AI לטלה רפואה: פופאי נחשפת עם גיוס של 11 מיליון ד'

הפלטפורמה של פופאי הלת', שהוקמה כחלק מתוכנית של Team8, מתעדת ומנתחת שיחות מטופלים, מזהה מצבי סיכון ומתרגמת אותם לפעולות מיידיות ● בכך היא מונעת סיבוכים רפואיים וחוסכת 20% מזמן עבודת הצוות הרפואי

מייסדי פופאי הלת': אייל גוריון, המנכ"ל, מיכאל לטר, סמנכ"ל המוצר, ואלעד לוי, סמנכ"ל הטכנולוגיות.

פופאי הלת', חברה שמציעה פלטפורמת AI לשירותי טלה רפואה, נחשפת היום (ב'), עם גיוס של 11 מיליון דולר. הגיוס בוצע בהובלת Team8 ובהשתתפות קרן NEA, והסכום יאפשר לה להגדיל את צוות העובדים ולהרחיב את פעילותה בארגונים וגופים רפואיים, מסגרות קליניות ושירותי בריאות בקהילה.

החברה פועלת בארצות הברית. היא הוקמה בשנה שעברה על ידי אייל גוריון, המשמש כמנכ"ל שלה, מיכאל לטר, סמנכ"ל המוצר, ואלעד לוי, סמנכ"ל הטכנולוגיות. שלושתם בעלי ניסיון בעולם הבריאות: גוריון מילא תפקידי ניהול בכירים, שהאחרון שבהם היה סמנכ"ל בחברת הביטוח הרפואי Elevance Health, והוא בעל ניסיון של מעל 15 שנים בשוק האמריקני; ולטר ולוי שימשו כמנהלים בכירים לתפעול ומוצר של איידוק, ועבדו עם ארגוני רפואה בארץ ובחו"ל. פופאי מעסיקה 15 עובדים בתל אביב, בניו יורק ובסן פרנסיסקו. על הלקוחות שלה נמנות Clover Health, שהינה ספקית לתוכניות מדיקר של הממשל האמריקני, ורשת אסן הלת'קר, שמעניקה שירות רפואי לקהילות מוחלשות בניו יורק.

צוות פופאי.

צוות פופאי. צילום: גיא לוי

פופאי הוקמה כחלק ממודל ה-Venture Creation של קרן הבריאות הדיגיטלית של Team8. הפלטפורמה שלה מתעדת ומנתחת שיחות מטופלים בזמן אמת, מזהה מצבי סיכון ומתרגמת אותם לפעולות מיידיות. בכך, אומרים בחברה, היא מונעת סיבוכים רפואיים וחוסכת 20% מזמן עבודת הצוותים.

תחום הפעילות המוגדר של פופאי הוא ניהול בריאות אוכלוסיות בארצות הברית – תת תחום בשוק הבריאות הדיגיטלית, שנאמד בכ-43 מיליארד דולר. התחזית היא כי התחום יחווה עד 2033 צמיחה שנתית של 21%.

"אזור מת"

שיחות טלפוניות הן כלי מרכזי בתקשורת בין סגל רפואי למטופלים, אך אחוז גבוה מתוכן לא מתועד. זה מהווה "אזור מת" (Blind Spot), כשהמשמעות היא איבוד מידע קליני חשוב, בזבוז אלפי שעות בתיעוד ידני ופספוס התראות מקדימות למחלות וסיבוכים מסכני חיים. פופאי מתמודדת עם האתגר הזה עם פתרון מבוסס זיהוי קול, שמשלב GenAI והופך את שיחות הטלפון למאגר עשיר של דאטה רפואית. מערכת ה-Voice AI שלה מאפשרת לסגל הרפואי לעבור ממודל תגובתי ממוקד בעיה לגישה פרו-אקטיבית, שכוללת זיהוי ואבחון מוקדם.

המערכת מתמללת את כל השיחות הטלפוניות שעורכים הרופאים בארגון עם מטופלים, מנתחת את המידע בזמן אמת לפי הקשר קליני ומפיקה תיעוד אוטומטי, התואם לנהליו. כמו כן, הפלטפורמה מזהה דפוסי סיכון רפואיים ומתרגמת אותם מיידית לתובנות מותאמות אישית ופעולות טיפוליות, שמבטיחות את מעורבותם של גורמים קליניים רלוונטיים. בכך הארגון יכול לוודא שאף מטופל לא "נופל בין הכיסאות". היא ניתנת להטמעה פשוטה, ללא שינוי בדפוסי ההתנהגות של הסגלים הרפואיים, ועל פי החברה חוסכת להם מעל שעת עבודה ביום, באמצעות תיעוד אוטומטי מלא. כל זאת תוך שמירה על פרטיות המטופלים ועמידה בסטנדרטים רגולטוריים מחמירים.

גוריון אמר כי "השיחה עם המטופל היא אחד מכלי האבחון המתוחכמים ביותר במערכת הבריאות. המוצר שפיתחנו הופך ערוץ טלפוני סטטי למנוע פעולה בזמן אמת, ומאפשר לגופי בריאות לזהות סיכונים מוקדם, לשפר את איכות חיי המטופלים ואף להציל חיים. אנחנו בונים את הדור הבא של מערכות ניהול בריאות מבוססות בינה מלאכותית קולית ומובילים לשינוי באופן שבו הטיפול הרפואי מתבצע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים