.

גרס 2.0 החדשה מתייחסת לעקרונות ההנגשה וגוזרת מעקרונות אלו את הפתרונות האפשריים, בעוד שהגרסה הישנה, 1.0, התמקדה בעיקר בפתרונות. מה שהוביל את כתיבת הגרסה השנייה של הנחיות הנגישות הוא מבחן התוצאה – אתר נגיש, אפליקציית ווב נגישה או רכיב נגיש. התפיסה שעומדת בבסיס ההנחיות החדשות היא שההתפתחות הטכנולוגיות המהירה אינה מאפשרת לקבוע פתרונות קבועים וחקוקים באבן ובמקומם יש להגדיר עקרונות שיובילו לפתרונות מותאמים להתפתחות הטכנולוגיה.

העקרונות המוגדרים בגרסה 2.0 של הנחיות הנגישות מלווים בהנחיות כאשר לכל הנחיה ישנם בקריטריונים המודדים עמידה בהנחיה. הקריטריונים מדורגים לפי שלוש רמות נגישות, בדומה לגרסה הראשונה של הנחיות הנגישות. על פי איגוד האינטרנט הישראלי, מסמכים נלווים ולא פחות חשובים להנחיות הינם מסמכים המסבירים את העקרונות וההנחיות – המגדירים כיצד לעמוד בקריטריונים ומהן הטכניקות בהן יש לנקוט כדי לעמוד בהם. מסמכי הטכניקות יעודכנו מפעם לפעם בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות ולסטנדרטים אחרים בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים