מינט מדיה רוכשת חברת וידיאו AI ברבע מיליארד דולר

הנרכשת היא וידיאו ורס, חברת AI אמריקנית-הודית, שמאפשרת לבעלי זכויות לזהות רגעי שיא בספורט, ליצור תקצירים בזמן אמת ולהפיץ תוכן וידיאו קצר ● זוהי הרכישה הגדולה בתולדות מינט מדיה

אסף פלד, מנכ"ל מינט מדיה.

חברת הטכנולוגיה הישראלית מינט מדיה, שעוסקת ביצירת תוכן לעולם הספורט, הודיעה היום (ג') על הרכישה הגדולה ביותר בתולדותיה: החברה קונה את וידיאו ורס (VideoVerse) האמריקנית-הודית תמורת רבע מיליארד דולר. הסכום, יש לומר, לא נמסר ומבוסס על הערכות בשוק.

המוצר הבולט של הנרכשת הוא מגניפיי (Magnifi) – פלטפורמת SaaS מבוססת בינה מלאכותית, שמאפשרת לבעלי זכויות ותוכן לזהות באופן אוטומטי רגעי שיא בספורט, ליצור תקצירים בזמן אמת ולהפיץ תוכן וידיאו קצר בצורה יעילה ומהירה.

בווידיאו ורס מונים שלושה אתגרים מרכזיים שאותם היא פותרת: הצורך ביצירת תוכן וידיאו במהירות ובסקייל – תוכן שיהיה ידידותי למכשירים השונים, ושיהיה מוכן למודרניזציה. לדבריה, היא מציעה כלי עריכת וידיאו אינטליגנטיים ושניתן להרחיבם, שמונעים על ידי בינה מלאכותית ולמידה עמוקה, ומניבים הזדמנויות ליצירת הכנסות.

הפתרון של מגניפיי מוטמע בארגוני ספורט בולטים כפיפ"א, ליגת הקריקט ההודית, התאחדות הכדורגל של פורטוגל וליגות הכדורגל הדניות. באמצעות הפתרון, לקוחות החברה יכולים לספק לאוהדים את הרגעים הגדולים בזמן אמת ובדיוק מרבי. פלטפורמת ה-AI משתמשת בראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה כדי לנתח רמזים חזותיים וקוליים, לזהות רגעי שיא ובכלל, להעשיר את התוכן עבור האוהדים. המוצר משלב תכונות GenAI מתקדמות, כולל כתוביות בשפות שונות, יצירת תמונות ממוזערות באופן אוטומטי, הפקת מטא-דאטה ומנוע דינמי לאוטומציה של תהליך העריכה – מה שהופך אותו לכלי עבודה מקצה לקצה.

במינט מדיה אומרים כי הוספת המוצר של וידיאו ורס לפורטפוליו שלה תאפשר לה "להעניק ערך חסר תקדים לאקו-סיסטם של תוכן הספורט". עם השלמת העסקה, היא מתכננת להשיק פתרון משולב מלא ליצירה, הפצה ומוניטיזציה של תוכן, ולהעמיק את שיתופי הפעולה עם קבוצות, ליגות והתאחדויות ספורט ברחבי העולם. בנוסף, לקוחות מגניפיי יוכלו להשתמש בפתרונות ההפצה והמוניטיזציה של מינט מדיה לשיפור החזר ההשקעה על נכסי הווידאו שלהם.

רכישת וידיאו ורס מצטרפת לעסקאות קודמות שמינט מדיה ביצעה: במרץ אשתקד היא רכשה את הזיכיון להפצת התכנים של ספורטס אילוסטרייטד – אחד ממותגי מדיית הספורט הוותיקים בעולם. כמה חודשים לפני כן היא קנתה את STN Video – מה שהעניק לה את זכויות הפצת התוכן של הליגות הגדולות בארצות הברית, ובהן ה-NBA, ליגת הפוטבול NFL וליגת הבייסבול MLB, כמו גם מרוצי המכוניות פורמולה 1. התוכן של מינט מדיה מופץ בפלטפורמת הווידיאו אונליין של STN ומגיע לעשרות מיליוני משתמשים ייחודיים.

המנכ"ל: "מינט מדיה תהפוך לחברת הספורט-טק המובילה בעולם"

אסף פלד, מייסד ומנכ"ל מינט מדיה, אמר כי "יכולות הווידיאו AI של מגניפיי מהוות נקודת מפנה ביצירת תכנים והפצה שלהם. עם הרכישה הנוכחית, מינט מדיה תהפוך לחברת הספורט-טק המובילה בעולם. הרכישה מעמיקה את היכולות שלנו לעבוד עם הליגות הגדולות בעולם ולהרחיב את שיתופי הפעולה בתחום".

"בשונה מחברות אחרות, שצריכות לסגל יכולות AI, אנחנו רוכשים היום חברה שנבנתה מראשיתה כחברת בינה מלאכותית. זה נותן לנו צוות גדול של מפתחי AI בשוק אסטרטגי כהודו – מה שירחיב את היכולות הטכנולוגיות הגלובליות שלנו", הוסיף.

לדברי ויניאק שריבסטאב, מייסד שותף ומנכ"ל וידיאו ורס, "האמונה שלנו היא שבינה מלאכותית צריכה להעניק כוח לבעלי זכויות המדיה הספורטיבית, ולאפשר להם למצות את הפוטנציאל של התוכן שלהם. הרכישה על ידי מינט מדיה מרחיבה את היכולת שלנו לשרת בעלי זכויות ומוציאים לאור ברחבי העולם, תוך שינוי הדרך שבה תוכן קצר נוצר, מופץ ומשודר בזמן אמת עבור אוהדים בכל מקום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים