נורית דאבוש, הרשות השנייה: "האינטרנט הפך להיות 'המים הגנובים' לעקיפת הרגולטור"

דאבוש, המשמשת כיושבת ראש מועצת הרשות השנייה, אמרה בכנס השנתי של עמותת אשנ"ב, כי "הריאליטי האמיתי מתרחש ברשת, ושם הוא נטול כל רגולציה וכללים מסודרים" ● לדבריה, "הזכייניות בעצם אומרות לצופים: 'בואו לקבל מידע נוסף, שלא תוכלו לראות בטלוויזיה, ולצפות במה שקורה באמת'" ● "המפיק או הזכיין מודעים שיש גוף רגולטורי, אך הם יכולים להתגבר עליו טכנולוגית", הוסיפה. "אנחנו חייבים לתת על כך את הדעת"

"אתרי האינטרנט של הזכייניות בטלוויזיה הפכו היום להיות ה-'מים הגנובים' שלהן, שבאמצעותו הן מצליחות לעקוף את הרגולטור ולשדר פעמים רבות תכנים שלא תמיד עומדים בקנה אחד עם התקנות הנדרשות", כך אמרה נורית דאבוש, יושבת ראש מועצת הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה, בכנס השנתי של עמותת אשנ"ב לזכרו של ערן אדרת ז"ל, שנערך שלשום (ב') בשיתוף עם המכון הטכנולוגי חולון – H.I.T. השתתפו בכנס כ-200 איש, והוא עסק בנושא ריאליטי ואינטרנט, תוך דיון על הזיקה שבין הריאליטי בטלוויזיה לתכנים באינטרנט. דאבוש אמרה, כי "הריאליטי האמיתי מתרחש ברשת, ושם הוא נטול כל רגולציה וכללים מסודרים".

"הזכייניות בעצם אומרות לצופים: 'בואו לקבל מידע נוסף, שלא תוכלו לראות בטלוויזיה, ולצפות במה שקורה באמת'", אמרה. "המפיק או הזכיין מודעים שיש גוף רגולטורי, אך הוא יכול להתגבר עליו טכנולוגית. הוא יוצר למעשה הזדמנות כלכלית עבורו ואמצעי להגדיל את מספר הכניסות והחשיפה לאתר. זו סוגיה משמעותית שאנחנו בהחלט חייבים לתת על כך את הדעת".

ככלל, אמרה דאבוש, בהתבסס על נתונים שנאספו בשיתוף עם פרופ' גבי וימן מאוניברסיטת חיפה, כי הציבור בעד ריאליטי, אולם יש לו הרבה ביקורת על הכניסה לפרטיות, המציצנות והתפסיה המינית שבז'אנר. "הציבור סבור שצריך להיות פיקוח על התוכן, ולא על היקף הריאליטי", אמרה.

יואב פרידור, מנכ"ל Buzzila, המתמחה בניתוח וניטור של השיח הדיגיטלי המתקיים ברשת, אמר בכנס, כי תוכניות הריאליטי יוצרות את הבאז הגדול ביותר ברשת – הרבה מעבר לאירועי האקטואליה, וללא של קשר למקום שהם תופסים בתקשורת ה-"מסורתית". רונן שמיר, מנהל תוכן בחברת ניו מדיה, אמר שהריאליטי באינטרנט קיצוני הרבה יותר מזה שבטלוויזיה. ד"ר חנן גזית, איש המכון הטכנולוגי בחולון ומנכ"ל MetaverSense, אמר, כי בניגוד לדעה הרווחת, בעולמות וירטואליים תלת ממדיים יש יותר משתתפים בגילאי 35 ומעלה מאשר צעירים, ואחוז הנשים בהם משתווה לזה של הגברים. לדבריו, המשתתפים בעולמות וירטואליים פועלים באמצעות אוואטר – דמות תלת ממדית, שעימה הם מבצעים את כל האינטראקציות בעולמות אלה: הולכים, מבלים, עורכים קניות ומתקשרים האחד עם השני.

ד"ר טל פבל, מזרחן מאוניברסיטת תל-אביב, עסק בהרצאתו בפייסבוק, טוויטר ויו-טיוב ככלים לשינוע בחברה הערבית. הוא התייחס בהרצאתו גם לשימוש בכלים אלה באירועים שהיו בעקבות הבחירות באיראן.

בין הנואמים האחרים בכנס היו ברוך הינוך, יושב ראש עמותת אשנ"ב; פרופ' מיקי רונן, ראש מחלקת טכנולוגיות למערכות למידה במכון הטכנולוגי בחולון; ד"ר אבשלום אדרת, יזם עמותת אשנ"ב; אלי אוזן, מנכ"ל THE BOX; ועו"ד אורנה קופלביץ' מהמכון הטכנולוגי בחולון. הנחה את הכנס אמנון פאר, איש קול ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים